Gå til innhold

Rosemaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften er bare slik at mannen ikke skal gå innpå her å lese.

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Søsteren min har en kjæreste, vært sammen ca 7 mnd. Han er ikke religiøs, men av utenlandsk opprinnelse og spiser ikke svin osv. Har tidligere uttalt seg at kvinnfolk ikke er verdt en dritt og veldig mye mer. Da jeg tok opp dette med han og sa det ikke var normalt så kalte han meg mye stygt.

Han har bedt om unnskyldning for dette, men mannen nekter å gi han en ny sjanse. Han sier han er rasist og at han mener denne kjæresten til søsteren min er muslim og at han derfor ikke stoler på han. I tillegg vil han ikke ha noe med han å gjøre etter det han gjorde mot meg, til tross for unnskyldningen.

Jeg tenker å gi han en ny sjanse. Kjenner han såvidt. Har en veldig liten familie så må kunne være sammen. Jeg har til nå gått i familieselskap uten mannen for han nekter å være i samme rom som muslimen som han sier.

Vi ble også invitert inn på hytta til mine foreldre, men mannen nekter pga han er der også. Moren min vet dette. Hun sa hun kunne ta de to eldste med seg, men mannen min vil ikke ha han rundt barna våre.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det er trist å stå oppi dette.

Noen råd?

Anonymous poster hash: c72c3...28c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for latteren.... overskriften din og årsaken til den ;)

Jeg kjenner at jeg står et sted mellom deg og mannen i dette. Eller, jeg møter meg selv i døra med hva jeg mener ;)

Normalt er jeg for å akseptere unnskyldninger og så gå videre og starte på nytt. Men når det kommer til noen kulturer så er et slikt kvinnesyn så inngrodd at jeg ikke helt greier å finne en slik unnskyldning troverdig, dessverre. Jeg liker ikke å tenke slik, men jeg tror ikke mannen er ærlig og har endret sitt kvinnesyn, bare at han har funnet det hensiktsmessig å be om unnskyldning og late som. Samtidig håper jeg at jeg har feil, for jeg bruker normalt ikke være så fordomsfull. (Har ikke problemer med muslimer generelt, men har problem med de som har de holdningene denne mannen først avslørte.)

Jeg forstår mannen din. Men samtidig så tenker jeg at det er mer hensiktsmessig at dere omgås din søster og hennes type, i tilfelle denne mannen avslører lignende holdninger senere. Da er det også greit at mannen din er der, siden menn respekterer menn i større grad i den kulturen din søsters type trolig kommer fra. Ikke noe er bedre om mannen har "sett lyset" og innsett at han har tatt feil, og at din søster og han får det bra sammen. Men om denne mannen begynner å vise andre holdninger og din søster kanskje trenger hjelp i fremtiden, da tenker jeg det er greit at mannen din har vært der hele tiden.

Få mannen med deg. Om den andre mannen blir ufin igjen så får heller mannen din si ordentlig fra - på en sivilisert og rolig måte, om enn klar måte. Da kan mannen din få en sjanse til å si hva han mener også.

Og om den andre mannen har endret sine holdninger om kvinner til det bedre og din søster er lykkelig med ham, da blir det bare dumt om familien skal være splittet i alle år fremover pga. en episode.

Lykke til med rosemalingen ;)

Anonymous poster hash: d3f68...8f0
Skrevet

Jeg er enig med mannen din, og hadde ikke tilgitt da jeg ikke hadde trodd på unnskyldningen.

Hadde nok ikke vært så ekstrem at jeg hadde nektet familien min en tur på hytta pga. denne kjæresten til søsteren, men min holdning rundt han hadde nok lyst av at man kommer ikke hit og nyter godt av det vi har å tilby, for så å fremme et kvinnesyn som ikke hører hjemme, og gjerne ellers fremmer muslimsk skikk (uansett om han er religiøs eller ei). 

Han hadde nok desverre ikke trivdes i min familie, og jeg hadde ikke kunnet brydd meg mindre om det.

Anonymous poster hash: e5c9b...6bc
Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort.

For det første ror jeg ikke jeg hadde klart å være sammen med en så rasistisk mann. Jeg hadde også hatt store problemer med å la barna være sammen med eg slik rasist. Sansynlig vis hadde det endt med sliksmisse om noe slikt skulle kommet frem og han ikke endret seg raskt.

Om jeg hadde kunnet tilgi kjæresten til søsteren kommer nok an på akurat hva han hadde sakt og hvordan han oppførte seg etter å ha bedt om undskyldning.

Anonymous poster hash: 69489...da4

Skrevet

Ja, vet ikke om jeg tror på unnskyldningen heller. Tenker det er for fredens skyld, men denne "mannen" er bare 20 år så tenker han vet kanskje ikke bedre? Han har vært hyggelig og hjelpsom ellers. Kom blant annet med hjemmelagde gaver til barna på julaften til tross for at søsteren min var bortreist og han såvidt hadde sett oss før. Jeg er så delt.. Moren min synes dette er veldig sårt.

HI

Skrevet

Dytter litt på rosemalingen 🙈

Skrevet

Ble litt skuffa nå ang tittelen :P Tenk hvis mannen din er hemmelig fan av rosemaling??

Jeg hadde ikke tilgitt den fyren pga kvinnesynet men så lenge han er en del av familien så hadde jeg ikke unngått han. Prøv å prate med mannen din, fortelle han at du er lei deg fordi han ikke vil være med på hytta. Du skjønner at han er sur men han unngår jo familien din. Søstra di vet vel om hva kjæresten har sagt? Om ikke så informer henne.

Anonymous poster hash: af471...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...