Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Jeg er i et lite dilemma. Gutten min blir 3 år i slutten av juni. Det er bare oss to. Vi har nesten ikke familie. Min mor bor i en annen del av landet og kan ikke komme. Guttens far er bortreist. Et søskenbarn av meg og hennes familie er reist på ferie. Vi kjenner nesten ingen med barn i samme alder. Jeg synes det virker trist å bare droppe bursdagen. Synes dere det er sært å bare skrive på facebook at gutten har bursdag og at vi har åpent hus og så ha kaffe og kaker klart? Anonymous poster hash: d58cd...2f3
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Min situasjon var lik som deres. Hadde ingen å invitere når barnet var Liten. Så i 3 års dagen inviterte vi hele avdelingen i barnehagen. 12 festklare barn og noen foreldre. Anonymous poster hash: 2bdec...f86
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har også et sommerbarn, og vi bruker å være veldig fleksible i forhold til når vi har bursdagselskapet. Man må jo regne med at folk reiser på ferie... Hva med å ha selskapet et par uker før? Så får dere to kose dere skikkelig på bursdagen hans, med favorittmat og kake til bursdagsbarnet. Anonymous poster hash: f09de...0d3
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Det synes jeg absolutt du kan gjøre! Si det som det er, at dere ikke har særlig familie i nærheten og at dere ikke kjenner så mange. Jeg hadde stilt opp! Be om å få tilbakemelding fra de som kunne tenke seg å komme. Klart gutten må har bursdag 😊 Anonymous poster hash: a9ff0...658
Elsker livet Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Syns ikke det er sært, men dere risikerer at ingen kommer. Jeg hadde i alle fall tenkt at facebookmeldingen var til de som var helt nære og familie. Så vær i så fall tydelige, og be ev. venner av gutten. Eller kan dere feire bursdagen når søskenbarnet ditt er hjemme? Et alternativ er at dere gjør noe ekstra, du og han.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Synes det høres koselig ut. Men om en litt perifer venninne/slektning av meg skrev dette, så hadde jeg ikke turt å komme, for jeg hadde regnet med at det egentlig ikke var beregnet på meg. Hva med å sende det på melding til en del folk? Men er ikke sikkert alle er like pysete som meg da. Ellers er vel barnebursdag et alternativ om han går i bhg? I vår bhg er det flere som ikke har noen familie i nærheten, og de har begynt med barnebursdag allerede fra 2-årsdagen. Anonymous poster hash: 42a13...b7a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Han går ikke i barnehage så vi har ikke så mange kjente. Anonymous poster hash: d58cd...2f3
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Hvor bor dere da? Anonymous poster hash: b18d1...1b9
Gjest Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Hvor bor dere da?Kommer gjerne med min 3 åring jeg
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #10 Skrevet 4. juni 2015 Men må du ha selskap? Hvor bor du? Hva med å starte dagen med kake, lys og bursdagssang på sengen! Så finner dere på noe gøy! Går i svømmehall,lekeland osv. Kanskje kan dere spise middag og dessert på en resturant? Få bestemor til å ringe og gratulere med dagen. Hjemme leser dere bok, lager popcorn og gjør ting gutten liker! Jeg ville aldri skapt forventninger om selskap som du ikke kan innfri. Jeg lurer på hvorfor en 3 åring ikke går i barnehage? Jobber du ikke? Dersom dere har så lite nettverk at gutten ikke har lekekamerater så ville jeg fått ungen inn i barnehagen så fort som mulig. Det er ikke bra for et barn å kun være sammen med mor. Hva med naboer med barn på ca samme alder? Anonymous poster hash: f8eca...4c2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #11 Skrevet 4. juni 2015 Du kan godt skrive det, men de fleste vil nok tenke at det ikke gjelder dem men "bare de nærmeste." Og sånn ellers... han er tre år og går ikke i barnehage, dere har minimalt nettverk og dere kjenner knapt noen med barn? Det er ikke bra for den sosiale utviklingen hans. Skal han i barnehage i august? Det bør du seriøst vurdere. Bursdagen vil han sikkert være strålende fornøyd med om bare du og han gjør noe artig sammen. Han har neppe noe voldsomt forhold til hva en treårsdag "skal" inneholde. Anonymous poster hash: 1d6c8...46b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #12 Skrevet 4. juni 2015 Barnehage er ikke gratis og jeg har ikke råd innenfor nåværende økonomi. Vi deltar på de gratis-aktivitetene vi kan, og vi prøver stadig å arrangere playdates med et par stk 4-åringer vi har truffet på aktivitetene. Men de går i barnehage, så de har ikke hatt tid riktig ennå. Gutten er ellers sosialt flink. Anonymous poster hash: d58cd...2f3
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #13 Skrevet 4. juni 2015 Du burde se om du kan få noe økonomisk hjelp så gutten kan gå i bhg noen dager i uken. Med så lite nettverk så høres det ikke helt Sundt ut for hans sosiale utvikling. Anonymous poster hash: 5f95a...f92
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #14 Skrevet 4. juni 2015 Har prøvd, men finnes ikke slik ordning i kommunen jeg bor i. Han har hatt veldig god utvikling til nå, heldigvis. Anonymous poster hash: d58cd...2f3
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #15 Skrevet 4. juni 2015 Barnehage er ikke gratis og jeg har ikke råd innenfor nåværende økonomi. Vi deltar på de gratis-aktivitetene vi kan, og vi prøver stadig å arrangere playdates med et par stk 4-åringer vi har truffet på aktivitetene. Men de går i barnehage, så de har ikke hatt tid riktig ennå. Gutten er ellers sosialt flink. Anonymous poster hash: d58cd...2f3 Huff, du vil ikke fortelle sånn ca hvor du bor da? Sikkert mange med 3-åringer her inne, kanskje noen av dem kunne tenke seg en playdate? Eller et bursdagsselskap for den saks skyld. Anonymous poster hash: 42a13...b7a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #16 Skrevet 4. juni 2015 Barnehage er ikke gratis og jeg har ikke råd innenfor nåværende økonomi. Vi deltar på de gratis-aktivitetene vi kan, og vi prøver stadig å arrangere playdates med et par stk 4-åringer vi har truffet på aktivitetene. Men de går i barnehage, så de har ikke hatt tid riktig ennå. Gutten er ellers sosialt flink. Anonymous poster hash: d58cd...2f3 Jobber du ikke? Anonymous poster hash: f8eca...4c2
Gjest Antarctica Skrevet 4. juni 2015 #17 Skrevet 4. juni 2015 Barnehage er ikke gratis og jeg har ikke råd innenfor nåværende økonomi. Vi deltar på de gratis-aktivitetene vi kan, og vi prøver stadig å arrangere playdates med et par stk 4-åringer vi har truffet på aktivitetene. Men de går i barnehage, så de har ikke hatt tid riktig ennå. Gutten er ellers sosialt flink.Anonymous poster hash: d58cd...2f3 Da ber du i alle fall dem, da?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #18 Skrevet 4. juni 2015 Har prøvd, men finnes ikke slik ordning i kommunen jeg bor i. Han har hatt veldig god utvikling til nå, heldigvis. Anonymous poster hash: d58cd...2f3 Alle bhg skal gi redusert pris til familier med inntekt under en viss sum i året. NAV kan også i enkelte tilfeller dekke bhg utgifter. Anonymous poster hash: 10d24...aed
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #19 Skrevet 4. juni 2015 Hva slags gratisaktiviteter er det dere går på? Kunne det være en mulighet å feire det der? Hvis du snakker med de som driver det på forrhånd, så kan du kanskje ta med deg en kake, eller et stort fruktfat, også kan han og de andre på aktiviteten ha en liten markering? Anonymous poster hash: 8cf56...bcc
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #20 Skrevet 4. juni 2015 Da min datter fylte 3 år (bursdag midt i påsken det året) inviterte jeg to nabogutter, foreldrene deres og to venninner av meg. Jenta var strålende fornøyd:) Kake, is, ballonger og ett par besøkende er ofte nok. Hvor bor du? Vi kommer gjerne i busdag:) Anonymous poster hash: 29783...7de
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #21 Skrevet 4. juni 2015 Har prøvd, men finnes ikke slik ordning i kommunen jeg bor i. Han har hatt veldig god utvikling til nå, heldigvis. Anonymous poster hash: d58cd...2f3 Har du googlet: redusert barnehagebetaling + navnet på byen du bor i? De fleste kommuner har en ordning hvor bhg regningen blir redusert hvis man har lav inntekt. Man kan også få stønad til barnetilsyn av NAV når man er enslig forsørger. I noen tilfeller kan også barnevernet betale for bhg. Er du uføretrygdet siden du ikke jobber? Siden dere har så lite nettverk og barnet ditt er 3 år så bør kanskje han få begynne i bhg snart. Vil du si hvilke by/kommune du bor i? Så kan jeg hjelpe deg og se om jeg finner noen ordninger som kan gjelde deg og din sønn? Anonymous poster hash: ba766...002
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #22 Skrevet 4. juni 2015 Om du virkelig ikke har noen, kan du gjøre ekstra stas på han den dagen! Dra ut å spis sammen, gå på kino, spis kake og kos dere Så kan du evnt. feire litt med de du har når de kan! Anonymous poster hash: 75283...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå