Gå til innhold

Ungen vil ikke spise brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 20 mnd har de siste ca to mnd nektet å spise brød, er ikke krise fordi han spiser alt mulig annet, som havregrøt, polarbrød, knekkebrød, yoghurt, middag osv. Vi tilbyr han ennå brød i blant men han bare plukker av pålegget og spiser det, skraper av f.eks primen, og så vil han ha mer prim. Men det får han selvfølgelig ikke, og han får heller ikke noe annet da, så er ikke at han vet at han får noe annet. Vi har prøvd hjemmelaget brød og div butikkbrød men nei. Og i barnehagen så spiser han brød! Vi har kjøpt det samme brødet, men nei. Han spiser gjerne det groveste og steinharde knekkebrødet :P Vi har prøvd favorittpålegget, og har prøvd å dele opp brødet eller gi han en hel skive. Men han vil ikke ha.

Vi syns det er så rart, er vel bare en fase som går over. Andre som har opplevd det? Når gikk det over? Spent på hvor lenge det varer :) Går helt greit altså, så er ikke bekymret.

Anonymous poster hash: 397b7...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter er 5 år og spiser fortsatt ikke brød. Hun spiser knekkebrød, polarbrød, frokostblanding etc., men ikke brød. Jeg stresser ikke noe med det og tenker at man kan ha et godt liv uten å spise brød ;)

Anonymous poster hash: 6d90d...8c9
Skrevet

Hva er problemet egentlig? Vi spiser nesten aldri brød her i huset. Vi kjøper ett brød som puttes i fryseren og varer ca 6-12 mnd. Hvis han ellers ikke er kresen, ville jeg ikke tenkt noe mer over det.

Skrevet

Vår på samme alder spiser kun om den deles opp i biter, og han får en gaffel å spise bitene med!

Anonymous poster hash: a28a6...219

Skrevet

Hva er problemet egentlig? Vi spiser nesten aldri brød her i huset. Vi kjøper ett brød som puttes i fryseren og varer ca 6-12 mnd. Hvis han ellers ikke er kresen, ville jeg ikke tenkt noe mer over det.

Hva spiser dere til skolemat, frokost, kveldsmat?

Trenger tips til å bytte ut litt av brødmaten vår.

Anonymous poster hash: 8f907...604

Skrevet

Som jeg skrev, vi er ikke bekymret og det går helt fint. Før kunne han spise 3 brødskiver mens nå vil han ikke ha, VI syns det er litt rart selv om du syns at dette er teit å ta opp. Han har elsket brød i nesten ett år.

HI

Skrevet

Vår på samme alder spiser kun om den deles opp i biter, og han får en gaffel å spise bitene med!Anonymous poster hash: a28a6...219

Hehe, vi har prøvd det. Når han skulle få sin første bursdagskake så nektet han å spise uten gaffel :P

Skrevet

Min datter er 5 år og spiser fortsatt ikke brød. Hun spiser knekkebrød, polarbrød, frokostblanding etc., men ikke brød. Jeg stresser ikke noe med det og tenker at man kan ha et godt liv uten å spise brød ;)Anonymous poster hash: 6d90d...8c9

Jo noen spiser ikke brød, men sønnen vår har gått fra å elske brødskiver (jublet når vi spurte om han skulle ha) i ca ett år og så ble det bomstopp. Men kun hjemme, han spiser ennå brød i barnehagen.

Skrevet

Hva spiser dere til skolemat, frokost, kveldsmat?

Trenger tips til å bytte ut litt av brødmaten vår.

Anonymous poster hash: 8f907...604

Hun spiser knekkebrød, polarbrød, melk eller yoghurt med frokostblanding (og noen ganger bær), omelett, matmuffins, grove muffins, grove scones, kyllingbiter og grønnsaker, havregrøt med bær, grove tjukkpannekaker

Anonymous poster hash: 6d90d...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...