lillemy83 Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Går det raskere og raskere for hver gang? med nr 1 tok det 16 timer fra start til slutt, andre mann hadde jeg styrtfødsel ,altså 2 timer fra riene kom til han var ute. Lurer veldig på hvordan det blir nå med nr 3. litt engstelig om det skal bli styrtfødsel igjen.
petitt Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 En ting jeg har funnet ut for min egen del da, det er at alle mine fødsler blir helt ulike. Med nummer én gikk alt veldig fort og greit. 3 dager over termin, fødselen startet av seg selv. Jeg nektet dem å ta vannet og hun ble født på en bølge av vann og dermed bare plasket ut som en fisk med hjelp av vanntrykket. Med nummer to ble jeg satt igang 11 dager over tiden og fikk voldsomme rier som ikke hadde noe for seg, ingen åpning og ingen smerte, hjerterytmen hans sank og han fikk ikke til å hente seg opp igjen og det hele endte i et akutt keisersnitt. Denne gangen har jeg for lite fostervann og de kommer til å sette meg igang før termin, om alt ser bra ut etter uke 34 så settes jeg igang senest i uke 37. Jeg hadde håpet å slippe å bli satt igang da jeg tror spontane fødsler er best. Dessuten var min egen termin 8. august og UL termin ble satt til 7. august så jeg hadde gledet meg til å se om noe skjedde rundt da, men nå blir det ikke sånn likevel og det er helt greit det også.
Frufluffy Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Min første fødsel tok 6 t fra første rie og til han var ute. Derimot tok det kun 2 t fra 3 cm til 10 cm. Brukte lang tid på å presse ham ut. Nr 2 var min raskeste plutselig gikk vannet, riene kom og 45 min senere var hun ute. Definitivt styrtfødsel. Nr 3 : med nr to i minne ble jeg obs på noe sammentrekninger og ubehag, fulgte med og observerte at de var regelmessige . Dro rett på sykehuset og fødte 1 t etter at jeg konstanterte regelmessige sammentrekninger og 30 min etter at riene ble vonde. Nr 4 to timer fra første murring, Max 40 min fra vonde rier. Så her er styrtfødsel hver gang. Ville forberedt meg på det.
2velskapte Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 7,5 time med første barnet. 22 timer med andre barnet 1 time med tredje barnet.. Lurer på hvordan det blir med nr 4
Violeta Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Ja, det har gått raskere for hver gang hos meg. Faktisk så mye raskere sist gang at jeg lurer på om vi rekker sykehuset denne gangen :-/
Leirha Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 Jeg har født tre ganger og det har ikke gått raskere og raskere.Første var en styrtfødsel på under tre timer, andre var en styrtfødsel på under 1 time.Som deg var jeg bekymret for at ungen skulle komme enda raskere neste gang, men jordmor sa at fødsel nr 3 ofte er en slags blanding av fødsel 1 og 2, i mitt tillfelle stemte det veldig.Nr 3 var nok akkurat ikke en styrtfødsel i og med at jeg hadde født før og han her ble født på 3 timer,-'Det er ikke en styrtfødsel om en bruker 3 timer utennom som førstegangs da.Var veldig fornøyd med siste fødsel.Spent på nr4 nå.
Grønn Sommerfugl Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Første fødsel tok 6 timer fra vannet gikk til gutten var født, ingen rier før vannet gikk. Andre fødsel tok 2,5 timer fra vannet gikk til gutten var født, ingen rier eller forvarsel før vannet gikk. så da lurer jeg på hvordan det blir med nummer 3 nå
lillemy83 Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2015 Takk for svar alle sammen. Blir spennende å se om det blir rask fødsel denne gangen også. Nå er det jo snart 7 år siden sist jeg fødte og hadde styrtfødsel, så kan nok hende det blir anderledes nå siden det er noen år siden sist
Ida_86 Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 5 timer aktiv fødsel med nr 1 og styrfødsel på en halvtime med nr 2 ....
Trønderbærta Skrevet 14. juli 2015 #10 Skrevet 14. juli 2015 Nr 1 maaaange timer - to dager Nr 2 ca 6 timer Nr 3 ca 3 timer Nr 4 ca 30 min (ble født hjemme)
2 gutter & huleboer Skrevet 26. juli 2015 #11 Skrevet 26. juli 2015 Nr 1 4 timer. Nr 2 8 min. Nr 3 12 min. Da var det fra første ri å null åpning til vi var ferdige, så spent på nr 4 nå...
Fjellblom Skrevet 30. juli 2015 #12 Skrevet 30. juli 2015 Nr 1 - 19 t. Nr 2 - 2 t. fra første kynnere. Nr 3 - 2 1/4 t. (nr tre er født 11 år etter nr 2. Det hadde ikke noe å si, ifølge jordmor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå