Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 http://www.tv2.no/2015/06/06/nyheter/2sitert/foreldre-og-barn/7008798 Kjenner jeg blir provosert, men det er kanskje hensikten hennes. Anonymous poster hash: debff...d5a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Hun er barnløs. Pipa får garantert en annen lyd når hun ser sitt eget barn for første gang. 😊 Anonymous poster hash: 4d301...345
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Litt enig i budskapet hennes. Men hun er ekstremt aggressiv og nedlatende så derfor synes jeg hele saken blir ufyselig. Jeg må uansett si at å få barn har ikke gitt livet mitt mer mening MEN du verden for en oppdagelse det var å kjenne på hvor HØYT det er mulig å elske et annet menneske. Anonymous poster hash: 6aa1a...bf1
Syngensang Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Heilt einig med ho eg, sjølv om ho hadde tent på å bruke eit litt anna språk. Ein graviditet er ikke noko mirakel, det er ganske velkjent korleis ein blir gravid. Borna er mine er det viktigaste for meg, men eg blir og provosert av at alle absolutt skal "masast" inn i mammarollen. Mange vel å ikkje få born og lever godt med det. Men kan forstå at dei blir lei av å høyre at det å få born er meininga med livet. For mange ja, men ikkje for alle. I tillegg har ho eit veldig godt poeng i at ho førebur seg og lærer mykje og mangt om livet før ho får ungar. Trur nok born kan lære mykje av å ha foreldre som har levd litt for sin eigen del før ein får ungar.
Leirha Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Jeg venter nummer fire, men kjenner at jeg er enig i mye av det hun skriver, men hun setter det veldig på spissen.Sikkert for å illustrere et poeng.Jeg har selv reagert på de som virker til å ikke å ha hatt et liv før barnet/a ble født. Og når de har fått barn er det alt de kan snakke om, de har nesten ikke noe liv selv.Barna deres er også de mest fantastiske skapninger osv.De lever og ånder for ungene og virker til at deres eget liv ikke er noe, de har ikke annet enn barna.Jeg irriters ihvertfall over dette, og jeg tviler på at jeg er alene.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Enig med henne. Det er trist å lese om noen som ikke visste hva kjærlighet var før de fikk barn. Har de aldri elsket eller blitt elsket før?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Dårlig skribent, og man kan alltids diskutere definisjonen på mirakel. Poengene er imidlertid valide. Ikke få barn før du har noe å tilby dem. Ikke få barn fordi du selv ikke har noe å leve for. Anonymous poster hash: aa516...165
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Dessuten er det nokså ufint å si slikt når ca 1-2 av 10 par er ufrivillig barnløse.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Det føles ut som hun skriker hele teksten. Så mye sinne og bitterhet så mister argumentene hennes litt tyngde for min del. Anonymous poster hash: 06d44...821
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Innlegget hennes er ikke veldig godt skrevet, men jeg er helt enig med henne. Det er spesielt provoserende for dem som velger å ikke få barn, å bli fortalt at livene deres ikke er fullkomne. Ofte etterfulgt av en flåsete "bare vent"- kommentar. Jeg er 100 % overbevist om at jeg hadde vært like lykkelig som jeg er i dag, selv om jeg ikke hadde barna mine her. Det betyr ikke at jeg ikke elsker dem, men at livet mitt er stappfullt av betydning også utenfor mammarollen.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Jeg er både enig og uenig. Det er provoserende med de unge mødrene som tror mammarollen er det eneste saliggjørende i verden. Dog mener jeg alle barn er mirakler. Én liten celle blir til millioner på millioner av høyt spesialiserte celler av ulik type. Tusenvis av ulike prosesser må fungere perfekt for at vi det skal være liv laga. Det er faktisk helt ubeskrivelig mirakuløst at det fødes perfekte små mennesker. Jeg jobber på kvinneklinikken og har gjort det i noen år og opplever fortsatt mirakler hver eneste arbeidsdag!!!! Anonymous poster hash: 04f67...e52
Yellow Brick Road Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Innlegget hennes er ikke veldig godt skrevet, men jeg er helt enig med henne. Det er spesielt provoserende for dem som velger å ikke få barn, å bli fortalt at livene deres ikke er fullkomne. Ofte etterfulgt av en flåsete "bare vent"- kommentar. Jeg er 100 % overbevist om at jeg hadde vært like lykkelig som jeg er i dag, selv om jeg ikke hadde barna mine her. Det betyr ikke at jeg ikke elsker dem, men at livet mitt er stappfullt av betydning også utenfor mammarollen. Nettopp! Og enda mer provoserende og vondt for dem som ikke velger å ikke få barn, men som ikke kan få. Jo da, innlegget er kanskje ikke det mest veltalende innlegget jeg har lest, men jeg er helt enig med henne. I min 10 år lange periode som ufrivillig barnløs, kunne jeg godt ha skrevet det samme innlegget i samme tone etterhvert, for jeg var JÆVLA LEI AV AV ALLE SOM SKULLE FORTELLE MEG AT LIVET MITT VAR UTEN MENING FORDI JEG IKKE FIKK BARN. Jula mi var ikke like fin som for dem som hadde barn, 17.mai var langt fra det samme for meg som for dem som kunne se på sine håpefulle i toget, ferien var ikke like fin for meg som ikke kunne glede meg over barn som lekte i sanden i syden... Mitt liv uten barn var helt utmerket og meningsfylt og hadde jeg ikke fått barn så hadde livet fremdeles vært utmerket og meningsfylt, akkurat som at det har vært helt utmerket og meningsfylt etter at jeg fikk barn. Jul og 17.mai har ikke blitt bedre, bare annerledes, og syden-turene har ikke blitt bedre, snarere tvert i mot - syden er mye bedre uten barn, mens andre ting kan være bedre med barn. Jeg synes også synd på folk som ikke visste hva kjærlighet var eller ikke skjønte hva meningen med livet var før de fikk barn. Endret 6. juni 2015 av Yellow Brick Road
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå