Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Hei! Har en 4 åring slm startet med at det begynte å renne puss fra øret på mandag, han var ikke spesielt smertepåvirket. Gjennom uka ble pusset meg seigtflytende og i går var vi hos legen. Da fikk han antibiotika.. Øret renner mye, ungen vrir seg i smerte å sier at det sprekker... Men det har vel gått hull på allerede og da trodde jeg ikke at det skulle fortsette å gjøre vondt? Er det normalt? Anonymous poster hash: 05c62...826
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Beklager skrivefeil..håper dere forstår likevel😝 Anonymous poster hash: 05c62...826
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Vi har hatt en god del ørebetennelser på eldstemann, men han har bare hatt det en gang når det har sprukket. Men den gangen det sprakk hadde han veldig vondt inntil det sprakk og begynte å renne, så kom det seg etterpå. Men en uke senere hadde han vondt, feber og det rannt fra øret. Vi var da hos lege som sa at det var normalt. Det skjedde flere ganger etterpå. Anonymous poster hash: 62f56...e24
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Tusen takk for svar 👍 Godt å høre at det er normalt. Da får vi fortsette å trøste og lindre så godt vi kan 😃 Anonymous poster hash: 05c62...826
Roheryn Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Har ørebarn og mye erfaring med ørebetennelser ja... og ja, vanligvis er det mest vondt før trommehinna sprekker. Men det er jo en betennelse der, og betennelser i seg selv kan gjøre vondt (dunking/verk). Gi paracet, hev hodeenden på senga eller bygg opp med puter, gi nesespray (det roer slimhinnene, også de som ligger i kanalene opp til øret). Og hvis antibiotika ikke gjør underverker på et par dager må du bytte type/be om å få dyrket bakterier. Det er slett ikke alltid de "vanlige" typene antibiotika gjør susen, og ikke alle allmennleger er veldig gode på ører. Og husk etterkontroll for å se at trommehinna gror, og for å være sikker på at det tørker opp i mellomøret. Det kan ligge væske der (som "dott i øret") i ukevis etter at betennelsen er over.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Tusen takk for godt svar...vi skal på etterkontroll på ØNH om 4 uker 🌸 Anonymous poster hash: 05c62...826
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde ørebetennelse selv for et par år siden, og det var vondest før det sprakk men det var jammen ubehagelig etterpå også. Etter at trommehinna prakk var jeg veldig var for lyder, det var direkte vondt i øret med høye lyder som at ungene lo, skreik eller ropte høyt. Det sprakte også inni der, spesielt høye lyder spraket som en sprengt høytaler inni øret og var skikkelig ubehagelig. Spraking og susing i øret hadde jeg i nesten 3 måneder, og i følge legen var det omtrent så lang tid man måtte regne med før trommehinna var grodd. Anonymous poster hash: d902c...070
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Og husk at man bør ha propper i ørene ved bading fram til tromhinnen er grodd.. Anonymous poster hash: 62f56...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå