Gå til innhold

Gravid uten jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jadda, skyt meg... Men det stemmer altså. Jeg har dagpenger fra NAV, og det er ikke store greiene. 8000 i mnd. Har samboer og hus, men han betaler det meste. Men vi er alltid småblakk.

Jeg har ingen utdannelse, men jobber som vikar i barnehager her vi bor. Jobber noen uker hver dag, og andre uker 2-3 ganger i uken. Det som er at om jeg skal jobbe "så mye" så mister jeg pengene fra NAV. Dette er jo bare helt tragisk, for da har jeg ikke "råd" til å jobbe 3 dager ekstra i uken. Det e rjo trossalt bare ca 3000kr, mot 8000kr fra NAV... Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Har blitt sånn at jeg sender mld kort med bare to dager jobbing, selv om jeg jobber en full uke fks. Jeg vet at dette er veldig risikabelt, men hva skal jeg gjøre?! Jeg søker jobber i hytt og pine- men får aldri noe.... 

Nå er jeg også gravid. Har prøvd i 7år, og situasjonen vår har aldri vært så ustabil som den er nå, men jeg begynner å nærme meg en viss alder, så det er virkelig påtide med en familieforøkelse nå (vårt første). 

Men hva gjør jeg? Skal jeg bare "si opp" dagpengene fra nav, og ta meg masse strøjobber som vikar i enda flere barnehager og hjemmehjelpetjenesten ol, bare for å tjene masse sånn at jeg har penger når jeg går hjemme i perm? Eller skal jeg kombinere dagpenger med vikarjobbing? Når de da skal regne ut inntekten min, sammenlagt så ser jo sikkert NAV at jeg har jobbet mere enn jeg skulle gjort, og jeg får sikkert "bot" og må betale tilbake en del penger.... Eller?! 

Bah!!!! Rotete innlegg, vet.. Men noen som vet? Uten å skyte meg ned.....

Anonymous poster hash: c26dc...a31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si opp dagpengene, det er veldig skummelt(og himla dumt) å satse på at svindel går bra.

Når foreldrepengene skal regnes ut, går de jo stort sett utifra høyeste inntekt. Og det er "bare" 1 års tid det blir sånn for dere. Søk nye jobber mens du er hjemme i perm og håp at du får en 100% stilling etter endt permisjon. Gratulerer med graviditet.

Anonymous poster hash: 406e3...bb6
Skrevet

Takk for svar. Men hva om jeg får lite jobb nå frammover før permisjonen da?  Og heller ingen dagpenger.. Da går vi jo under, og jeg får ikke noen penger i permisjonen... :/

Hi

Anonymous poster hash: c26dc...a31
Skrevet

NAV-svindel oppdages og slås heldigvis hardt ned på.

Anonymous poster hash: 2963e...5f0

Skrevet

En ting er å svindle uten barn. Men blir du tatt for dette når du har barn.... Tør du det?

Du blir dømt for svindel og dere må tilbakebetale. En allerede trang økonomi blir enda trangere. Dette går igjen utover deres omsorgsevne. Kan ikke mannen jobbe mer?

Anonymous poster hash: deb6f...451

Skrevet

De har MYE fokus på svindling nå, så ville aldri i verden turt det. Jeg forstår deg, samtidig så er lover og regler til for å følges og følgene av å bli tatt er virkelig ille økonomisk sett. Ofte må man tilbakebetale mer enn man har fått for mye i utgangspunktet, i tillegg så blir du jo "svartelistet" fra mye. Jeg hadde følt meg så ufattelig ydmyket om jeg hadde gjort noe sånt og blitt tatt for det. Ta heller ansvar og finn en annen ordning, i verste fall må du jo bare ta konsekvensen av å få barn når du ikke har økonomi til det. Dette er virkelig ikke vondt ment, selv om det høres sånn ut. 

Anonymous poster hash: 3a22a...892
Skrevet

Si opp dagpengene, søk jobber og ta på deg alle vikaroppdrag du kan. Gamlehjem, hjemmetjeneste, barnehager, butikker osv. Søk også i nabokommuner etc. Sommerjobber burde være mulig å få.

Nav kommer til å oppdage det hvis du fortsetter. De skal tross alt regne ut permisjonspengene dine. Nei si opp dagpengene i morgen. Fortsetter du med dette blir du garantert tatt og anmeldt. Mannen må jobbe mer han og, evt ta en ekstrajobb. 

Skjønner du er redd for økonomien, men det kommer til å ordne seg, det gjør som regel det:)

Anonymous poster hash: f652b...26b
Skrevet

Det blir kjørt automatisk kontroll mot inntekter registrert hos Skatteetaten. Det er direkte idiotisk av deg å bedrive svindel du nærmest er garantert å bli tatt for. Ville ha meldt fra selv med det samme. Deretter ville jeg tatt på meg all jobb jeg kunne få frem til fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...