Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Er det mulig og få begynnende overgangsalder nå som 33 åring??? Mensen min er helt tullete har bestandig hatt 28 dagers syklus men så ble det 21 dager så 15 dager nå sist 7dager, den varer i 7 dager men full blødning. Har hetetokter som setter meg ut, blir svimmel og det føles som jeg skal dette om! Mamma fikk gjæret livmor og eggstokker da hun var ca 37 år pga av høy celledeling og mulig kreft ( har ikke hele historien og kan ikke spørre siden hun ikke lenger lever) Jeg har kobberspiral æ. Anonymous poster hash: 68cff...bea
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Mamma fikk ikke gjæret livmor men fjærnet livmor! Anonymous poster hash: 68cff...bea
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Startet når jeg 34. Hvordan startet det, var du da hos lege? Anonymous poster hash: 68cff...bea
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Det er mulig, men ikke så vanlig. Synes du skal oppsøke lege. Syklustrøbbel er ikke uvanlig, men når det er ledsaget av hetetokter er det sikkert fint med en sjekk. Anonymous poster hash: c92f8...e95
Ziva Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Hetetokter, humørsvingninger, tørr nedentil og uteblivende mens. Ta deg en tur til legen og få sjekket. Jeg har valgt å ikke ta hormoner og heller la det gå sin gang.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Hetetokter, humørsvingninger, tørr nedentil og uteblivende mens. Ta deg en tur til legen og få sjekket. Jeg har valgt å ikke ta hormoner og heller la det gå sin gang. Haha bortsett fra at jeg har i overkant mye mens så stemmer alt på en prikk! Skal ringe fastlegen på mandag, men hva sier jeg?: Hei jeg tror jeg er kommet i overgangsalderen og ønsker en skjekk? 😆 Anonymous poster hash: 68cff...bea
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Haha bortsett fra at jeg har i overkant mye mens så stemmer alt på en prikk! Skal ringe fastlegen på mandag, men hva sier jeg?: Hei jeg tror jeg er kommet i overgangsalderen og ønsker en skjekk? En skjekk kan du jo be om, men jeg tviler på om du får det. Anonymous poster hash: 8a95a...f36
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Fullt mulig. Gå til legen din og beskriv symtomene og be omhenvisning til gyn for nærmere sjekk. En kollega av meg fikk plutselig veldig uregelmessige menstruasjoner og jada, var i begynnende overgangsalder. 42 var hun da, men det med uregelmessige mens er jo et tegn. På den annen side: du sier du bruker spiral? Er det ikke da "vanlig" å ha litt krøll i mønsteret? Anonymous poster hash: 420be...7c6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Haha bortsett fra at jeg har i overkant mye mens så stemmer alt på en prikk! Skal ringe fastlegen på mandag, men hva sier jeg?: Hei jeg tror jeg er kommet i overgangsalderen og ønsker en skjekk? En skjekk kan du jo be om, men jeg tviler på om du får det. Anonymous poster hash: 8a95a...f36 Hvorfor skal jeg ikke få det? Anonymous poster hash: 68cff...bea
Ziva Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Ring og be om at de tar blodprøver da du mistenker at du kan ha kommet i overgangsalderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå