Gå til innhold

Har vært bortreist, og har ikke brød til matpakken imorgen, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kjøleskapet har jeg egg, ost, pålegg og juice. Har hverken melk eller brød 😔 Dårlig samvittighet, og lurer på hvordan frokosten og lunsjen blir til barna i morgen. (Jeg skal begynne å planlegge bedre!!) tips til frokost og lunsj mottas med stor takk 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Anonymous poster hash: 54072...8fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du knekkebrød, havregrøt, cornflakes e.l. da?

Anonymous poster hash: 63867...1f2

Skrevet

Frukt og grønnsaker, nøtter, korn, pastasalat med egg, frokostblanding ol

Anonymous poster hash: 7bfd7...787

Skrevet

Dersom du har mye egg kan du lage omelett med ost og pålegg ( dersom noe egner seg). Har du mel og havregryg i skapet kan du lage grove vafler med juice i stedet for melk (har selv lagd vafler med brus, og smakte helt vanlig 😜)

Gjest Antarctica
Skrevet

Kok eggene, legg hardkokte egg i matpakkene.

Lag små "rulletter" av hvitost og kjøttpålegg.

Kok makaroni og kjøl ned, legg den i egen beholder sammen med disse godbitene. Legg en liten gaffel og skje i matpakken. Nam nam!

Hvis de får skolemelk er det bare å sende müsli og skje med i boksen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Dersom du har mye egg kan du lage omelett med ost og pålegg ( dersom noe egner seg). Har du mel og havregryg i skapet kan du lage grove vafler med juice i stedet for melk (har selv lagd vafler med brus, og smakte helt vanlig )

Du er en syk, syk kvinne!

Skrevet

Matmuffins

Omelett

Pastasalat

Skrevet

Dersom du har mye egg kan du lage omelett med ost og pålegg ( dersom noe egner seg). Har du mel og havregryg i skapet kan du lage grove vafler med juice i stedet for melk (har selv lagd vafler med brus, og smakte helt vanlig )

Fordi? Prøver å se muligheter ikke begrensninger. Er fullt mulig å bytte ut melk i vafler med brus dersom det er det du refererer til. Meeeeget skeptisk selv når vi prøvde det, men ingen smaksforskjell. Ingen grunn til å kalle meg syk fordi jeg tør å eksperimentere på kjøkkenet 😉

Skrevet

Har du tortillalefser? Eller vestlandslefser? De kan du i tilfelle fylle med pålegg. Matmuffins er fort gjort å smelle sammen og smaker godt. Eller pasta med ost og skinke.

Skrevet

Om du har mel, så stek noen pannekaker, gjerne grove, lagd med vann. Så bruker du de som lefser i morgen og fyller dem med pålegg og ruller dem sammen.

Ellers så åpner jo mange matbutikker kl 7, så om du har en sånn en i nærheten, så er det jo bare å sneie innom der på vei til skole/bhg og kjøpe rundstykker og yoghurt. 

Skrevet (endret)

Fordi? Prøver å se muligheter ikke begrensninger. Er fullt mulig å bytte ut melk i vafler med brus dersom det er det du refererer til. Meeeeget skeptisk selv når vi prøvde det, men ingen smaksforskjell. Ingen grunn til å kalle meg syk fordi jeg tør å eksperimentere på kjøkkenet

Det var humoristisk ment... :)

Endret av Ibsenfrue
Skrevet (endret)

Lefser med smør, kanel eller brunost?

Yoghurt?

Knekkebrød med pålegg?

Grønnsaker, nøtter eller frukt? 

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

En god omelett er ikke til og kimse av, det metter små mager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...