Gå til innhold

bhg sa de meldte til bv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt samme bhg hele tiden. Nå melder de inn da min datter på 5.5 forsatt har problemer med avføring.

Hun er utredet hun har diagnose og vi prøver ut forskjellige medisiner.

Dette vet de.

Jeg pratet med bv de sa at de ikke er rette instans. Har selv bedt om henvisning til bup, men legen mener jeg får avslag da dette er medisinsk.

De som jobber i bhg hilser ikke lenger, det gjør jo alt så mye bedre for min datter.

Bare måtte få det ut.

Anonymous poster hash: cab81...078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skal hun vel slutte nå så du slipper denne barnehagen?

Anonymous poster hash: 78f61...f60

Skrevet

Så greit hun slutter der da straks så slipper du dem.

Anonymous poster hash: ac2f9...71a

Skrevet

Hvordan håndterer dere avføringsproblemet til datteren din da? Meget mulig det som er grunnen til at bhg er bekymret og ikke det at datteren din har problemer med avføring.

Skrevet

Har hatt samme bhg hele tiden. Nå melder de inn da min datter på 5.5 forsatt har problemer med avføring.

Dette vet de.

Jeg pratet med bv de sa at de ikke er rette instans. Har selv bedt om henvisning til bup, men legen mener jeg får avslag da dette er medisinsk.

De som jobber i bhg hilser ikke lenger, det gjør jo alt så mye bedre for min datter.

Bare måtte få det ut.

Så rart av barnehagen. Hva mener de at barnevernet skal kunne gjøre her da?

Anonymous poster hash: ca028...7da

Skrevet

Dette vet de.

Bare måtte få det ut.Anonymous poster hash: cab81...078

Regner med bv informerte barnehagen om at de ikke er riktig instans da barnehagen meldte, så den bekymringsmeldingen er vel henlagt? Og ja, BUP vil gi avslag på rent medisinske problemer. Magetrøbbel kan jo i mange tilfeller henge sammen med den psykiske helsen. Dersom du mistenker at det ligger noe psykisk bak dette, ville jeg likevel bedt fastlegen henvise. Evt ta en direkte telefon til BUP for å be om råd.

Når det gjelder barnehagen, ville jeg konfrontert personalet direkte. De har med å profesjonelt de få ukene jenta di skal være der, det er det du betaler dem for.

Anonymous poster hash: f3591...057

Skrevet

At barnet har et avføringsproblem og diagnose er ikke noe barnehagen melder til barnevernet for, det må jo være måten dere håndterer problemene hennes på de melder for i tilfelle.

At barn med diagnose fremdeles går med bleie som 5-åring er de ikke ukjent med i barnehagen, i barnehagen vi har datteren vår er det et barn på 7 år (utsatt skolestart pga diagnose) som fremdeles bruker bleie. Det er jo ikke noen barnevernssak det, barnet får jo tett oppfølging fra sykehuset.

Anonymous poster hash: 01ef3...f47
Skrevet

Her ligger det noe annet bak du ikke forteller.

Bæsjer hun på seg? Har hun sår rumpe dere ikke passer på. Har hun klær med bæsj på?

Om et barn er inkontinent når de er fem og har en diagnose meldes ikke foreldre til BV med mindre dere ikke håndterer det riktig.

Anonymous poster hash: b130b...64f

Skrevet

Barnevernet henlegger ikke saker uten undersøkelser. Det kan være at bhg. mistenker at foreldrene ikke følger opp barnets problemer på en adekvat måte, særlig om barnet har hatt problemene lenge og det begynner å bli et tidsspress med tanke på at hun skal begynne i skolen. På den måten vil BV avdekke om mor og far tar problemene seriøst, hva de gjør for å hjelpe datteren, om de gjør nok, utrede om det er noe annet som kan gjøres. Om de mener BUP bør bli innblandet så vil de kontakte BUP også, evt. PPT. En unge på 5,5 år har jo ikke normalt så store problemer at hun bæsjer på seg.

Anonymous poster hash: 3b78b...66c
Skrevet

Barnevernet henlegger ikke saker uten undersøkelser.

Anonymous poster hash: 3b78b...66c

Jo, det gjør vi.

Bekymringsmeldinger undersøkes dersom det er grunn til å tro at forholdene det meldes om kan utløse tiltak etter lov om barneverntjenester. Dersom meldingen går ut på at "et barn på fem med en somatisk diagnose som kan medføre enkoprese lider av enkoprese" så vil den henlegges uten undersøkelse. Dersom den går ut på "et barn på fem med en somatisk diagnose vekker barnehagens bekymring på grunn av foreldrenes håndtering av bladiblad-hvadenåbekymrersegfor" vil den undersøkes.

HI gir ikke tilstrekkelig informasjon om hva bekymringsmeldingen går ut på til at det er mulig å si så mye. Det er uansett uprofesjonelt om de ansatte i barnehagen har sluttet å hilse på foreldrene til et av barnehagebarna.

mvh

barnevernkonsulent

Anonymous poster hash: 373ea...d60

Skrevet

Det forundrer meg ikke. 

Har selv hatt barn med enkoprese til langt inn i skolealder. Det var medisinske grunner, somatiske grunner. Det kan føre til psykiske vansker hos barnet. Foreldre som ikke har vært borti problematikken forsår det ikke. Det er jo bare, men det er faktisk ikke bare.

Fikk oppføging av fastlege, barneklinikken på sykehuset, Jeg ble ikke meldt til barnevernet av barenhagen, men det forbauser meg ikke. Var en del av pedagogene der som hadde veldig lettvindte løsninger på å fikse problemene, det var jo bare å gjøre sånn eller sånn. 

Barnehagen var helt elendig. De kunne ikke engang følge opp toalettrutinene legen foreskrev. Men jeg kunne jo bare.....

Jævla duster. 

Du må tenke somatikk, før du tenker psykiatri. 

Anonymous poster hash: 51da5...9ce
Skrevet

Bhg mente vi burde ha møte med barne psykolog. Jeg ringte helsestasjon og de henviste videre.

Var alle på møte i bhg.

Så får jeg beskjed fra bhg at vi burde prate med en barne psykolog? Hun var visst ikke utdannet psykolog Hun vi pratet med.

Ja hun bæsjer på seg..

Ifølge barnevernet har vi gjort alt riktig.

De kunne uansett hilst vanlig ved levering og henting.

Jeg er også bekymret for henne og snart skolestart.

Hun har ikke tisset på seg en gang,så gjelder kun avføring.

Hennes søsken har ikke dette problemet.

HI

Skrevet

Kan jeg få spørre hvilke diagnose hun har? Vi har dette problemet med gutten vår, som også skal på skolen til høsten. Hvordan tok dere det opp med legen?

Og hvilke undersøkelser ble gjort?

Skrevet

Hun har hatt problemer siden fødsel. Forstoppelse.

Har vært på utredning på riksen.

Nå går hun på høy dose med movicol for å tømme seg,men medisinen virker ikke som den skal.

Skulle nå prøve en uke til.

Legen sa at hun må lære å bæsje etter hun eventuelt får tømt seg helt.

Lykke til med gutten din.

Skrevet

På riksen fikk hun kontrast og rtg.

Skrevet

Hun har hatt problemer siden fødsel. Forstoppelse.

Har vært på utredning på riksen.

Nå går hun på høy dose med movicol for å tømme seg,men medisinen virker ikke som den skal.

Skulle nå prøve en uke til.

Legen sa at hun må lære å bæsje etter hun eventuelt får tømt seg helt.

Lykke til med gutten din.

Har dere prøvd renset parafin over lengre tid?

Det hjalp datteren vår.Hun brukte det ca.10 mnd.

Anonymous poster hash: 8134c...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...