Gå til innhold

Jeg må være skada i hue og hjerte. . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner eksen og jeg er som ebola i hans øyne siden jeg ikke tok abort. Hallo...Vi brukte ikke prevensjon i 3 år! Han nekter kondom. Legen nekter meg alt pga kreft.

Nå er han bare ondskapen selv mot meg!

Nekter å se barna mine som han har vært far for i 3 år.

Hvordan går videre?

Anonymous poster hash: f96a7...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen nekter deg? Ebola? Si meg, har du drukket?

Skrevet

Savner eksen og jeg er som ebola i hans øyne siden jeg ikke tok abort. Hallo...Vi brukte ikke prevensjon i 3 år! Han nekter kondom. Legen nekter meg alt pga kreft.

Hvordan går videre?

Legen nekter deg alt pga kreft? Alt hva da? Innlegget ditt er bare en fullstendig røre desverre

Anonymous poster hash: c2102...47a

Skrevet

Susanne?

Anonymous poster hash: f8d06...2f2

Skrevet

Hvordan går videre?

Legen nekter deg alt pga kreft? Alt hva da? Innlegget ditt er bare en fullstendig røre desverre

Anonymous poster hash: c2102...47a

Alt er bare grøt. Jeg drikker ikke da jeg er gravid. Legen nekter prevensjon utenom kondom pga kreft 3 ganger før fylt 30 år.

Derfor lei og irritert når mannen pakker og drar vel viten om at jeg ikke har laget og lurt til meg et barn!

Skrevet

Ja nedi min 4 flaske med frustrasjon. Men null alko. Gravid and alone.

Skrevet

Susanne?

Anonymous poster hash: f8d06...2f2

Nei

Skrevet

Forstår det slik at du ikke har kunnet bruke prevensjon pga. kreftfare og at din eks visste dette og likevel har hatt ubeskyttet sex med deg i tre år, og nå er du gravid med han og vil ikke ta abort... og han har gjort det slutt og behandler deg som om du har pest?

Om det er riktig så tenker jeg at du først som sist - for din egen del - begynner å innse at denne mannen ikke har vært like glad i deg som du var i han. Du levde på en illusjon av hva du trodde han var.

Nå er du gravid, du har valgt å beholde, og du blir alene om barnet. Så ikke forvent deg noe av eksen. Planlegg alt alene, for du kan ikke forvente at han stiller opp for deg slik han er.

Noen menn virker hyggelige så lenge ting fungere slik de vil, og så har de evnen til å skru helt av alle følelser når ting ikke går slik de vil. Denne mannen har tydeligvis slått av følelsene for barna du har fra før, og han ønsker ikke ta ansvar for sitt eget barn som du nå venter. Da må du bare forholde deg til det, for du tok valget om å beholde.

Dette høres hardt ut, men det er bare realiteten. Om det føltes riktigst for deg å beholde barnet så var det et godt valg for deg. Du vil komme styrket ut av det etter hvert hvis du innser realitetene om at du er alene om dette barnet fremover.

Trøst de barna du allerede har som best du kan, for de har det tøft nå når de har mistet sin farsfigur.

Oppsøk hjelp for deg selv slik at du har fagpersoner som kan støtte deg veien videre. Lege, jordmor, kommunens psykiatriske sykepleier, psykolog, familievernkontoret. Håper du har nære venner og familie som kan støtte deg, men ikke legg alt på dem, ha fagfolk også som kan hjelpe deg.

Du vil aldri angre på barnet du får, så uansett hvor vondt du føler det nå så vil det være verdt det. Mannen hadde tydeligvis så lite følelser for deg, barna dine og det kommende barnet at han ville uansett ikke vært verdt å ta abort for. Du tok riktig valg, stol på deg og stol på deg selv.

Anonymous poster hash: 6377d...04d
Skrevet

Eksen er virkelig slem og bare så utrolig stygg i meldinger om dagen. Og mine følelser endrer seg jo ikke!

Jeg blir ikke såret lenger av det heller, bare oppgitt og lei!

Null prevensjon betyr som oftest at det kommer et barn på et tidspunkt!

Jeg gav klar beskjed om at abort ikke blir et tema. Han håpet det ville drøye enda noen år...men da ungen sitter der, så pakker han og drar!?

Hvordan kvele alt av følelser som er igjen for han?

Hvordan gå videre?

Skrevet

Hvor langt på vei er du? Er det tidlig, og sjokk kanskje må overkommes fra hans side først?

Anonymous poster hash: 6dfe4...da4

Skrevet

Forstår det slik at du ikke har kunnet bruke prevensjon pga. kreftfare og at din eks visste dette og likevel har hatt ubeskyttet sex med deg i tre år, og nå er du gravid med han og vil ikke ta abort... og han har gjort det slutt og behandler deg som om du har pest?

Om det er riktig så tenker jeg at du først som sist - for din egen del - begynner å innse at denne mannen ikke har vært like glad i deg som du var i han. Du levde på en illusjon av hva du trodde han var.

Nå er du gravid, du har valgt å beholde, og du blir alene om barnet. Så ikke forvent deg noe av eksen. Planlegg alt alene, for du kan ikke forvente at han stiller opp for deg slik han er.

Noen menn virker hyggelige så lenge ting fungere slik de vil, og så har de evnen til å skru helt av alle følelser når ting ikke går slik de vil. Denne mannen har tydeligvis slått av følelsene for barna du har fra før, og han ønsker ikke ta ansvar for sitt eget barn som du nå venter. Da må du bare forholde deg til det, for du tok valget om å beholde.

Dette høres hardt ut, men det er bare realiteten. Om det føltes riktigst for deg å beholde barnet så var det et godt valg for deg. Du vil komme styrket ut av det etter hvert hvis du innser realitetene om at du er alene om dette barnet fremover.

Trøst de barna du allerede har som best du kan, for de har det tøft nå når de har mistet sin farsfigur.

Oppsøk hjelp for deg selv slik at du har fagpersoner som kan støtte deg veien videre. Lege, jordmor, kommunens psykiatriske sykepleier, psykolog, familievernkontoret. Håper du har nære venner og familie som kan støtte deg, men ikke legg alt på dem, ha fagfolk også som kan hjelpe deg.

Du vil aldri angre på barnet du får, så uansett hvor vondt du føler det nå så vil det være verdt det. Mannen hadde tydeligvis så lite følelser for deg, barna dine og det kommende barnet at han ville uansett ikke vært verdt å ta abort for. Du tok riktig valg, stol på deg og stol på deg selv.

Takk.

Ærlighet varer lengt..

Sårt men..

Ultralyden viser en liten frøken som sikkert får brune øyne som sin far.

Fikk også beskjed fra familien hans om at de ikke kan ha kontakt med barnet pga at han ikke ønsket å ha noe med dette valget å gjøre.

Flott, flottere, flottest.

Skrevet

Hvor langt på vei er du? Er det tidlig, og sjokk kanskje må overkommes fra hans side først?

Han har hatt 7 uker på seg nå, og blir bare mer full av hat.

Jeg er rotte, søppel og masse annet spennende..

Skrevet

Jeg er 16 uker ca.

Skrevet

Synes du skal kutte all kontakt med ham inntil videre, Hi.

Fortell ham at du heretter forventer at om han ikke kan ta kontakt på høflig måte, så kan han heller la være, og at hvis han fortsetter å plage deg så vil du se på det som trakassering. Si at han kan ta kontakt når han kan oppføre seg voksent og føre en ordentlig samtale uten skittslenging. Be ham sende deg en sms om han føler for å snakke ordentlig sammen, men ikke før.

Og etter den meldingen så svarer du konsekvent IKKE på noen meldinger fra ham, du tar ikke telefonen eller noe.

Og fortsetter han å plage deg så får du vurdere om du skal kontakte politiet fordi han trakasserer deg, om du vil gi ham én sjanse til for å skjerpe seg så kan du kontakte foreldrene hans og fortelle at han trakasserer deg og at hvis han ikke slutter med det så må du gå videre med saken.

Kanskje ikke så rart han er som han er når det virker så "enkelt" for foreldrene hans å velge bort sitt kommende barnebarn...

Skrevet

Nekter henne alternativer, antar jeg forkortelsen står for.

Trist situasjon HI!

Men dette virker dessverre virkelig ikke som en mann det er verd å sørge over....

Skrevet

Hvis jeg forstår innlegget ditt rett har du barn fra før?

Her venter du ditt 3.(?) barn, så denne tullingen må prioriteres vekk ei stund. du har nok å tenke på!

Mulig han lander litt om han merker en bestemt og avvisende tone til han.

Kutt mest mulig kontakt og gi deg selv litt pusterom, så ser du hva han gjør.

Fortsetter han i samme tralten, er det ikke en mann du vil ha....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...