Gå til innhold

Feil yrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å fange opp ting jeg bør få med meg, jeg lar det skure å gå selv om jeg ser ting som ikke er som det skal være. Andre lider under at jeg ikke følger opp, men vil ikke tråkke noen på tærne, vil bare late som ingen ting, fordi det er mindre jobb for meg. Så jeg er ei nikkedukke og later som alt er bra, bare for at ingen skal tro at jeg følger med eller bryr meg. Jeg gidder ikke gjøre det som står i stillingsunnstruksen min, håper noen andre gjør det i steden for meg. Ville du hatt tillit til meg?

Eller ville du hatt tillit til meg om jeg tok tak der jeg så det trengtes, tok opp ting selv om det kunne være ubehagelig både for meg og den det gjaldt? Om jeg trodde at ved å gjøre dette, i tilfeller hvor jeg ikke var i tvil, kunne gjøre verden og livet bedre for et menneske?

Jeg er lærer og har sett barn som ikke følges opp som de skal, men ikke søren om jeg sier det til noen, tenk om noen slutter å like meg da? Ser jo her inne at man blir lagt for hat om man kritiserer foreldre. Tror jeg må få meg en enkel revisor eller key-account-manager stilling hvor jeg ikke trenger å tenke så mye på sånt. For dette holder meg våken om natten, sånn som diskusjonen om barnehage her i dag, skjønner ikke at de i barnehagene tørr å melde noen, de vet jo at de blir snakket om. La familiene ordne opp selv.

Anonymous poster hash: dbcab...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg - hvis du ser barn som ikke følges opp og likevel ikke melder fra, da har du feil yrke!

Ikke bare har du feil yrke, men du bryter loven når du velger å ikke melde fra om bekymringsverdige tilfeller. Skam deg, små barn lider unødvendig fordi du er feig.

Finn deg en enkel jobb. Men ikke velg revisor, en revisor har for mye ansvar til at du kan takle det, tror jeg.

Anonymous poster hash: 915d1...0ac
Skrevet

Jeg er enig med deg - hvis du ser barn som ikke følges opp og likevel ikke melder fra, da har du feil yrke!