Gå til innhold

Hvordan slutte å spise godteri og snacks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er flink en periode, men så MÅ jeg ha og trykker i meg sjokolade, boller, popcorn etc. Jeg må ha det og har faktisk absitenser når jeg ikke får det. Jeg vil så gjerne ned i vekt og leve en sunn livsstil, men får det ikke til etter å ha forsøkt i åresvis med forskjellige planer og dietter.

Anonymous poster hash: 85577...388
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukkeravhengighet.

Det er bare å slutte og stå i mot suget. Spis gulrøtter, sukkererter, tomater, drikk en kopp frukt-te når suget melder seg.

Ikke kjøp, annet enn evt litt til helgen. Ha det som belønning til fredag eller lørdagkveld og da i liten mengde.

Det kan ta noen uker før det gir seg, men er godt å ha klart det.

Har vært der selv flere ganger, men har tatt meg selv i nakken og klart å komme over det flere ganger.

Anonymous poster hash: f02e2...0f6
Skrevet

Jeg er flink en periode, men så MÅ jeg ha og trykker i meg sjokolade, boller, popcorn etc. Jeg må ha det og har faktisk absitenser når jeg ikke får det. Jeg vil så gjerne ned i vekt og leve en sunn livsstil, men får det ikke til etter å ha forsøkt i åresvis med forskjellige planer og dietter.

Det er bare å bestemme seg og holde ut. Abstinensene går over. Så må du finne ut hva som fungerer best for deg, å holde deg unna alt sukker og godteri hele tiden eller å unne deg noe godt en dag i uka.

Anonymous poster hash: 15d6a...a94

Skrevet

OK. Takk for tips, da har jeg et annet spørsmål. Hvordan få nok viljestyrke til å holde seg unna? :P

Skrevet

Huff lurer på det samme. MÅ HA SJOKOLADE hver dag!!! 😕

Anonymous poster hash: b900c...9be

Skrevet

Jeg bestemte meg mandag for å slutte med sukker. Sluttet med alt av karbohydrater faktisk. Har gått med 2,5 kg siden mandag! :D

Men iallfall, etter noen dager bare sluttet søtsuget! Har ikke lyst på noe "godt" hele tiden som før! Er ganske digg!;)

Anonymous poster hash: 7abcb...beb

Skrevet

Tenk at sukker er ikke bra for tennene, du legger på deg, det er ikke sunt for kroppen,  grønnsaker er sunnere, du sparer penger - som du igjen kan bruke på noe annet. 

Anonymous poster hash: 757a1...d9f
Skrevet

Ikke kjøpe. Finne erstattere og bestemme deg for disse i forkant. (gulrøtter med dip, frukt etc).

Anonymous poster hash: 8ba8d...6ba
Skrevet

Finn substitutter! Bak en sukkerfri kake, vaniljekesam/ limekesam med bær, confecta kakao, fersken, melon, nektariner, eplebåter med kanel og vaniljekesam, CC med jordbær, en mr. freeze,  Og man kan smake på alt, det er mengdene som er farlige. Jeg tillater meg å spise litt lørdagsgodt, feks en stripe kvikk lunsj og 10 gelegodt. Ellers sprekker jeg bare.

Anonymous poster hash: af384...493
Skrevet

For min del var det graviditeten som stoppet søtsuget. 7 uker ut i svangerskapet og sjokoladen kom i retur.. Kommer heldigvis ikke i retur lenger, men klarer ikke mer enn maks tre biter med sjokolade eller smågodt om gangen. Og det kan ta dager og uker mellom hver gang jeg smaker.

Anonymous poster hash: 977b1...a85

Skrevet (endret)

Ikke ha det i hus! Yoghurt naturelle med bær og litt syltetøy har fungert for meg! Du må bare holde ut til du kommer over kneika, plutselig er du ikke interessert i sukker lenger! Men da bør du være litt nøye og styre unna hvitt mel og hvit bakst også. Er ofte mye sukker i det også. Prøv å ha fersk frukt i kjøleskapet hele tiden, kanskje litt vaniljekesam :-) Fruktsmoothies er også bra men søt gjerne lett med honning eller sukkererstatning!

Det funker neppe å bare bytte ut med grønnsaker når det er det SØTE du lengter etter :) Men er mange søte alternativ som er sukkerfrie!

Endret av PersilleBlomst
Gjest Antarctica
Skrevet

Du må avslutte med alt som smaker søtt, det vil også si suketter/stevia/kunstig søtningsmiddel. Har hatt suksess med det. Da avvennes smaksløkene ganske fort. Jeg har tapt 10 kg på 8 mnd og går fortsatt ned. Spiste litt kake i jula og i to bursdager på vårparten, men holder meg generelt unna. Ikke sukker eller suketter i teen, ikke "søte" bakevarer (også Polarbrød o.l.), ikke syltetøy annet enn det jeg lager selv som er praktisk talt usøta. Men jeg spiser frukt når jeg har lyst på, og drikker vin av og til.

Skrevet

Mitt supertriks er å ikkje ha slikt i hus. I tillegg planlegg eg noko godt, fruktsalat eller 86 % sjokolade i helgane og om eg har mensen og er ekstra fysen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...