Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Eller, cupcakes?? hva er forskjellen egentlig? Skal ha glasur på toppen.. Er vel egentlig minikaker eg lager siden eg skal bruke kakerøre i muffinsformer. Men kan de lages dagen før servering, eller kvelden før, eller må de helst lages samme dagen? Hva med "toppingen", burde den lages samme dag eller kan den lages dagen før? Inneholder hvv kremost og lime, og kakao, melis og kaffe Anonymous poster hash: d67d6...338
KristinM Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Forskjellen på muffins og cupcakes er rett og slett at det ene er norsk ord og det andre amerikansk som vi har adoptert inn i det norske hverdagsspråket vårt. Men det er nok sånn at de fleste tenker på muffins som "kjedelig" uten topping eller annen pynt, mens en cupcake gjerne både er i en fin muffinsform, er symetrisk, dekorert med "frosting" (altså kakefyll) og annen pynt. En cupcake blir rett og slett en pyntet muffins Ang. dagen i forveien så er det bare å kjøre på. Så lenge du oppbevarer de ferdige muffinsene i kjøleskapet så kan de stå i alle fall i 2-3 dager uten å bli dårlige, men holdbarheten vil variere noe ut i fra type oppskrift. Men 2-3 dager tåler alle oppskrifter jeg har vært borti i alle fall. Hvis du skal pynte muffinsene så må de nok uansett bakes dagen i forveien, da de som regel må være helt avkjølt før du kan pynte de uten at fyllet smelter/faller sammen av varmen. Lykke til med baking Endret 5. juni 2015 av KristinM
overlord Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Cup cakes er kaker i porsjonsform. Muffins kan være så ymse. Cup cakes er gjerne søtere og har mer pynt. Du kan lage kvelden før.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Takk bake i kveld og pynte i morgen da.. Anonymous poster hash: d67d6...338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå