Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Kort oppsummert: Far vil ikke ha kontakt med barna sine og er som sunket i jorden. Har en skriftlig avtale på 70/30. Skal søke om bidrag nå,men hvordan gjør jeg dette uten en samværsavtale? Anonymous poster hash: 9ec1c...894
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Du må bestille time til mekling og skriving av avtale på familievernkontoret, de vil da innkalle far (sende innkalling til hans siste kjente adresse). Om han uteblir fra timen, noe han antagelig vil bli skriver dere en avtale etter dine ønsker og du kan sende den til nav sammen med søknaden om bidrag. Anonymous poster hash: 7e0a3...391
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Det er faktisk samvær som blir lagt til grunn ved beregningen. De kan altså se bort i fra avtalen/rettsforliket osv dersom det kommer klart frem at samværet ikke følges etter avtalen. Dersom dere er uenige om omfanget av samværet så blir minste felles oppgitte lagt til grunn ved beregning. Tror dette står på lover og regler på nav.no? Anonymous poster hash: cb456...3bd
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Du trenger ikke samværsavtale for det.. Jeg trengte ikke det. Fylte ut skjema hos nav og det var det. Anonymous poster hash: 21e70...de3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Du trenger ikke samværsavtale for det.. Jeg trengte ikke det. Fylte ut skjema hos nav og det var det. Anonymous poster hash: 21e70...de3 Jamen far kan komme med den avtalen og da er den gjeldende hvis ikke mor kan bevise at den ikke følges..... Husk at når man søker bidrag gjennom nav blir jo selvfølgelig far varslet også får han en kopi av søknaden mor sender inn. Det er jo noe som kreves inn av far og da blir de noen ganger litt vanskelig ved tanke på samværet... For de vil ha fradraget. Anonymous poster hash: cb456...3bd
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Du trenger ikke samværsavtale for det.. Jeg trengte ikke det. Fylte ut skjema hos nav og det var det. Anonymous poster hash: 21e70...de3 Jamen far kan komme med den avtalen og da er den gjeldende hvis ikke mor kan bevise at den ikke følges..... Husk at når man søker bidrag gjennom nav blir jo selvfølgelig far varslet også får han en kopi av søknaden mor sender inn. Det er jo noe som kreves inn av far og da blir de noen ganger litt vanskelig ved tanke på samværet... For de vil ha fradraget. Anonymous poster hash: cb456...3bd Men om det kommer til det punktet at han sier at han har dem, noe han ikke har. Kan jeg få vitner til dokumentere at dette ikke er tilfelle? Anonymous poster hash: 9ec1c...894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå