Gå til innhold

Stakkar kjæresten min som må leve sammen med meg! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i lengre tid vært deprimert og fra nyåret ble det værre. Dette grunnet uforutsigbar hendelse som satte utdanningen min på vent, noe som var ekstremt tungt for meg.

Jeg har snakket med fastlegen min flere ganger, men føler ikke det hjelper noe særlig.

Absolutt alt i livet mitt ser jeg negativt på. Det er ingenting som gleder meg lengre. Bare det å våkne om morgenen er et ork! Hadde jeg kunne valgt hadde jeg sovet hele dagen.

Jeg sliter veldig med negative tanker, null energi, null glede, null motivasjon osv.

Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg hadde en ekte latter...

Legen min mente jeg ikke var "syk nok" / kvalifisert (??) til at han skulle henvise meg til psykolog. Fikk beskjed om at det var lang ventetid og de ville mest sannsynlig ikke prioritere meg.

Men det er så utrolig slitsomt å være negativ og trist hele tiden. Savner virkelig å våkne om morgenen å GLEDE meg over fuglekvitring og hva denne dagen måtte by på!!

Heldigvis har jeg en tålmodig kjæreste som støtter meg og gjør alt i sin makt for å få meg glad. Men jeg merker jo såklart det tærer på han også. :(

Hvordan i alle dager skal jeg klare å snu tankegangen min? Fjerne alle negative tanker?

Anonymous poster hash: f96dc...e7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå til privat psykolog. Ta tak i det før du går ned i en ordentlig depresjon!!

Anonymous poster hash: 0c3f6...0e1
Skrevet

Du bør bytte fastlege først og fremst. Vanskelig å komme seg ut av noe sånt på egenhånd, så terskelen for å søke behandling bør være lav så du kan reversere det før du blir enda verre. 

Anonymous poster hash: 8108e...a73
Skrevet

Kom deg ut på tur hver dag. Spis regelmessig og få nok søvn. Jeg hadde det som deg. Prøvde i det lengste å bli frisk uten hjelp. Var veldig skeptisk til å begynne på medisiner. Prøvde til slutt Zoloft og det var som å slå på en lysbryter. Jeg merket virkning fra første pille. Snakk med legen din om antidepressiva. Det er ikke løsningen for alle, men det virket for meg.

Anonymous poster hash: 074d9...00e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...