Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Hvorfor er det helt ok at en nybakt pappa tar seg en tur ut, og ikke en nybakt mamma? Hvis mor ikke ammer og er tilbake i normal form? Anonymous poster hash: 33d79...a9c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Hvem sier det er forskjell på det? Anonymous poster hash: 55b8b...9a2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Begge deler er da greit så lenge barnet blir tatt vare på. Jeg personlig forstår ikke at noen vil være borte fra sitt nyfødte barn mer enn sånn ca en tur på butikken, men man trenger ikke å forstå alt, folk bestemmer selv. Fedre har vel for øvrig ikke noe valg ettersom det er mor som får første del av permisjonen. Men det er jo biologisk forskjell på oss også, det er mor som har gått med barnet inni seg i 9 mnd, og jeg vil tippe det gjør at det er vanskeligere å plutselig skulle være borte fra det. Anonymous poster hash: c96a2...347
pifi med tre nurk Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 I min verden er det helt ok at pappan tar seg en tur ut og helt ok at mamman gjør det. Så lenge babyen får mat og nærheten spiller det da ingen rolle. Personlig har jeg ikke vært borte fra noen av mine nyfødte, men det er et personlig valg som jeg forventer at folk respekterer!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Den store forskjellen ligger vel i at barseltiden varer i 6 uker. De ukene ville jeg prioritert baby og hvile. Mannen har ikke barseltid, men han bør jo absolutt stille opp på hjemmebane. Anonymous poster hash: ed751...f20
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Vel, dette gjelder meg. Altså kvinnen i forholdet. Jeg har lyst på en tur ut, men får ikke "lov" av min søster f.eks, fordi hun mener det er for tidlig. Jeg er tilbake i form og har veldig lyst til å ta en tur ut, er jo evigheter siden sist, og samboeren min har f.eks vært på guttetur når jeg var høygravid. Kjenner at jeg rett og slett blir provosert. Vi er alle forskjellige og jeg er ikke av den typen som liker å være hjemme med baby. Liker det bedre når de blir større. Anonymous poster hash: 33d79...a9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå