Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Hei! Vi er på ferie i og har leid leilighet gjennom et utleieselskap. Allerede dag en skjønte vi at noe var galt. Det viser seg at leiligheten var fult av kattehår - som man ikke så ved første øyekast. Mannen ble kjempealergisk og har ligget til sengs det meste av tiden. Jeg sa selvsagt fra til utleier og hun innrømmet at de har dyr, men påstår at de ikke bor inne. Jeg har hatt kontakt med utleuefirmaet flere ganger og de prøvde å skaffe oss et nytt sted, men klarte det ikke. Vi fikk tilbud om å flytte ut, men det var veldig ugreit i en ukjent by med to små barn. Ferien er rett og slett ganske ødelagt og jeg har varslet utleieselskspet om at jeg forventer erstatning. Hva kan jeg kreve? Anonymous poster hash: 6d52f...7a4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Ikke stort. Hvorfor vasket dere ikke? Anonymous poster hash: 0d3f6...312
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Du kan sikkert forsøke deg på å kreve pengene for leiligheten tilbake, men neppe noe mer enn det. Hvorfor i alle dager har dere ikke flyttet til noe annet? Dette virker absurd tafatt, små barn eller ikke. Anonymous poster hash: 24796...f79
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Ring forsikringsselskapet (reiseforsikring) så kan det være at dere har krav på en del tusen i erstatning for ødelagt ferie pga sykdom. Ellers bør dere jo selvsagt også prøve å få tilbake noe av det dere har betalt i leie. Anonymous poster hash: f7c94...0de
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 De fleste forsikringsselskap krever enten sykehusinnleggelse eller sengeleie for å refundere noe så da er det viktig at dere får legeerklæring. Jeg lurer litt på hvorfor dere ikke har bedt om en grundig rundvask og dere ikke hadde noen mulighet til å flytte. Vil tror at det ville kunne avhjelpe situasjonen. Anonymous poster hash: fd88e...528
skjotta Skrevet 7. juni 2015 #7 Skrevet 7. juni 2015 Mannen er alergisk mot katt og har derfor tilbrakt ferien i en seng full av kattehår?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #8 Skrevet 7. juni 2015 Dere må da selvfølgelig flytte ut, og dra et annet sted. Er da ikke vanskelig å få rom på et hotell. Du har jo tydeligvis internett, så er bare å gå på nett og skaffe nytt rom. Så får dere kreve tilbake pengene for leie av leiligheten etterpå. Anonymous poster hash: 1715f...8fc
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #9 Skrevet 7. juni 2015 Flytt, ellers har dere ikke krav på noe! Bare for de dagene da dere ventet på alternativ bolig. Anonymous poster hash: 3f638...e38
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #10 Skrevet 7. juni 2015 Mannen er alergisk mot katt og har derfor tilbrakt ferien i en seng full av kattehår? Det stusset jeg også over. Det må da vel være bedre å være utendørs? Anonymous poster hash: ab7db...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå