Gå til innhold

Amming og alkohol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 3 uker og fullammer.

Tenkte meg en tur ut om en uke, og lurte på hvor lang tid etter at jeg har drukket alkohol jeg kan amme igjen?

Hun blir å få nan og være hos bestemoren sin.

Og hvordan gjør dere det når dere er ute? Pumper dere mens dere er borte?

Blir jeg i miste melka?

Anonymous poster hash: c14e4...98c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De første 6 ukene er det anbefalt å være avholdende fra alkohol da babyens organer er svært umodne.

Anonymous poster hash: 23ae1...644

Skrevet

Anbefalt betyr jo ikke at man må.

Hun blir jo å få nan.

HI

Skrevet

Å drikke så kort tid etter fødsel er en særdeles dårlig ide... Melkeproduksjonen er ikke ordentlig etablert enda og pumpinga føles sikkert som en god ide, men kommer du virkelig til å gidde å drasse rundt på utstyret når du har drukket? Så må du også pumpe like ofte som du ammer...

Jeg gikk på pumpesmellen og det gikk dårlig...

Anonymous poster hash: 5ec80...9c8

Skrevet

Jeg har jo masse melk!

Det tyter jo ut.

Hi

Skrevet

Jeg er ung selv så jeg har egentlig ikke lyst til å spørre. Men hvor gammel er du? Klarer du ikke vente noen få uker til med å drikke?

"Anbefalt betyr ikke at man må"

Kjære tid.

Anonymous poster hash: 5e9fe...137

Skrevet

Imponert over at noen tenker seg en tur ut når babyen er 3 uker jeg...selv var jeg strålende fornøyd om jeg kom meg en tur på toalettet iløpet av kvelden 😂🙊

Anonymous poster hash: 3ba8d...775

Skrevet

Anbefalt betyr jo ikke at man må.

Hun blir jo å få nan.

HIAnonymous poster hash: c14e4...98c

Du må gjerne drikke for min del, men anbefaler deg å lese deg opp litt før du drikker. For eksempel ha helsedirektoratet gitt ut et fint hefte, og du finner bra informasjon på ammehjelpen.

Skrevet

Jeg har jo ikke vært ute siden juli i fjor. Trenger en kveld ute.

Og det står ikke at man må vente i 6 uker. Bare at det er anbefalt. Det er mye som er anbefalt, men som jeg gjør..

Skrevet

Som jeg ikke gjør.

Hi

Skrevet

Må du virkelig drikke for å gå ut? Er du gammel? 18?

Anonymous poster hash: 5ec80...9c8

Skrevet

Spiller vel ingen rolle hvor gammel jeg er..?

Skrevet

Det kommer ikke alkohol ut av puppene, selvsagt. Les kronikk i Aftenposten på mandag eller tirsdag om forskning som viser at det er mindre alkohol i melka enn i fruktpure. Helsedirektoratet sine råd er utdaterte.

Anonymous poster hash: adf7f...6f1

Skrevet

Det er ikke skadlig for barnet å drikke melken din med mindre du har drukket veldig mye, men du bør være veldig forsiktig med mengdene. Du tåler mye mindre nå enn før du ble gravid.

Om du skal drikke så bør du ha noen andre til å se etter barnet, også dagen etter. Barnet merker ofte at du ikke er helt deg selv og det kan skape usikkerhet. Du kan ikke stole på at du oppfatter barnets signaler som vanlig eller at du selv tar de riktige beslutningene før du er helt edru igjen.

Anonymous poster hash: ec878...2e6

Skrevet

Hun skal jo være hos bestemor på natten, så da ammer jeg jo ikke. Går det ikke fint å amme når jeg kommer å henter henne dagen etter? Det står jo bare om 1 glass vin, og når jeg drar ut drikker jeg jo mye mer enn det.

Skrevet

Hun skal jo være hos bestemor på natten, så da ammer jeg jo ikke. Går det ikke fint å amme når jeg kommer å henter henne dagen etter? Det står jo bare om 1 glass vin, og når jeg drar ut drikker jeg jo mye mer enn det.

Siden melkeproduksjonen din ikke er stabilisert enda kommer du antageligvis til å få en vanvittig spreng. For jeg regner ikke med at du kommer til å pumpe deg hver tredje time mens du er ute på fest? Men, men det får nå bli ditt problem.

Det høres også ut som du har tenkt å være borte fra babyen din langt lenger enn det som er anbefalt for en så liten.

Du høres ung ut, men er du voksen og moden nok, setter du ikke deg selv først nå lenger.

Anonymous poster hash: c18c7...cf1

Skrevet

Jeg har jo ikke vært ute siden juli i fjor. Trenger en kveld ute.

Og det står ikke at man må vente i 6 uker. Bare at det er anbefalt. Det er mye som er anbefalt, men som jeg gjør..Anonymous poster hash: c14e4...98c

Jeg tror du tuller litt med oss og er ute etter å provosere. Jeg har forresten ikke drukket siden april 2012 pga svangerskap og amming.

Skrevet

Hun har spurt nøyaktig samme type spm på et fb forum, tviler på det er tull. Har man behov for fest når baby er en mnd har man feil prioritering

Anonymous poster hash: 8a92b...1b2

Skrevet (endret)

Jeg hadde i hvertfall ikke anbefalt deg å drikke så mye eller være vekke fra barnet alt får lenge, første gang jeg hadde barnevakt for min var da han var ca 3-4 uker gammel men jeg drakk ikke med tanke på amming osv, skulle egentlig være vekke i noen 4-6 timer med tanke på restaurant og kino, endte opp med å gå hjem igjen etter 2 timer siden jeg fikk så dårlig samvitighet og jeg ville bare tilbake til barnet mitt. Før noen i det hele tatt rakker ned på meg her, ja jeg er ung bare 19 snart MEN jeg har aldri tatt hatt i tankene mine om å dra ut får å drikke når barnet mitt er så liten, han blir 5 mnd om ikke så lenge og har ikke planer om å dra ut heller.

En ting er å dra ut å ha det kjekt men hva når barnet blir større så kommer den til å savne mammaen sin mye fortere en hva det gjorde før, så vis du virkelig vil ut å drikke så bare gjør det, får det kan bli vanskeligere etter hvert, jeg kan ikke være borte fra min i 20 minutter før han begynner å savne meg :/

Men du burde passe på hvor mye du drikker og hvor lenge du er vekke og heller ikke gjøre det til en vane at man drar ut så ofte når barnet er så liten som den er.

Endret av Jakkie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...