Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 I forhold til alle utgifter knyttet til de? Anonymous poster hash: 7fb13...9f2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 I tenårene. Det er ikke noe "jeg sier," det er bare å kikke på SSB eller lignende, det. Anonymous poster hash: d2514...55e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Definitivt tenårene😃 Anonymous poster hash: 08dc5...6f3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Tenårene, uten tvil. Anonymous poster hash: 579b7...62e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Tenårene, og det er helt vilt! Irritasjonene bygger seg opp her...... Anonymous poster hash: f761f...d1b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 Hva trenger de penger til? Anonymous poster hash: 64fc6...43b
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Har visst en billig tenåring. Nå er han gammel nok til å få seg en jobb selv også. Da kan han ta småutgifter selv. Tror jeg må motivere ham til det!
februarprins2013 Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Nå synes jeg, han er 2,5 år snart og vokser mye, trenger klær hele tiden
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Nå synes jeg, han er 2,5 år snart og vokser mye, trenger klær hele tiden Klær til en toåringen koster fortsatt ikke så mye som når de blir eldre. Dyrere med større barn som skal ha sportsutstyr, pc, merkeklær, sykler, være med på fritidsaktiviteter, reiser etc. Anonymous poster hash: 55017...cc7
februarprins2013 Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Nå synes jeg, han er 2,5 år snart og vokser mye, trenger klær hele tiden Klær til en toåringen koster fortsatt ikke så mye som når de blir eldre. Dyrere med større barn som skal ha sportsutstyr, pc, merkeklær, sykler, være med på fritidsaktiviteter, reiser etc. Anonymous poster hash: 55017...cc7 har ikke så store barn,men jeg synes det er den dyreste biten av livet hans til nå da
Husbygger Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Tenårene, har en som går i 8 klasse, en i 6 klasse og ei i 4 klasse. Er helt klart guttene som er dyrest i drift. Nå er det voksen sko, og voksen klær og da blir det straks dyrere. Så kommer treningssamlinger og turneringer, konfirmasjonsavgift, klassetur til Polen (I 10 klasse) osv. osv. For ikke å snakke om de mengdene med mat de klarer å få i seg i løpet av en dag. Jaja, dyre i drift er de. Men det er nå ganske så deilig å ha store unger I hus kjenner jeg ☺
Jakkie Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Gud hva jeg har i vente! Jeg synes det er dyrt nok nå med alle klærne, min bruker klærne kansje 1-4 ganger før vi må kjøpe nye siden han vokser uffattelig fort + alt maten! muligens jeg overdriver men barna blir jo bare dyrere med årene
Gjest Antarctica Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Nå synes jeg, han er 2,5 år snart og vokser mye, trenger klær hele tiden Klær til en toåringen koster fortsatt ikke så mye som når de blir eldre. Dyrere med større barn som skal ha sportsutstyr, pc, merkeklær, sykler, være med på fritidsaktiviteter, reiser etc. Anonymous poster hash: 55017...cc7 Veldig mye av det der er riktignok ikke ting tenåringer "skal ha", men heller ting de har lyst på. Og det er noe annet. Her er det absolutt ikke merkeklær og heller ikke sportsutstyr utover jobbesko. Fritidsaktiviteten er plass i kulturskole, som er overkommelig, pc kjøpte han seg selv for konfirmasjonspengene og reiser gidder han ikke bli med på lenger. Sykkelen er en evig utgift, da, siden den enten blir stjålet eller kjørt sønder og sammen ustanselig.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 Nå synes jeg, han er 2,5 år snart og vokser mye, trenger klær hele tiden Klær til en toåringen koster fortsatt ikke så mye som når de blir eldre. Dyrere med større barn som skal ha sportsutstyr, pc, merkeklær, sykler, være med på fritidsaktiviteter, reiser etc. Anonymous poster hash: 55017...cc7 Veldig mye av det der er riktignok ikke ting tenåringer "skal ha", men heller ting de har lyst på. Og det er noe annet. Her er det absolutt ikke merkeklær og heller ikke sportsutstyr utover jobbesko. Fritidsaktiviteten er plass i kulturskole, som er overkommelig, pc kjøpte han seg selv for konfirmasjonspengene og reiser gidder han ikke bli med på lenger. Sykkelen er en evig utgift, da, siden den enten blir stjålet eller kjørt sønder og sammen ustanselig. Da har nok du en lite typisk tenåring.De spise oftest mer enn voksne, dusjer en evighet, bruker mye på mobilen, skal ha transport frem og tilbake til skole, regulering, konfirmasjon, skoleturer og mye mer før vi en gang begynner å snakke om klær, treningsutgifter, ferier, musikk, kino, fest , skoleavsluttninger osv. Anonymous poster hash: 579b7...62e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 3.-4. Klasse. Fremdeles utgifter til barnetilsyn, samt at de koster likt som tenåringen i mat og klær. Anonymous poster hash: 1565d...4ae
Gjest Antarctica Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Nå synes jeg, han er 2,5 år snart og vokser mye, trenger klær hele tiden Klær til en toåringen koster fortsatt ikke så mye som når de blir eldre. Dyrere med større barn som skal ha sportsutstyr, pc, merkeklær, sykler, være med på fritidsaktiviteter, reiser etc. Anonymous poster hash: 55017...cc7 Veldig mye av det der er riktignok ikke ting tenåringer "skal ha", men heller ting de har lyst på. Og det er noe annet. Her er det absolutt ikke merkeklær og heller ikke sportsutstyr utover jobbesko. Fritidsaktiviteten er plass i kulturskole, som er overkommelig, pc kjøpte han seg selv for konfirmasjonspengene og reiser gidder han ikke bli med på lenger. Sykkelen er en evig utgift, da, siden den enten blir stjålet eller kjørt sønder og sammen ustanselig. Da har nok du en lite typisk tenåring.De spise oftest mer enn voksne, dusjer en evighet, bruker mye på mobilen, skal ha transport frem og tilbake til skole, regulering, konfirmasjon, skoleturer og mye mer før vi en gang begynner å snakke om klær, treningsutgifter, ferier, musikk, kino, fest , skoleavsluttninger osv.Anonymous poster hash: 579b7...62e Og igjen, mye av dette er ting de har lyst til å gjøre. Ikke ting de som en slags naturlov begynner med på 13-årsdagen. Jeg KAN jo bl a gå inn og begrense halvtimer i dusjen og si at ti minutter holder. Tannregulering dekkes med 2/3 av det offentlige, og konfirmasjon er en engangshendelse. Skoleturer skal de jo spare til selv, det er i alle fall enerådende her, transport til skolen dekkes av det offentlige, treningsutgifter kommer da veldig an på hvilken sport (det er vel flere som driver med fotball enn sprangridning?) og forbruksting som kino, musikk og fest er det vel helt OK å be de unge finansiere selv? Hva du mener en skoleavslutning koster fatter jeg ikke, her koster det bare at vi møter opp og har med kake. Dvs samme utgift som for tredjeklassingen.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 Vi betaler 7500 for SFO og bhg til våre tre barn, som er mellom tre og åtte år. I tillegg kommer mat, klær, fritidsaktiviteter, årskort +++ Jeg ser dere sier at ungdommer er dyrere, men jeg får det ikke helt til å stemme? Når vi ikke betaler bhg og SFO lengre, skal vi da bruke over 7500 mer enn det vi gjør i dag, hver mnd, på ungene våre? Anonymous poster hash: 20193...983
Mor di! Skrevet 6. juni 2015 #21 Skrevet 6. juni 2015 Tørsten er at nå når barna er små,er det også trengest økonomisk. Lønnen vil stige og inntekten øke (forhåpentligvis). Med tre barn blir det nok et stort pengesluk når de blir eldre. Men kommer garantert til å oppmuntre dem til tidlig å få deltidsjobb slik de får et forhold til pris og sparing!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #22 Skrevet 6. juni 2015 En ting klær er dyrere men som en nevner. Bhg / sfi utgifter er høye( ikke i forhold til andre steder i verden jeg vet) og uteklær, regntøy, luer, votter og ull er da ikke gratis. Jeg kommer da ikke til å bruke 5-6000 kr til klær pr mnd på to barn. Og ikke fritidsaktiviteter heller. Anonymous poster hash: b14d6...274
Sint naken biltyv Skrevet 6. juni 2015 #23 Skrevet 6. juni 2015 Nå synes jeg, han er 2,5 år snart og vokser mye, trenger klær hele tidenKlær til en toåringen koster fortsatt ikke så mye som når de blir eldre. Dyrere med større barn som skal ha sportsutstyr, pc, merkeklær, sykler, være med på fritidsaktiviteter, reiser etc. Anonymous poster hash: 55017...cc7 Veldig mye av det der er riktignok ikke ting tenåringer "skal ha", men heller ting de har lyst på. Og det er noe annet. Her er det absolutt ikke merkeklær og heller ikke sportsutstyr utover jobbesko. Fritidsaktiviteten er plass i kulturskole, som er overkommelig, pc kjøpte han seg selv for konfirmasjonspengene og reiser gidder han ikke bli med på lenger. Sykkelen er en evig utgift, da, siden den enten blir stjålet eller kjørt sønder og sammen ustanselig. Da har nok du en lite typisk tenåring.De spise oftest mer enn voksne, dusjer en evighet, bruker mye på mobilen, skal ha transport frem og tilbake til skole, regulering, konfirmasjon, skoleturer og mye mer før vi en gang begynner å snakke om klær, treningsutgifter, ferier, musikk, kino, fest , skoleavsluttninger osv. Anonymous poster hash: 579b7...62e Da får du lære ungen din til å jobbe og betale ting selv. Hvis du ikke klarer å få satt ned foten for ungen din. De må ikke bare sløse vilt vettu
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #24 Skrevet 6. juni 2015 Nå synes jeg, han er 2,5 år snart og vokser mye, trenger klær hele tidenKlær til en toåringen koster fortsatt ikke så mye som når de blir eldre. Dyrere med større barn som skal ha sportsutstyr, pc, merkeklær, sykler, være med på fritidsaktiviteter, reiser etc. Anonymous poster hash: 55017...cc7 Veldig mye av det der er riktignok ikke ting tenåringer "skal ha", men heller ting de har lyst på. Og det er noe annet. Her er det absolutt ikke merkeklær og heller ikke sportsutstyr utover jobbesko. Fritidsaktiviteten er plass i kulturskole, som er overkommelig, pc kjøpte han seg selv for konfirmasjonspengene og reiser gidder han ikke bli med på lenger. Sykkelen er en evig utgift, da, siden den enten blir stjålet eller kjørt sønder og sammen ustanselig. Da har nok du en lite typisk tenåring.De spise oftest mer enn voksne, dusjer en evighet, bruker mye på mobilen, skal ha transport frem og tilbake til skole, regulering, konfirmasjon, skoleturer og mye mer før vi en gang begynner å snakke om klær, treningsutgifter, ferier, musikk, kino, fest , skoleavsluttninger osv.Anonymous poster hash: 579b7...62e Da får du lære ungen din til å jobbe og betale ting selv. Hvis du ikke klarer å få satt ned foten for ungen din. De må ikke bare sløse vilt vettupenger til kino, "unødvendige" klær, o,L skaffer de selv, men jeg har ingen planer om å kreve at de skal betale for egen regulering (nei, alle får ikke dekket 75%), konfirmasjon, treningsavgifter, familieferier, treningssamlinger, orkesterturer ol. Jeg betaler det med glede, men mye penger blir det. Anonymous poster hash: 579b7...62e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #25 Skrevet 6. juni 2015 Jeg har ikke tenåringer, men 2 som nærmer seg. Merker allerede at de koster mye mer enn 3 åringen. For det første er det matbudsjettet. Når vi hadde 2 bhg barn lagde vi ikke så mye ekstra mat i forhold til når vi var bare to voksne. Allerede der er det noen tusen i mnd. I tillegg betaler vi flere tusen i halvåret for ulike aktiviteter, fotball 2000,-, svømming 1800,-, dans 2000,- , i tillegg kommer utstyr, cup' er osv. De vokser fremdeles fort og utstyr som ski, slalåm, skøyter og sykkel må kjøpes inn med jevne mellomrom. Hvis dere sjekker SIFO koster en tenåring over 2000,- mer enn en 3 åring, barnehagen tatt med i sammenligningen Anonymous poster hash: f7245...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå