Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Han har alltid hatt dette problemet, men nå er det blitt så mye verre. Må minne ham på å gå rett på badet for å vaske beina og skifte sokker, men skoene også stinker. Hvis han ikke skifter med en gang, er det neste så at tårene renner. Han har skoene på hele dagen på jobb, må nesten det. Er det noen som har noe gode tips om noe som hjelper? Både med å få vekk lukt i sko som allerede er der ( skoene er feks bare en mnd gamle, men lukter altså så vondt at det lukter i hele gangen), og om det er noe som hjelper med problemet for hans del? Stakkar, han kan jo ikke noe for det, men det er altså så ubehagelig lukt, også blir han blodig fornærmet når jeg poengterer det... Anonymous poster hash: 5465c...ec7
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Sett skoene ute... Det måtte mannen her. Det finnes sko deoer som har litt varierende virkning. Anonymous poster hash: 9313f...de7
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Legg skoene i en pose i fryseren over natta innimellom. Det har reddet mangt et skopar her. Anonymous poster hash: fb9e3...48c
Mikako Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 http://www.enklereliv.no/the-cure.html? Har ikkje prøvd dei sjølv, men kanskje dei fungerar?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Må han ha vernesko? Om han ikke må det finnes det sko som ventilerer ganske bra, jeg har tynne sommerjoggesko på jobb (de er jo bare dobbelt lag med netting noen steder) For å fjerne lukt må du fryse skoene, det dreper de bakteriene som lukter. Putt de i en handlepose, knyt igjen og sett i fryseren. Anonymous poster hash: c4534...3e8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Tror forresten det finnes noe fotkrem med deoeffekt også, spør på apoteket. Anonymous poster hash: c4534...3e8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Han må ha mange skopar å rullere med -eneste som hjelper -samt vaske føttene godt hver dag selvfølgelig. Helst 5 skopar så samme paret bare brukes en hel dag en gang i uka. Da får skoene luftet seg skikkelig godt og lukta setter seg ikke. Sånne fotdeodoranter osv funker ikke hvis man er skikkelig plaget med fotsvette. Kjøp evt tynne lærsåler på skobutikk og bytt de ut når det lukter vondt -dette skåner skoene for lukt. Og jeg snakker av personlig erfaring -huff 😔 selv om jeg har hatt på meg lette joggesko med god ventilering i 30 minutter er jeg skikkelig våt på føttene -plagsomt og pinlig 😔😔 Anonymous poster hash: 6bbda...c4b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Må han ha vernesko? Om han ikke må det finnes det sko som ventilerer ganske bra, jeg har tynne sommerjoggesko på jobb (de er jo bare dobbelt lag med netting noen steder) For å fjerne lukt må du fryse skoene, det dreper de bakteriene som lukter. Putt de i en handlepose, knyt igjen og sett i fryseren. Anonymous poster hash: c4534...3e8 Uniform, så ikke vernesko, men tette skinnsko/pene sko. Joggesko o.l er ikke godkjent... Anonymous poster hash: 5465c...ec7
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Stop 24 spray funker, også finnes det jo sånne stålsteiner å legge i skoene. Også må han bare vaske føttene når han kommer hjem fra jobb, spraye stop 24. Anonymous poster hash: 9ccf9...59e
HvittHus Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Rullere på skoparene og helst bytte to ganger om dagen. Kun ull/bomullssokker. Ikke syntetisk på beina, hverken sokker eller sko. En kraftig fotdeo hjelper litt, og så har enkelte skobutikker innleggsåler med deo som man kan bytte etter behov. Etter å ha vasket og påført deo på morgenen, er det også vel verdt å prøve talkum på føttene. Men svetter han mye, er det mulig det har liten hensikt. På ebay kan du finne såler med kull, de hjelper mot lukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå