Gå til innhold

Dersom jeg og min mann (snart ex)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går til fvk imorgen på mekling. Sønn 3,5 år. Mor har vært i permisjon (foruten fars 12 uker), mor har gått redusert i ett år fra barnet var 14- 26 mnd for å være hjemme en dag i uken), far har trent 3-5 ganger i uken rett etter jobb og nesten ikke sett barnet disse dagene frem til barnet var nesten 2,5 år. Far har etter dette drevet mye med oppussing og mor tatt seg av barnenet. Mor har sovet på samme rom som barnet. Mor har levert/ hentet i barnehagen. Mor finner på ting i helgene. Barnet har mye mer kontakt med besteforeldre på mors side ( andre siden er ganske fraværende i forhold). Far sitter derimot med bilen, den beste økonomien og huset barnet er vandt til. Hva er mest sannsynlig at vil skje? Mor ønsker hovedomsorgen, er dette sannsynlig ?

Anonymous poster hash: 1f1d9...c1a

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, det e det jo. Men nå bestemmer ikke familievernkontoret dette, da. Det er paret som må bli enige, ELLER ta saken helt til rettssak.

Skrevet

Ja, det e det jo. Men nå bestemmer ikke familievernkontoret dette, da. Det er paret som må bli enige, ELLER ta saken helt til rettssak.

Hva tror du en rettsak ville dømt?

Skrevet

Dette må dere selv bli enige om! Den parten som er uenig får dra det videre til retten. OG man skal tenke på barnets beste, ikke pappa eller mammas beste.

Skrevet

Dette må dere selv bli enige om! Den parten som er uenig får dra det videre til retten. OG man skal tenke på barnets beste, ikke pappa eller mammas beste.

Jeg mener helt klart det er barnets beste å være mest hos meg... Ettersom barnet er vandt til å være mest hos meg... Mannen nekter, vil ha 50. Han hadde ikke barnet 50 mens vi var sammen en gang 😔

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva tror du en rettsak ville dømt?Anonymous poster hash: 1f1d9...c1a

Det kommer en del an på hva som skjer underveis også. Dere må demonstrere og vise at dere prøve å finne et forlik. Men jeg syns den mannen har en dårlig sak, selv om han har penger og hus. Han kjenner jo ikke barnet.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg mener helt klart det er barnets beste å være mest hos meg... Ettersom barnet er vandt til å være mest hos meg... Mannen nekter, vil ha 50. Han hadde ikke barnet 50 mens vi var sammen en gang Anonymous poster hash: 1f1d9...c1a

Det er vel sånne ting du bør ta med inn i FVK-møtet.

Skrevet

Jeg vet om flere slike menn, og de kvinnene som har gitt etter er de som har fått viljen sin.

Tre par jeg kjenner begynte med 50/50 etter fars ønske, det gikk ikke mange månedene før far måtte krype til korset og innrømme at dette maktet de ikke å følge opp. Den ene av disse pappaene innrømmet det ikke før det kom klager fra barnehage og sfo (2 barn) på oppfølgingen hjemmefra, da måtte han også innrømme at han nok ikke var så flink til å ha omsorgen alene på hverdager...

Så ble det vanlig samvær med annenhver helg og en overnatting i uken på far likevel

Fedre som er så lite delaktige som det du beskriver, som aldri har tatt noe ansvar i hverdagen, de klarer neppe følge opp 50/50. Men hvorfor ikke nå mens dere fremdeles bor sammen foreslå å prøve i et par uker, nå førstkommende uke er barnet fars oppgave. Far skal pakke sekk, lever og hente i barnehage, far skal ha barnet hele ettermiddagen, stelle og legge, ta evt nattevåk osv. Du trenger ikke rømme huset, men bare skygge banen på en rolig måte og la han ta ansvaret på sin måte uten av du blander deg i det hele tatt. Da får dere begge se hvordan det går, det må jo være i hans interesse også å prøve seg før dere flytter hver for dere, da er jo du der så han kan spørre deg om det er noe han lurer på.

Etter en uke hvor han ikke har fått trent, ikke jobbet overtid, ikke reist ut med kompiser, må huske alt som huskes må i forhold til skiftetøy, regntøy, turdag osv i barnehagen osv er det ikke sikkert han er så sugen på 50/50 likevel ;)

Klarer han det utmerket må dere ta samtalen om hva som er best for barnet, 50/50 er ikke anbefalt for barn under skolealder og det er det en grunn til. Det er fordi såpass små barn trenger stabilitet, det er veldig viktig for utviklingen deres. Da må dere diskutere hvordan dere kan gjøre dette best, 60/40 eller 70/30, dere må snakke sammen. Det er disse samtalene familievernkontoret skal hjelpe dere gjennom.

Anonymous poster hash: 24efd...2ce
Skrevet

God idè å la ham prøve seg nå, tipper han gir fort opp!!

Anonymous poster hash: 2e080...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...