Gå til innhold

Erfaringer med barn og psykolog?


Anbefalte innlegg

Skrevet

12 år gammel, sliter plutselig med angst og sosiale situasjoner. Skolen har vært til stor hjelp, men ingen der har rett kvalifikasjon til å hjelpe videre.

 

Hvordan gikk dere fram? Privat eller offentlig? Hjalp det barnet?

 

Anonymous poster hash: 6be7e...bb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen henviser barnet til bup, det er det enkleste. 



Anonymous poster hash: 62df2...bbb
Skrevet

Er det ikke lang ventetid hos BUP?

 

Anonymous poster hash: 6be7e...bb8

Skrevet

Skolepsykolog? Legen henviste vår datter til kommunens felles skolepsykolog. Ellers kan vel bup også være aktuelle dersom problemene et store nok. Legen henviser også der, men de kan samarbeide med skolen om henvisningen.

 

Anonymous poster hash: 3ca74...292

Skrevet

Det er ulike tilbud i ulike kommuner. Noen har kommunepsykologer, der er det lavere terskel og oftest kortere ventetid enn bup. Ppt eller helsesøster er det også mulig å ta kontakt med. Det fins i alle kommuner. Ppt har ofte lang ventetid. Ellers varierer det hvor lang ventetid det er til bup.

 

Anonymous poster hash: eff47...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...