Gå til innhold

Han bruker så himla lang tid på legging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 år som er profesjonell dra-ut-tid-utøver!kan begynne å gi han kveldsmat i 7 tida, og det bruker han iallefall 30 minutter på å få i seg, om ikke mere....men det verste er når han har lagt seg:" mammaaa jeg vil ha vann" jeg må på do" mamma er du oppe enda??ikke gåååå, vær oppe sammen med meg!osv....han vekker lillesøster som ligger på rommet ved siden av...han sovner halv ti-ti tidligst hver kveld...og våkner tidlig!jeg skjønner ikke hvordan han klarer!Flere som har vååååkne barn??😝

Anonymous poster hash: ccca1...878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei tuppe på 5,5 som er slik. Synger, tørst, 16 spørsmål, må på do.. Ja, lista er lang! Hun våkner 06 uavhengig av når hun legger seg. Får henne i seng til 19.30 som regel, sovner da mellom 20.30-21.00. Gry tidlig opp.

Legger hun seg 21.00 kan hun holde på til 22.00 og våkne 6.20.. Har ingen råd :/

Anonymous poster hash: f75ad...55e

Skrevet

Vi har ei på 1 1/2 år som fortsatt sitter våken i senga si og leker. Ingen sutring eller klaging, bare sitter der og pusler for seg selv..

Anonymous poster hash: 7d594...63d

Skrevet

Uff ja høres ut som vi har samme problem...😬han har aldri trengt søvn...helt fra han lå i magen faktisk😝

Skrevet

Jeg slet med å sove da jeg var liten. Jeg fikk da heller legge meg med Donald blader og pludret for meg selv i sengen til jeg sovnet. Ingenting er verre enn å ligge å stirre i taket når en ikke for sove, liten som stor. Klarer han å underholde seg selv til han sovner?

Skrevet

Tja...han vil ikke ligge oppe aleine(søster ligger på rommet ved siden av)vi har stue nede så jeg går ned etter en stund, men han hører meg og jeg går jo opp og ned hele tiden....han kan ligge å se i bøker eller tegne til han sovner noen ganger, mens andre ganger ligger han å roper og turner i senga slik at søster også våkner😕

Skrevet

Tja...han vil ikke ligge oppe aleine(søster ligger på rommet ved siden av)vi har stue nede så jeg går ned etter en stund, men han hører meg og jeg går jo opp og ned hele tiden....han kan ligge å se i bøker eller tegne til han sovner noen ganger, mens andre ganger ligger han å roper og turner i senga slik at søster også våknerAnonymous poster hash: ccca1...878

Har dere kjøpt sånn klokke som viser natt og dag? At så lenge det er måne så må han holde seg på soverommet?

Og så må dere være konsekvente med å ikke gi han noe form for oppmerksomhet når han går ut av rommet. Bare før han tilbake til sengen og si nå er det natt lg du kan stå opp når solen er på klokka. Er dere nazi på det og ikke dikker med han så burde det gå seg til. Husker som sagt selv at jeg gikk igjennom det samme da jeg gikk i barnehagen.

Skrevet

Lurt med den klokka!hvor får man kjøpt den??😃Jeg må nok bli strengere med han...

Skrevet

Her har vi hatt samme problemet, på det verste holdt han på til 23.-23.30 tiden. Søndag kveld sovna han 23.30 og jeg hadde fått nok av det tullet. Jeg satte på vekkerklokka mi og dro han ut av senga 7.15 mandag morgen. Mandag ettermiddag forklarte jeg stille og rolig at nå er det slutt på tull til langt på natt, nå skal vi lese bok, synge nattasang så slår vi av lyset og du skal sove, det er ikke lenger lov med bøker og leker i senga. Han prøvde å protestere, men forklarte rolig at dette er en av de tinga mamma må bestemme, og også hvorfor jeg må bestemme dette. Hver kveld denne uka har gått som en drøm, og de 2 siste kvelden har han sovna inne 15 minutter. Vet ikke hvor lenge dette varer, men håper det varer lenge nok til å få snudd rutina. Hver dag har jeg hatt klokka på å dratt han ut av senga. Han er B menneske og samfunnet er ikke tilpassa B mennesker. 

Sier ikke dette er fasiten for deres barn, men kan være verdt ett forsøk om dere ikke har prøvd det tidligere. Han er 4,5 år og ett godt bevis på hva unger forstår når det blir forklart på en skikkelig måte. Vi slår av lyset klokka 20 nå

Anonymous poster hash: 5b568...87e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...