Gå til innhold

Noen med karpetunnelsyndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt det legen og jeg mente er senebetennelse i ca 2,5 uke, er nettopp ferdig med en ukeskur med Voltaren uten effekt. Jeg har den siste uken vært mye plaget med nummenhet i hånden og fingrene, spesielt tommelen, pekefingeren og langefingeren. Hånden kan bli veldig blek når den blir nummen. Leste tilfeldigvis om karpetunnelsyndrom nettopp og jeg har jo faktisk symptomene på det syns jeg, men håper det ikke er det. Noen som har det? Blitt kvitt det?

Jeg skal uansett til legen på mandag så skal ta det opp.

Anonymous poster hash: 40b33...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller karpaltunnelsyndrom, sikkert noen som vil påpeke skrivefeilen

Skrevet

Tror ikke karpaltunnelsyndom er noe som bare forsvinner (?).. Begge mine foreldre er operert for det iallefall!

Anonymous poster hash: 0d1be...f77

Skrevet

Jeg har antageligvis det, men har ikke vært så veldig plaget nå førnå i tredje graviditet. Det var faktisk noe av det første jeg merket når jeg ble gravid.

Jeg er bare 15 uker og til nå har jeg merket det ved at hånden(fra håndlåddet og fram til lillefinge/ringfinger) dovner bort, spesielt om natten, men også ellers hvis jeg holder den høyt, f eks når jeg kjører bil.

Det at den dovner bort er begynt å bli bedre, men nå merker jeg smerte i underarmen fra albuen til håndleddet når jeg anstrenger hånden. Så kan tyde på at det forverrer seg.

For min del er det antageligvis arvelig betinget, da mange i min familie har vært plaget og er operert. Så jeg er forberedt at det går den veien for meg også. Men har et håp om å slippe det i graviditeten og at jeg kanskje blir bedre igjen etter fødsel.(det er ikke så uvanlig når man får det i graviditet)

Anonymous poster hash: e3700...374
Skrevet

Leste at det kan bli borte av seg selv eller opereres bort. Jeg har i et par mnd (altså før det ble vondt) våknet i blant på natta og kjent at den hånden var dovnet bort, uten at jeg lå på den som jeg merket. Aldri opplevd det før uten å ha merket at jeg sov på den og det har tidligere skjedd 2 ganger i året, nå har det skjedd 3-4 netter i uka.

HI

Skrevet

Jeg hadde det i begge hendene de siste tre mnd av svangerskapet. Var så svak i hendene (og det gjorde så inni helsike vondt) at jeg ikke klarte ting som å skru av topper på flasker eller fylle bensin på bilen. Klarte rett å slett ikke å trykke ned håndtaket på bensinpumpen...

Dagen etter fødselen var jeg helt bra, så det KAN gå over av seg selv.

Anonymous poster hash: c8b59...d29

Skrevet

Det kan gå over av seg selv dersom man får det når man er gravid ja.

Jeg har hatt det og operert det i begge hendene/håndledd.

Jeg fikk beskjed om at det blir bare verre og at man kan få varige men av det. Gikk rett i knestående når jeg fikk vite at jeg måtte operere, men det vare bare å hoppe i det. Det er ikke alle som opplever at det er vellykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...