Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Nå har han blitt sykmeldt på ubestemt tid. Han har reist til dama i en annen by. Til uken har barna avslutninger, fotballcup og legetimer, jeg synes dette er noe han skal følge opp og ikke bare sitte å sutre fordi han ikke får det slik han vil! Noen råd? La han holde på eller tvinge han til å stille opp? Anonymous poster hash: 00daf...18f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Uff, føler sånn med deg. Men jeg tror jeg ville latt han gå. Noter alt det her og ta det med til megling. Anonymous poster hash: 4a5c1...a4f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Nå har han blitt sykmeldt på ubestemt tid. Han har reist til dama i en annen by. Til uken har barna avslutninger, fotballcup og legetimer, jeg synes dette er noe han skal følge opp og ikke bare sitte å sutre fordi han ikke får det slik han vil! Noen råd? La han holde på eller tvinge han til å stille opp? Anonymous poster hash: 00daf...18f Jeg har ikke lest så mye av det andre du har skrevet, men mitt råd er å ikke tvinge han. DU bruker masse energi på det, blir frustrert når han kanskje ikke respondere som ønsket og i bunn og grunn kommer det tilbake på deg og barna. Har prøvd selv, leeenge, det funket ikke.. Jeg ble bare så sur og irritert og oppgitt, uten at det hjelper noe som helst selvfølgelig så beste å bare slutte å forvente ting. Evt ta det opp med en tredjepart på et eller annet tidspunkt. Anonymous poster hash: 95bda...4f3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Nei, la han være. At han viser null interesse, bare reiser uten å følge opp disse tingene vil ikke akkurat tale til hans fordel i en rettssak. Fortell til advokaten din at han bare har reist fra alt ansvar og at det som vanlig er du som følge opp barna alene, igjen. Advokaten vil bruke det til din fordel når saken skal opp. Anonymous poster hash: 5fb6d...8f8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Da syns jeg du skal kose deg uten han. Syns det begynner å bli mye fra deg nå og stort sett bare tulleting i forhold til de første innleggene. Tenker du kanskje er en av disse som har det morro med å skrive tulleimnlegg og vil se hvor langt du kan dra den. Om ikke syns jeg det er rart at du ikke har kommet lengere med advokaten etter alle gode råd du har fått. Om han kan dra fra ungene kan du vel benytte sjansen og flytte nå som han er borte . Anonymous poster hash: a7df1...ab6
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har lenge lurt på hva "valp" var, men er det en annen dame altså? Anonymous poster hash: 4aa87...ecf
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 Mitt råd: drit i han og belag deg på og klare alt og gjøre alt med ungene alene. Som tidligere alenemor har jeg hatt lave forventninger med en håpløs barnefar og heller blitt positivt overrasket hvis han far sykt opp. Og noter alt ned ja, kommer godt med i en eventuell rettsak. Hvorfor forventer du såpass mye av han? Han virker ikke som en stabil farsfigur. Har forøvrig lest mange av dine tråder. Anonymous poster hash: 81ace...003
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Mitt råd: drit i han og belag deg på og klare alt og gjøre alt med ungene alene. Som tidligere alenemor har jeg hatt lave forventninger med en håpløs barnefar og heller blitt positivt overrasket hvis han far sykt opp. Og noter alt ned ja, kommer godt med i en eventuell rettsak. Hvorfor forventer du såpass mye av han? Han virker ikke som en stabil farsfigur. Har forøvrig lest mange av dine tråder. Anonymous poster hash: 81ace...003 Forøvrig er det normalt å følge barna selv på legetime, skoleavslutninger ol som alenemor, slik blir ditt nye liv! Anonymous poster hash: 81ace...003
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har lenge lurt på hva "valp" var, men er det en annen dame altså? Anonymous poster hash: 4aa87...ecf Nei, det hele startet vel (i hvert såvidt jeg fikk med meg) at mannen kom hjem med en valp, uten samtykke fra HI. Hun ønsket ikke hund overhodet. Så eksploderte det hele med ny dame og samlivsbrudd... Anonymous poster hash: ffbba...484
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Kan du ikke bare benytte sjansen og flytte da? Så vidt jeg har forstått har du både bolig, barnehageplass osv der du vil flytte så det er bare å pakke koffertene og dra. Han er jo enig i at dere skal skilles, dere blir bare ikke enig om omsorgsfordelingen. Den rettssaken kan du ta også etter at du har flyttet, han kan ikke nekte deg å flytte. Meld flytting til folkeregisteret. Nekter han å skrive under på at barna har flyttet ut av huset kan du likevel få det registrert hos folkeregisteret om du har nok vitner på at du faktisk har flyttet (mener det er 5 vitner du må ha?). Jeg skrev under som vitne for en slik sak en gang, en nabo som hadde barna boende hos seg men mammaen nektet å skrive under på det for hun ville fortsette å ha barnetrygden osv. Da fikk naboen underskrift fra et par naboer her, noen familiemedlemmer og fra barnehagen på at barnet var hos han i hverdagen. Anonymous poster hash: 5fb6d...8f8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Kan du ikke finne på noe da? Alltid nye og sytetråd! Anonymous poster hash: bd9b7...f87
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Far har nå en uke igjen på å bestemme seg for avtalen advokat har lagt frem. Hadde 14 dager . Hvis ikke han velger å gå med på avtalen blir han stevnet. Jeg kan ikke flytte ut før det blir klarhet i dette. Vi har bolig fra 1 juli. Dette var en tråd for de som FØLGER min sak, og dere som ikke har fått med dere viktig info eller bare føler det kommer syt fra meg kan forlate tråden. Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f
Roheryn Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 La ham gå og legg minst mulig energi i å irritere deg. Alt dette er ting som vil gi deg daglig omsorg når dere kommer i retten. Min eks dropper fortløpende alt, inkludert første skoledag, avslutninger, foreldremøter, kontaktmøter... alt. Jeg ser på det som like greit å slippe å ha ham med, og selv om det er trist for barnet så er det faren som vil tape på det på sikt. Jeg og mannen min stiller opp og avleder så godt vi kan når hun lurer på hvor pappa er. En annen ting: har du snakket med advokat om å få et hastevedtak på omsorg i påvente av rettssak? Det kan gjøres på noen dager, og jeg vil tro ut i fra det du forteller at du kan få det så du og barna får ro i situasjonen. For slik jeg har forstått det er det det det stopper i - at far nekter deg å ta med barna?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Far har nå en uke igjen på å bestemme seg for avtalen advokat har lagt frem. Hadde 14 dager . Hvis ikke han velger å gå med på avtalen blir han stevnet. Jeg kan ikke flytte ut før det blir klarhet i dette. Vi har bolig fra 1 juli. Dette var en tråd for de som FØLGER min sak, og dere som ikke har fått med dere viktig info eller bare føler det kommer syt fra meg kan forlate tråden. Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f Jeg har les det aller meste fra deg. Ser ut som jeg har gått glipp av ett innlegg. Uansett. Om du vil ha følgene lager du egen blogg. Her inne kan alle svare på trådene. Det du har kommet med i det siste blir bare syt. Du er ferdig med mannen så slutt å klage på han og lev ditt eget liv mens du skriver ned og samler informasjon til en mulig rettsak. Anonymous poster hash: a7df1...ab6
*Miss Marple* Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Men hvordan kan du ev tvinge han da? Han er en voksen mann som tar egne (dårlige) valg, og han legger jo ikke akkurat opp til et posistiv resutat for seg selv i retten nå.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #17 Skrevet 5. juni 2015 La ham gå og legg minst mulig energi i å irritere deg. Alt dette er ting som vil gi deg daglig omsorg når dere kommer i retten. Min eks dropper fortløpende alt, inkludert første skoledag, avslutninger, foreldremøter, kontaktmøter... alt. Jeg ser på det som like greit å slippe å ha ham med, og selv om det er trist for barnet så er det faren som vil tape på det på sikt. Jeg og mannen min stiller opp og avleder så godt vi kan når hun lurer på hvor pappa er. En annen ting: har du snakket med advokat om å få et hastevedtak på omsorg i påvente av rettssak? Det kan gjøres på noen dager, og jeg vil tro ut i fra det du forteller at du kan få det så du og barna får ro i situasjonen. For slik jeg har forstått det er det det det stopper i - at far nekter deg å ta med barna? Jeg har snakket med advokaten om det. Han vil at vi avventer det til disse 14 dagene er omme, så tar vi slikt eventuellt i forbindelse med stevning .er skjedd mye her de siste dagene og ser positivt på en ende på galskapen til slutt. Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #18 Skrevet 5. juni 2015 Dette er ikke noe du burde klage på. Dere har jo bestemt dere for å flytte fa hverandre og du nekter å flytte ut før dere har en skikklig avtale om barna og oppgjør fra huset. Du ønsker å ha hovedansvaret for barna. Hva er det egentlig du klager på nå? At han flytter ut er da ikke negativt for noen. Anonymous poster hash: a5b5a...cd7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #19 Skrevet 5. juni 2015 Er helt Ok at han ikke er her😊 synes likevel det er synd han ikke vil stille opp for ungene sine.... Hi han mener han holder seg unna for han ikke fikk eeen ekstra dag samvær.... Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f
Roheryn Skrevet 5. juni 2015 #20 Skrevet 5. juni 2015 Er helt Ok at han ikke er her😊 synes likevel det er synd han ikke vil stille opp for ungene sine.... Hi han mener han holder seg unna for han ikke fikk eeen ekstra dag samvær.... Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f Han er en dust og vil betale prisen for det på sikt. Nyt stillheten og vær der for barna 😊 Og godt å høre at ting skjer på advokatfronten. Da er det lys i enden av tunellen 😊
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #21 Skrevet 5. juni 2015 Er helt Ok at han ikke er her synes likevel det er synd han ikke vil stille opp for ungene sine.... Hi han mener han holder seg unna for han ikke fikk eeen ekstra dag samvær.... Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f Gi deg nå. Dere skal skilles og bosette dere et godt stykke fra hverandre. Det er du som bestemmer at du vil flytte såpass langt vekk med ungene at han ikke kan ha daglig kontakt lengre. Mindre kontakt mellom far og barn blir en naturlig konsekvens av det. Hadde du ment at han skulle være der daglig for dem måtte du godtatt at dere bodde rett i nærheten av hverandre. Anonymous poster hash: a5b5a...cd7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #22 Skrevet 5. juni 2015 Er helt Ok at han ikke er her synes likevel det er synd han ikke vil stille opp for ungene sine.... Hi han mener han holder seg unna for han ikke fikk eeen ekstra dag samvær.... Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f Gi deg nå. Dere skal skilles og bosette dere et godt stykke fra hverandre. Det er du som bestemmer at du vil flytte såpass langt vekk med ungene at han ikke kan ha daglig kontakt lengre. Mindre kontakt mellom far og barn blir en naturlig konsekvens av det. Hadde du ment at han skulle være der daglig for dem måtte du godtatt at dere bodde rett i nærheten av hverandre. Anonymous poster hash: a5b5a...cd7 Ett godt stykke?? 20 min med bil? Det er i alle fall nære nok i mitt hode til at far kan stille opp for barna sine... Når det er sagt så er det flere grunner til at vi ikke kan bo rett i nærheten av hverandre. Ja det er godt å føle at det går fremover og at jeg begynner å skimte lyset i enden av tunellen😊 hi Anonymous poster hash: 00daf...18f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #23 Skrevet 5. juni 2015 Er helt Ok at han ikke er her synes likevel det er synd han ikke vil stille opp for ungene sine.... Hi han mener han holder seg unna for han ikke fikk eeen ekstra dag samvær.... Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f Gi deg nå. Dere skal skilles og bosette dere et godt stykke fra hverandre. Det er du som bestemmer at du vil flytte såpass langt vekk med ungene at han ikke kan ha daglig kontakt lengre. Mindre kontakt mellom far og barn blir en naturlig konsekvens av det. Hadde du ment at han skulle være der daglig for dem måtte du godtatt at dere bodde rett i nærheten av hverandre. Anonymous poster hash: a5b5a...cd7 Ett godt stykke?? 20 min med bil? Det er i alle fall nære nok i mitt hode til at far kan stille opp for barna sine... Når det er sagt så er det flere grunner til at vi ikke kan bo rett i nærheten av hverandre. Ja det er godt å føle at det går fremover og at jeg begynner å skimte lyset i enden av tunellen hi Anonymous poster hash: 00daf...18f For barna er 20 minutter i bil veldig langt. Det betyr at de må kjøres. De kan ikke stikke innom far etter skolen når de er hos deg ol. De eneste foreldrene jeg kjenner til som har oppretholdt daglig nær kontakt har bosatt seg innen samme skolekrets. I praksiss fungerer det ellers ikke på sikt. Anonymous poster hash: a5b5a...cd7
HvittHus Skrevet 5. juni 2015 #24 Skrevet 5. juni 2015 Er helt Ok at han ikke er her synes likevel det er synd han ikke vil stille opp for ungene sine.... Hi han mener han holder seg unna for han ikke fikk eeen ekstra dag samvær.... Hi Anonymous poster hash: 00daf...18f Gi deg nå. Dere skal skilles og bosette dere et godt stykke fra hverandre. Det er du som bestemmer at du vil flytte såpass langt vekk med ungene at han ikke kan ha daglig kontakt lengre. Mindre kontakt mellom far og barn blir en naturlig konsekvens av det. Hadde du ment at han skulle være der daglig for dem måtte du godtatt at dere bodde rett i nærheten av hverandre. Anonymous poster hash: a5b5a...cd7 Ett godt stykke?? 20 min med bil? Det er i alle fall nære nok i mitt hode til at far kan stille opp for barna sine... Når det er sagt så er det flere grunner til at vi ikke kan bo rett i nærheten av hverandre. Ja det er godt å føle at det går fremover og at jeg begynner å skimte lyset i enden av tunellen hi Anonymous poster hash: 00daf...18f For barna er 20 minutter i bil veldig langt. Det betyr at de må kjøres. De kan ikke stikke innom far etter skolen når de er hos deg ol. De eneste foreldrene jeg kjenner til som har oppretholdt daglig nær kontakt har bosatt seg innen samme skolekrets. I praksiss fungerer det ellers ikke på sikt. Anonymous poster hash: a5b5a...cd7 Nei nå må du gi deg. 20 minutter i bil er virkelig ikke mye, og mindre enn det ungene her har til skolen hver dag( eller vi har for å komme til butikken), og slik er det for veldig veldig mange barn her til lands. Alle bor ikke i byer eller kan bosette seg i byer. Skulle det gått skeis mellom min mann og meg, ville det tatt meg minst et halvt år å finne en bolig som ville tilfredstilt de kravene du skisserer man trenger for å opprettholde nær kontakt. Noen ganger må man gjøre det beste ut av situasjonen, og for TS er det tydeligvis best å flytte til en annen skolekrets. Med tanke på at far temmelig lett neglisjerer både tannlege og skoleavsluttning mm, er det vel like greit at han slipper å ha så mye ansvar for barna.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #25 Skrevet 5. juni 2015 Ett godt stykke?? 20 min med bil? Det er i alle fall nære nok i mitt hode til at far kan stille opp for barna sine... Når det er sagt så er det flere grunner til at vi ikke kan bo rett i nærheten av hverandre. Ja det er godt å føle at det går fremover og at jeg begynner å skimte lyset i enden av tunellen hi Anonymous poster hash: 00daf...18f For barna er 20 minutter i bil veldig langt. Det betyr at de må kjøres. De kan ikke stikke innom far etter skolen når de er hos deg ol. De eneste foreldrene jeg kjenner til som har oppretholdt daglig nær kontakt har bosatt seg innen samme skolekrets. I praksiss fungerer det ellers ikke på sikt. Anonymous poster hash: a5b5a...cd7 Hvis du har lest de andre trådene så vet du at far i dette tilfellet ikke stiller opp på noe med barna sine, ikke tar ansvar i hverdagen overhodet. Om de bodde i nabohusene så ville trolig ikke denne faren stilt nok opp for barna sine til at barna kunne ha stukket innom han - han har vist over lang tid at han er egoistisk og setter seg selv og egne behov langt foran barnas. I tillegg sier Hi at det er andre årsaker som også spiller inn i hvorfor hun og barna ikke kan bo nærmere barnas far. Vi vet bare en liten del av His historie, men ut fra det hun forteller så er det tydelig at 50/50 samvær ikke ville vært bra for barna. Først og fremst fordi far ikke har vist hverken evne eller vilje til å ta seg nok av barna selv, men også fordi en slik ordning krever at foreldrene samarbeider godt. Denne mannen viser ikke antydning til å ønske å samarbeide. Ja, i en ideell verden hvor både mor OG far er opptatt av barnas beste så er det det beste om mor og far bor så nær hverandre at barna kan stikke innom den andre forelderen selv etter skole osv. Men i His tilfelle er det tydelig at far ikke er opptatt av barnas beste, og da er det kanskje like bra for barna å slippe å bo så tett at farens sviktende ansvarsfølelse blir enda tydeligere for dem. De slipper å bli avvist stadig vekk når han ikke vil prioritere dem. Man kan ikke ville noe for en annen person, og ingen kan ville denne mannen til å være en god far om han ikke vil være det selv. Dessverre... Anonymous poster hash: b2d1c...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå