Gå til innhold

Feil yrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å fange opp ting jeg bør få med meg, jeg lar det skure å gå selv om jeg ser ting som ikke er som det skal være. Andre lider under at jeg ikke følger opp, men vil ikke tråkke noen på tærne, vil bare late som ingen ting, fordi det er mindre jobb for meg. Så jeg er ei nikkedukke og later som alt er bra, bare for at ingen skal tro at jeg følger med eller bryr meg. Jeg gidder ikke gjøre det som står i stillingsunnstruksen min, håper noen andre gjør det i steden for meg. Ville du hatt tillit til meg?

Eller ville du hatt tillit til meg om jeg tok tak der jeg så det trengtes, tok opp ting selv om det kunne være ubehagelig både for meg og den det gjaldt? Om jeg trodde at ved å gjøre dette, i tilfeller hvor jeg ikke var i tvil, kunne gjøre verden og livet bedre for et menneske?

Jeg er lærer og har sett barn som ikke følges opp som de skal, men ikke søren om jeg sier det til noen, tenk om noen slutter å like meg da? Ser jo her inne at man blir lagt for hat om man kritiserer foreldre. Tror jeg må få meg en enkel revisor eller key-account-manager stilling hvor jeg ikke trenger å tenke så mye på sånt. For dette holder meg våken om natten, sånn som diskusjonen om barnehage her i dag, skjønner ikke at de i barnehagene tørr å melde noen, de vet jo at de blir snakket om. La familiene ordne opp selv.

Anonymous poster hash: dbcab...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg - hvis du ser barn som ikke følges opp og likevel ikke melder fra, da har du feil yrke!

Ikke bare har du feil yrke, men du bryter loven når du velger å ikke melde fra om bekymringsverdige tilfeller. Skam deg, små barn lider unødvendig fordi du er feig.

Finn deg en enkel jobb. Men ikke velg revisor, en revisor har for mye ansvar til at du kan takle det, tror jeg.

Anonymous poster hash: 915d1...0ac
Skrevet

Jeg er enig med deg - hvis du ser barn som ikke følges opp og likevel ikke melder fra, da har du feil yrke!

Ikke bare har du feil yrke, men du bryter loven når du velger å ikke melde fra om bekymringsverdige tilfeller. Skam deg, små barn lider unødvendig fordi du er feig.

Finn deg en enkel jobb. Men ikke velg revisor, en revisor har for mye ansvar til at du kan takle det, tror jeg.

Anonymous poster hash: 915d1...0ac

Godt å høre, for det er sånn det skal være, skrev denne tråden for å sette litt på spissen det i den tråden om barnehage, hvor det ble lynsjestemning fordi barnehagen var bekymret. Helt riktig, da har man en plikt til å følge opp. Man har faktisk ikke lov til å la være. Selvfølgelig kan det hende at det ikke er noe, at barnehagen tar feil, ingen ting er jo bedre, men det er en grunn til at rapporteringsprosenten ved bekymringning i barnehagene er urovekkende lav. Tror nok mange tenker sånn som jeg illustrerte over her, at der er for ubehagelig. Får håpe at de fleste i barnehagene setter yrkesetikk høyere enn sitt eget ego.

Skrevet

Hvis du er såpass konfliktsky, er nok ikke revisor rette jobben for deg heller. 😜

Vi må både titt og ofte ta opp ting vi også, og iblant er det til og med litt ubehagelig.

Hilsen revisor'n.

Anonymous poster hash: 755cb...d61

Skrevet

Haha, skulle akkurat til å skrive det samme: lykke til som revisor om du ikke tør å ta opp ubehagelige saker;)

Litt sært å kritisere andre for at de ikke forstår din jobb, og så er du nedlatende mot andre yrkesgrupper i samme setning... Det finnes dessverre ubrukelige folk i alle yrker, det må det være lov å si ifra om.

Anonymous poster hash: fd1b4...453

Skrevet

Haha, skulle akkurat til å skrive det samme: lykke til som revisor om du ikke tør å ta opp ubehagelige saker;)

Litt sært å kritisere andre for at de ikke forstår din jobb, og så er du nedlatende mot andre yrkesgrupper i samme setning... Det finnes dessverre ubrukelige folk i alle yrker, det må det være lov å si ifra om.

Anonymous poster hash: fd1b4...453

Men da missforstod du meg dessverre, hele innlegget var for å sette det på spissen, dette er jo ikke mine virkelige meninger. Har ikke noe å utsette på revisorer eller andre jeg, men virker som mange mener at de i for eksempel barnehagene bare skal tie stille og skifte bleier, når yrket handler om mye mer, som blandt annet å ta opp ting med foreldre som kanskje er ubehagelig. Og de som kanskje ikke følger helt opp og lar det flyte som foreldre, men ikke hører noe fra barnehagen har kanskje en ped.leder som er litt feig. ( Dersom det er en ordentlig sak da, ikke småting som i den andre tråden.)

Skrevet

Finn deg en enkel jobb. Men ikke velg revisor, en revisor har for mye ansvar til at du kan takle det, tror jeg.Anonymous poster hash: 915d1...0ac

Godt å høre, for det er sånn det skal være, skrev denne tråden for å sette litt på spissen det i den tråden om barnehage, hvor det ble lynsjestemning fordi barnehagen var bekymret. Helt riktig, da har man en plikt til å følge opp. Man har faktisk ikke lov til å la være. Selvfølgelig kan det hende at det ikke er noe, at barnehagen tar feil, ingen ting er jo bedre, men det er en grunn til at rapporteringsprosenten ved bekymringning i barnehagene er urovekkende lav. Tror nok mange tenker sånn som jeg illustrerte over her, at der er for ubehagelig. Får håpe at de fleste i barnehagene setter yrkesetikk høyere enn sitt eget ego.Anonymous poster hash: dbcab...aa3

Problemet var jo litt annerledes enn du skisserer her. I den andre tråden meldte jo ikke banrehagen til barmevernet. Derimot bruktede det som en konstant trussel mot mor.

Er de barnehagenasatt virkelig bekymret for barnets omsorgssituasjon er det deres fordømte plikt å melde. Da gjør de ikke jobben sin ved stadig å kaste ut dette som trusler mot mor, og skrive lister og sende hjem til henne. Dette vanskeliggjør samarbeidet og fører til at mor føler seg trakassert og forfulgt.

Er de barnehageansatte ikke bekymret for barnets omsorgssituasjon er det langt over grensa til uprofesjonelt å stadig true med å melde til barnevernet. Da er det trakassering og maktmisbruk. Også i dette tilfellet vanskeliggjør de samarbeidet.

Uansett, i den andre tråden, opptrer barnehagens ansatte feil. Barnevernet skal ikke brukes som trussel mot foreldre.

Gjest thricane
Skrevet

Ja, du er i feil yrke.

Nei, revisor er ikke et enkelt yrke, vil du ha en konfliktfri og behagelig hverdag er det en god del andre yrker jeg ville snuset på før revisor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...