Gå til innhold

2 cm åpning- vil komme videre :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var til legen på sykehuset i går og fikk bekreftet åpning på 2 cm da.

noe som ikke overasker siden jeg har mye ned press og kynnere i lengre tid.

men det føles ikke ut som jeg kommer videre .... 

jeg er tredje gangs, men dette blir den mest "normale" fødselen jeg kommer til å ha. 

har vert i mye aktivitet hele dagen, vasket gult, ryddet, ordnet med klær, sittet og gynget på trenings ball ... for å prøve hjelpe den lille lenger ned og få ting mer i gang.

siden skal vi ut på tur (sliter med svimmelhet så går helst ikke alene) og håper og håper

men jeg kjenner ikke noe særlig endring, kynnerne/ riene kommer ikke hyppigere, lille gull kjennes ikke ut å komme lenger ned ... sukk

noen som har positive historier og fødsler som plutselig kom raskt igang eventuelt kjerring råd jeg kan prøve ut?

så langt virker det som om mannen fyrer med løskrutt, bevegelse hjelper ikke nok, kanel te og div annet er alt forsøkt :)

Anonymous poster hash: 13e17...cb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jordmor jeg kjenner sa at et av kjerringrådene har påviselig effekt dersom man er moden (som du jo er). Det er å stimulere brystvortene. Gjerne ved hjelp av en brystpumpe. Pump i vei og god helg!

Skrevet

Jeg har hatt lange fødsler,men det som fikk fortgang i fødsel nr. 2 var brystvortestimulering.

Rullet brystvortene mellom to fingre en omgangen. Uregelmessige kynere/ rier gikk over til regelmessige rier i løpet av ca. 20-30 min

Anonymous poster hash: 57fb6...467
Skrevet

er veldig følsom der så vet ikke om jeg klarer rulle på dem ... prøve pumpa kanskje :) 

Skrevet

Har det sånn selv. Har 3-4 cm åpning etter sjekk og stripping hos jordmor på onsdag. Er i dag en dag over termin og er andregangs. Vill så gjerne føde nå. Skal prøve en runde i halmen i kveld med mannen og se om det blir noe mer fortgang i sakene da :)

Anonymous poster hash: 59a97...663

Skrevet

Jeg tenkte at her skal det bli rent og satt i gang med husvasken etter en natt uten at noe skjedde. Gikk ikke lang tid før det ble ufrivillig hjemmefødsel

Anonymous poster hash: a53a9...cd2

Skrevet

da har man hatt senge hygge, skinnende rene golv, vert på tivoli og trasket, rugget på treningsball og div annet.

ikke vert så aktiv på en og samme dag siden før svangerskapet.

og ikke kjenner jeg store endringer enda, med unntak av kvalme og feberfølelse... sukk 

kanskje jeg har bedre lykke i måren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...