Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Har noen her erfaring med rødmeoperasjon? Jeg er ekstremt plaget med rødming og skal opereres om et par uker. Jeg håper på god effekt og ikke så mange bivirkninger. Har noen her erfaring fra slik operasjon? Jeg lurer på hvor redusert jeg blir de første dagene etter operasjonen og hvor vondt det gjør etter inngrepet? Noen som angrer på at de ble operert? Håper på svar:) Anonymous poster hash: d6fca...3a8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Hold oss oppdatert! Jeg er veldig plaget med rødme også! Spesielt under graviditeten! Jeg blir veldig asosial og unngår mange situasjoner.. Anonymous poster hash: 5d4b1...503
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Hei, så fint å lese at du gjør noe aktivt for å redusere vanskene dine! Hurra for deg som stiller opp for deg selv og unner deg et bedre liv! Rødming er satans verk! Jeg slet med det i tenårene og jeg ble ertet for det. Jeg hadde gode venner men de var for umodne til å forstå hvor vondt det gjorde for meg når de tøyset med Rødming en min, prøvde å få meg til å rødme på ulike vis og deretter lo og da "går det virkelig an å bli såå rød?"... klassekamerater o.l. ertet med jevnlig med at jeg var forelsket i den og den fordi jeg rødmet bare folk sa hei til meg en periode.. Jeg turte ikke snakke med noen om hvor skamfull jeg var, og hvilken selvforakt rødmingen min førte til. Jeg ville ikke benevne fargen rød, tomater o.l. I frykt for at det skulle penses inn på meg og rødmingen min. Det begynte ofte med lett Rødming, som kunne komme av nesten hva som helst.. jeg behøvde ikke føle meg direkte flau eller skamfull, det kunne komme av at jeg kjente meg litt ukomfortabel sosialt, men når jeg kjente den lette rødmingen økte det på fordi rødmingen i seg selv gjorde meg skamfull.... jeg kunne bli glødende varm og rød, tilsynelatende helt uprovosert. .. og jeg ble bare så fortvilet og lei meg.. Jeg er snart 40 år nå og har de siste 10-15 årene kommet meg nesten helt over dette på ett eller annet magisk vis.. men skammen og selvforakt er der fremdeles.. og jeg kjenner meg fremdeles ensom fordi jeg ikke klarer å dele det med noen. Jeg tror det kan bli utrolig bra for deg å få rødmeoperasjonen, og jeg heier på deg. Vær imidlertid obs på at det ikke er sikkert at følelsen av skam vil forsvinne - den kommer fra et sted.. Anonymous poster hash: f01ef...ac8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Rødmeoperasjon? Hallo, hvor gamle er dere? Det heter Endoskopisk Thoraksisk Sympatektomi Anonymous poster hash: a4294...c65
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Rødmeoperasjon? Hallo, hvor gamle er dere? Det heter Endoskopisk Thoraksisk Sympatektomi Anonymous poster hash: a4294...c65 Dust! Anonymous poster hash: f01ef...ac8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Hva går denne operasjonen ut på? Er også plaget med rødming. Kan rødme av ingenting. I ukomfertable situasjonen hvor jeg ikke er flau. Osv. Anonymous poster hash: 875e7...ebc
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 (endret) Hei, så fint å lese at du gjør noe aktivt for å redusere vanskene dine! Hurra for deg som stiller opp for deg selv og unner deg et bedre liv! Rødming er satans verk! Jeg slet med det i tenårene og jeg ble ertet for det. Jeg hadde gode venner men de var for umodne til å forstå hvor vondt det gjorde for meg når de tøyset med Rødming en min, prøvde å få meg til å rødme på ulike vis og deretter lo og da "går det virkelig an å bli såå rød?"... klassekamerater o.l. ertet med jevnlig med at jeg var forelsket i den og den fordi jeg rødmet bare folk sa hei til meg en periode.. Jeg turte ikke snakke med noen om hvor skamfull jeg var, og hvilken selvforakt rødmingen min førte til. Jeg ville ikke benevne fargen rød, tomater o.l. I frykt for at det skulle penses inn på meg og rødmingen min. Det begynte ofte med lett Rødming, som kunne komme av nesten hva som helst.. jeg behøvde ikke føle meg direkte flau eller skamfull, det kunne komme av at jeg kjente meg litt ukomfortabel sosialt, men når jeg kjente den lette rødmingen økte det på fordi rødmingen i seg selv gjorde meg skamfull.... jeg kunne bli glødende varm og rød, tilsynelatende helt uprovosert. .. og jeg ble bare så fortvilet og lei meg.. Jeg er snart 40 år nå og har de siste 10-15 årene kommet meg nesten helt over dette på ett eller annet magisk vis.. men skammen og selvforakt er der fremdeles.. og jeg kjenner meg fremdeles ensom fordi jeg ikke klarer å dele det med noen. Jeg tror det kan bli utrolig bra for deg å få rødmeoperasjonen, og jeg heier på deg. Vær imidlertid obs på at det ikke er sikkert at følelsen av skam vil forsvinne - den kommer fra et sted..Anonymous poster hash: f01ef...ac8 Har det på nesten samme måte. Men har vel ikke blitt ertet for det. Man blir jo enda rødere når man merker man blir varm i kinna og da blir jeg flau selv lm jeg ikke i første omgang ble rød fordi jeg var flau. Uff det er slitsomt Anonymous poster hash: 875e7...ebc Endret 5. juni 2015 av Kira bjeffer Personlig info fjernet
Fandens Oldemor Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 (endret) Hei, så fint å lese at du gjør noe aktivt for å redusere vanskene dine! Hurra for deg som stiller opp for deg selv og unner deg et bedre liv! Rødming er satans verk! Jeg slet med det i tenårene og jeg ble ertet for det. Jeg hadde gode venner men de var for umodne til å forstå hvor vondt det gjorde for meg når de tøyset med Rødming en min, prøvde å få meg til å rødme på ulike vis og deretter lo og da "går det virkelig an å bli såå rød?"... klassekamerater o.l. ertet med jevnlig med at jeg var forelsket i den og den fordi jeg rødmet bare folk sa hei til meg en periode.. Jeg turte ikke snakke med noen om hvor skamfull jeg var, og hvilken selvforakt rødmingen min førte til. Jeg ville ikke benevne fargen rød, tomater o.l. I frykt for at det skulle penses inn på meg og rødmingen min. Det begynte ofte med lett Rødming, som kunne komme av nesten hva som helst.. jeg behøvde ikke føle meg direkte flau eller skamfull, det kunne komme av at jeg kjente meg litt ukomfortabel sosialt, men når jeg kjente den lette rødmingen økte det på fordi rødmingen i seg selv gjorde meg skamfull.... jeg kunne bli glødende varm og rød, tilsynelatende helt uprovosert. .. og jeg ble bare så fortvilet og lei meg.. Jeg er snart 40 år nå og har de siste 10-15 årene kommet meg nesten helt over dette på ett eller annet magisk vis.. men skammen og selvforakt er der fremdeles.. og jeg kjenner meg fremdeles ensom fordi jeg ikke klarer å dele det med noen. Jeg tror det kan bli utrolig bra for deg å få rødmeoperasjonen, og jeg heier på deg. Vær imidlertid obs på at det ikke er sikkert at følelsen av skam vil forsvinne - den kommer fra et sted..Anonymous poster hash: f01ef...ac8 Har det på nesten samme måte. Men har vel ikke blitt ertet for det. Man blir jo enda rødere når man merker man blir varm i kinna og da blir jeg flau selv lm jeg ikke i første omgang ble rød fordi jeg var flau. Uff det er slitsomt Anonymous poster hash: 875e7...ebc Say what? Endret 5. juni 2015 av Kira bjeffer Personlig info fjernet
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Hei du. Jeg har ikke selv operert meg, men jeg vurderte det sterkt lenge. Turte i slutten av tenårene å ta det opp med legen min, prøve noen medisiner. Men det hjalp ikke. Tok også kontakt med foreningen rød (som den så fint heter). Men jeg ble anbefalt å ikke ta noen operasjon pga. bivirkninger. Jeg har de sist årene klart og kontrollere det sånn passe. Jeg har det på akkurat samme måte som hun som skrev over her. Trenger ikke være at jeg er flau engang. Så det har ødelagt mye. Men de siste årene har jeg fått litt mer selvtillit. Men det er fortsatt en ting til det ødelegger veldig for. Jeg tør ikke begynne på skolen igjen. Det har jeg så utrolig lyst til! Jeg er utadvendt og veldig sosial, så folk tror nok kanskje ikke jeg har det problemet. Men fremføringer er det verste jeg kan bli utsatt for. Lunsj på jobb med mange mennesker er også fortsatt et problem. Derfor unngår jeg ofte lunsj om jeg kan. Eller så må jeg ha en viss kontroll. Der jeg jobbet sist var det noen som var veldig glad i og drite ut folk. Masse lykke til med operasjonen. Skriv gjerne etterpå. Håper du slipper unna bivirkningene. Anonymous poster hash: ea03f...7bb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Hei, så fint å lese at du gjør noe aktivt for å redusere vanskene dine! Hurra for deg som stiller opp for deg selv og unner deg et bedre liv! Rødming er satans verk! Jeg slet med det i tenårene og jeg ble ertet for det. Jeg hadde gode venner men de var for umodne til å forstå hvor vondt det gjorde for meg når de tøyset med Rødming en min, prøvde å få meg til å rødme på ulike vis og deretter lo og da "går det virkelig an å bli såå rød?"... klassekamerater o.l. ertet med jevnlig med at jeg var forelsket i den og den fordi jeg rødmet bare folk sa hei til meg en periode.. Jeg turte ikke snakke med noen om hvor skamfull jeg var, og hvilken selvforakt rødmingen min førte til. Jeg ville ikke benevne fargen rød, tomater o.l. I frykt for at det skulle penses inn på meg og rødmingen min. Det begynte ofte med lett Rødming, som kunne komme av nesten hva som helst.. jeg behøvde ikke føle meg direkte flau eller skamfull, det kunne komme av at jeg kjente meg litt ukomfortabel sosialt, men når jeg kjente den lette rødmingen økte det på fordi rødmingen i seg selv gjorde meg skamfull.... jeg kunne bli glødende varm og rød, tilsynelatende helt uprovosert. .. og jeg ble bare så fortvilet og lei meg.. Jeg er snart 40 år nå og har de siste 10-15 årene kommet meg nesten helt over dette på ett eller annet magisk vis.. men skammen og selvforakt er der fremdeles.. og jeg kjenner meg fremdeles ensom fordi jeg ikke klarer å dele det med noen. Jeg tror det kan bli utrolig bra for deg å få rødmeoperasjonen, og jeg heier på deg. Vær imidlertid obs på at det ikke er sikkert at følelsen av skam vil forsvinne - den kommer fra et sted..Anonymous poster hash: f01ef...ac8 Har det på nesten samme måte. Men har vel ikke blitt ertet for det. Man blir jo enda rødere når man merker man blir varm i kinna og da blir jeg flau selv lm jeg ikke i første omgang ble rød fordi jeg var flau. Uff det er slitsomtAnonymous poster hash: 875e7...ebc Say what? oi kan noen slette? Anonymous poster hash: 875e7...ebc Endret 5. juni 2015 av Kira bjeffer Personlig info fjernet
Gjest Kira Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Et innlegg og to sitater er redigert. Det ble kopiert inn personlig informasjon i teksten ved en feiltakelse, og dette er nå fjernet. Kira
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 Har noen her erfaring med rødmeoperasjon? Jeg er ekstremt plaget med rødming og skal opereres om et par uker. Jeg håper på god effekt og ikke så mange bivirkninger. Har noen her erfaring fra slik operasjon? Jeg lurer på hvor redusert jeg blir de første dagene etter operasjonen og hvor vondt det gjør etter inngrepet? Noen som angrer på at de ble operert? Håper på svar:) Anonymous poster hash: d6fca...3a8 Hei! Nå er jeg veldig nysgjerrig, er du operert og ble resultatet bra?? Jeg skal il samtale hos A-hus vedr. operasjon i løpet av noen uker, begynner å få litt nerver. Anonymous poster hash: aae92...78c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 Ja hadde vært spennende å høre... Anonymous poster hash: 87e2b...a7f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 Ja hadde vært spennende å høre... Anonymous poster hash: 87e2b...a7f Hei! Jeg kan fortelle at jeg har gjennomført operasjon for noen uker siden og er strålende fornøyd. Dette har vært en laaaang prosess for meg, men jeg er bare så glad for at jeg tok tak i problemet og gjorde noe med det. MIN erfaring er at alt har væt positivt rundt dette: - Positiv samtale med A-hus i forkant av operasjon - Ble tatt svært godt i mot på A-hus på operasjonsdagen - Jeg hadde ingen smerter etter inngrepet (bare naturlig ømt...ikke noe å snakke om) - Jeg har fått tørrere hender (faktisk litt behagelig...smører de når det trengs) - Jeg har ikke merket noe til svetting, syntes jeg har fått en mer stabil temperatur nå - Jeg føler meg så mye mer avslappet på jobben, sosialt, i butikken etc - Føler allerede at jeg er kvitt rødmeangsten, en UTROLIG lettelse! - Jeg føler at noen har skrudd av en bryter, jeg er så mye roligere. Jeg er kjempefornøyd......og håper det fortsetter sånn fremover! ) Anonymous poster hash: aae92...78c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 Kan noen si noe om bivirkningene? Det virker som om det er flere som har vurdert operasjon men som har droppet det pga frykt for bivirkninger.. Jeg svetter også ganske mye i tillegg til å rødme mye - kan det være en sammenheng? Anonymous poster hash: 27623...bcf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 er nysgjerrig på bivirkninger jeg å: )) Anonymous poster hash: df2b6...777
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 Når jeg var yngre så hadde jeg også veldig ønsket en rødme operasjon.Var livredd for å rødme for da kunne folk se jeg mistet kontrollen.usikker på meg selv osv.Noe som funker for meg er å bruke en dekk krem i ansiktet for å dempe det røde.Jeg har veldig problemer med rød hud i tillegg til at jeg rødmer fælt. Prøv å kjøp en krem som dekker over rødhet.En operasjon har mange bivirkninger. Anonymous poster hash: 7032e...afc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 En stor bivirkning er at du begynner å svette veldig etter operasjon.Det renner svette av deg.Folk blir våte både på ryggen,under armer osv. Anonymous poster hash: 7032e...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå