Gå til innhold

Noen Pakistanere her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er akkurat flyttet inn er familie som opprinnelig er fra Pakistan på boligfeltet vårt. Møtte de tilfeldigvis på lekeplassen i dag, og de hadde 2 barn som var like gamle som våre.. Etter å ha snakket et par timer spør de om ikke vi vil komme på middag en dag.

Dette er veldig unormalt for meg at man spør om så tidlig, men jeg tenkte de sikkert bare ville skaffe seg et nettverk her og takket ja til invitasjonen.

 

Er det noe spesielt det er vanlig å ta hensyn til i forhold til kulturen? Er det noe som er vanlig å ta med seg når man skal på middag hos noen?

 

Anonymous poster hash: 33ff7...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat flyttet inn er familie som opprinnelig er fra Pakistan på boligfeltet vårt. Møtte de tilfeldigvis på lekeplassen i dag, og de hadde 2 barn som var like gamle som våre.. Etter å ha snakket et par timer spør de om ikke vi vil komme på middag en dag.

Dette er veldig unormalt for meg at man spør om så tidlig, men jeg tenkte de sikkert bare ville skaffe seg et nettverk her og takket ja til invitasjonen.

 

Er det noe spesielt det er vanlig å ta hensyn til i forhold til kulturen? Er det noe som er vanlig å ta med seg når man skal på middag hos noen?

 

Anonymous poster hash: 33ff7...0ac

Hvorfor skal man ikke spørre med en gang? Kunne godt funnet på å gjøre det samme, man blir ikke kjent med noen av å bare hilse på de en gang på lekeplassen. :-) Har dårlig med tips på hva man har med seg men. Det blir sikkert kjempekoselig! Dere kan jo ta med en blomst som innflytningsgave?

 

Anonymous poster hash: 636c8...49c

Skrevet

 

 

Det er akkurat flyttet inn er familie som opprinnelig er fra Pakistan på boligfeltet vårt. Møtte de tilfeldigvis på lekeplassen i dag, og de hadde 2 barn som var like gamle som våre.. Etter å ha snakket et par timer spør de om ikke vi vil komme på middag en dag.

Dette er veldig unormalt for meg at man spør om så tidlig, men jeg tenkte de sikkert bare ville skaffe seg et nettverk her og takket ja til invitasjonen.

 

Er det noe spesielt det er vanlig å ta hensyn til i forhold til kulturen? Er det noe som er vanlig å ta med seg når man skal på middag hos noen?

 

Anonymous poster hash: 33ff7...0ac

Hvorfor skal man ikke spørre med en gang? Kunne godt funnet på å gjøre det samme, man blir ikke kjent med noen av å bare hilse på de en gang på lekeplassen. :-) Har dårlig med tips på hva man har med seg men. Det blir sikkert kjempekoselig! Dere kan jo ta med en blomst som innflytningsgave?

 

Anonymous poster hash: 636c8...49c

Det er bare vi nordmenn som skal drøye og trekke ut. "Utlendinger" er bare mer gjestfri. Siden de kanskje er troende muslimer så ville jeg ha dekket til skuldrene under maten. Er vane hos de jeg har spist hos. Blomster er greit. Men tror heller at de ville satt pris på en hjemmelaget kake. At man byr litt på seg selv for å vise sin takknemlighet. Og ikke glem å invitere dem tilbake ;)

 

Anonymous poster hash: 87b4a...502

Skrevet

Jeg er ikke pakistansk, men vi har noen vennepar som er det (noen oppvokst i Norge, noen av dem tilflyttet som unge voksne). Det er ikke noe spesielt vi tar hensyn til når vi spiser middag der, bortsett fra at vi ikke tar med vin som vertinnegave... blomster/konfekt/litt frukt e.l er jo alltid hyggelig å ta med, akkurat som vi gjør til hvem som helst andre vi spiser hos.



Anonymous poster hash: 24290...416

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...