Gå til innhold

HJELP!! Nav, gravid, jobb, sykepenger ol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har for tiden dagpenger fra nav, samt at jeg jobber som ringevikar i barnehage. Men jeg kan ikke jobbe mere enn to dager i uka i bhg, for da mister jeg dagpengene. Men nå har jeg mulighet for å få enda mere jobbing, både i bhg og i hjemmetjenesten. Det vil si at jeg kommer til å si opp dagpengene mine. MEN jeg er 3mnd gravid, og derfor satser jeg på å få jobbet så masse som mulig nå, for å opparbeidet meg en god foreldrepenger"sats"...  Det jeg lurer på er, om jeg starter å jobbe masse fra og med nå, men bare klare å jobbe i ca 5mnd. Er jo gravid, og kjenner det allerede på bekkenet! :o   Men hva gjør man da? 

jeg jobber jo da fra dag til dag, så dersom jeg blir sykemeldt da, så tjener jeg jo ingenting? Er det noen som vet hvordan dette fungerer? 

Anonymous poster hash: cf581...e49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få permisjonspenger må man ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før fødsel. Det er absolutt å anbefale at du forsøker å jobbe så mye som mulig. Blir du sykmeldt, kan du ha opparbeidet deg rett til sykepenger også.

Anonymous poster hash: 0cde1...8d9

Skrevet

Både dagpenger og sykepenger teller med i opptjeningsgrunnlaget til foreldrepenger.

Men du må også ha jobbet nok for å få sykepenger og det er vel 4 uker.

Anonymous poster hash: 8f64b...e88
Skrevet

Så egentlig trenger jeg bare å jobbe rævva av meg i noen mnd, sykemelde meg, også blir foreldrepengene regnet ut ifra det? 

(bare sånn satt på spissen) :P 

Hi

Anonymous poster hash: cf581...e49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...