Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Jeg er helt desperat etter å få kontroll på migrene, og har hørt at lavkarbo kan hjelpe. Er det noen her som har erfaring med det, eller har hørt om andre som har prøvd det og det har hjulpet for? Anonymous poster hash: c843e...f89
Jordbærblomst Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Kan av erfaring bekrefte at det fungerer! Jeg hadde ukentlig migrene, og min ble borte! Viktigste for meg er å holde meg unna kunstig søtningsmiddel, det er gift når man har migrene!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Kan av erfaring bekrefte at det fungerer! Jeg hadde ukentlig migrene, og min ble borte! Viktigste for meg er å holde meg unna kunstig søtningsmiddel, det er gift når man har migrene! Tenker du på lettprodukter, sukrin, natreen osv da? Så fantastisk hvis det hadde fungert , jeg er så sliten av nesten daglig migrene Hvor lang tid tok det før du merket forskjell? Anonymous poster hash: c843e...f89
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Kan av erfaring bekrefte at det fungerer! Jeg hadde ukentlig migrene, og min ble borte! Viktigste for meg er å holde meg unna kunstig søtningsmiddel, det er gift når man har migrene! Tenker du på lettprodukter, sukrin, natreen osv da? Så fantastisk hvis det hadde fungert , jeg er så sliten av nesten daglig migrene Hvor lang tid tok det før du merket forskjell? Anonymous poster hash: c843e...f89 Tenker spesielt på aspartam, men generelt kunstig søtningsmiddel som man finner i lettprodukter. Jeg merket forskjell allerede etter 2 dager! Det gikk så fort! Jeg var også utslitt av migrene, jeg kunne rett og slett ikke fungere i hverdagen :/ Men nå er det en helt annen hverdag :-) Anonymous poster hash: 60f4a...98f
Jordbærblomst Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Kan av erfaring bekrefte at det fungerer! Jeg hadde ukentlig migrene, og min ble borte! Viktigste for meg er å holde meg unna kunstig søtningsmiddel, det er gift når man har migrene! Tenker du på lettprodukter, sukrin, natreen osv da? Så fantastisk hvis det hadde fungert , jeg er så sliten av nesten daglig migrene Hvor lang tid tok det før du merket forskjell? Anonymous poster hash: c843e...f89 Tenker spesielt på aspartam, men generelt kunstig søtningsmiddel som man finner i lettprodukter. Jeg merket forskjell allerede etter 2 dager! Det gikk så fort! Jeg var også utslitt av migrene, jeg kunne rett og slett ikke fungere i hverdagen :/ Men nå er det en helt annen hverdag :-) Anonymous poster hash: 60f4a...98f Vet ikke hvorfor det ble anonymt 😂
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har god erfaring med lavkarbo mot migrene. Hadde opptil 10 anfall i måneden og de varte i 1-4 dager. Altså mer dager med anfall enn uten. Har gått på lavkarbo 2 ganger, en gang jeg la om, gikk ned i vekt og sprakk. Og nå hvor jeg er kjempeflink og ikke sprekker, men går heller ikke ned.. Kjipt men migrenen er mer eller mindre borte. Tom. de dagene jeg kjenner om kvelden at 'søren jeg kommer til å få migrene imorgen' så slipper jeg som oftest unna. Våkner opp og føler meg bra Det tok noen dager før sukkeret var ute av kroppen og all den tunge verken forsvant. Migrenen forsvant raskt, men var litt tung og rar i hodet noen dager. Nå kan jeg ikke huske sist jeg hadde migrene, og forstår ikke hvorfor jeg sprakk sist og ikke ville starte igjen
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Takk for svar, dere gir meg tro på at dette kan fungere Jeg fungerer heller ikke i hverdagen og har vært sykmeldt i flere uker, er helt desperat etter bedring, tenker at jeg ikke har noe å tape.Begynte dere i ketose, eller "vanlig" lavkarbo? Hva er deres aller beste tips til hva jeg burde holde meg unna? Anonymous poster hash: c843e...f89
Jordbærblomst Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Takk for svar, dere gir meg tro på at dette kan fungere Jeg fungerer heller ikke i hverdagen og har vært sykmeldt i flere uker, er helt desperat etter bedring, tenker at jeg ikke har noe å tape.Begynte dere i ketose, eller "vanlig" lavkarbo? Hva er deres aller beste tips til hva jeg burde holde meg unna? Anonymous poster hash: c843e...f89 Min absolutte beste tips er: Kutt kunstig søtningsmiddel! Aldri mer cola zero/ cola light/ Pepsi Max/ fun light osv. Ro ned sukker og junkfood. Jeg gikk rett på lavkarbo. Kuttet brød, pasta, ris osv og drakk vann til alle måltider. Beste valget jeg noensinne har gjort! Etter å ha hatt migrene i 20 år, så er jeg endelig fri! 😃😃😃😃😃 Håper du får samme gode opplevelse!!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Takk for svar, dere gir meg tro på at dette kan fungere Jeg fungerer heller ikke i hverdagen og har vært sykmeldt i flere uker, er helt desperat etter bedring, tenker at jeg ikke har noe å tape.Begynte dere i ketose, eller "vanlig" lavkarbo? Hva er deres aller beste tips til hva jeg burde holde meg unna? Anonymous poster hash: c843e...f89 Min absolutte beste tips er: Kutt kunstig søtningsmiddel! Aldri mer cola zero/ cola light/ Pepsi Max/ fun light osv. Ro ned sukker og junkfood. Jeg gikk rett på lavkarbo. Kuttet brød, pasta, ris osv og drakk vann til alle måltider. Beste valget jeg noensinne har gjort! Etter å ha hatt migrene i 20 år, så er jeg endelig fri! Håper du får samme gode opplevelse!! Det håper jeg og Men jeg har aldri drukket noen typer lett brus eller light saft i det hele tatt (liker det ikke). Men er glad i cola, chips og pasta . Hvor lang tid tok det før du merket bedring? Hi Anonymous poster hash: c843e...f89
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2015 #10 Skrevet 4. juni 2015 Takk for svar, dere gir meg tro på at dette kan fungere Jeg fungerer heller ikke i hverdagen og har vært sykmeldt i flere uker, er helt desperat etter bedring, tenker at jeg ikke har noe å tape.Begynte dere i ketose, eller "vanlig" lavkarbo? Hva er deres aller beste tips til hva jeg burde holde meg unna? Anonymous poster hash: c843e...f89 Jeg må holde meg borte fra sukker og mel, kan godt drikke litervis med pepsi max. Gikk noen dager på moderat lavkarbo hvor jeg holdt meg borte fra sukker og store mengder mel. Jeg får litt abstinenser så det var greit å kunne spise masse god og sunn mat før jeg etter et par dager gikk over på ketolyse
Jordbærblomst Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Takk for svar, dere gir meg tro på at dette kan fungere Jeg fungerer heller ikke i hverdagen og har vært sykmeldt i flere uker, er helt desperat etter bedring, tenker at jeg ikke har noe å tape.Begynte dere i ketose, eller "vanlig" lavkarbo? Hva er deres aller beste tips til hva jeg burde holde meg unna? Anonymous poster hash: c843e...f89 Min absolutte beste tips er: Kutt kunstig søtningsmiddel! Aldri mer cola zero/ cola light/ Pepsi Max/ fun light osv. Ro ned sukker og junkfood. Jeg gikk rett på lavkarbo. Kuttet brød, pasta, ris osv og drakk vann til alle måltider. Beste valget jeg noensinne har gjort! Etter å ha hatt migrene i 20 år, så er jeg endelig fri! Håper du får samme gode opplevelse!! Det håper jeg og Men jeg har aldri drukket noen typer lett brus eller light saft i det hele tatt (liker det ikke). Men er glad i cola, chips og pasta . Hvor lang tid tok det før du merket bedring? Hi Anonymous poster hash: c843e...f89 Sukker er ogaå greit å kutte til kun lørdag ;-) Jeg merket som sagt bedring etter 2 dager! Husk å drikke vann til alle måltider :-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Ja! Veldig, veldig sjelden jeg har anfall nå. Kutt ut sukker, søtningsmidler og hvitt hvetemel i første omgang. En annen ting som jeg mener har hjulpet meg er at jeg har kuttet ut kaffe! Det kan være et tips hvis du drikker det. Anonymous poster hash: 75686...e40
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har ikke prøvd. Har medfødt migrene. Det som er viktig for meg er å holde meg unna enkelte matvarer. OG på enkelte dager er det viktigere enn andre. Det "kjenner" jeg på meg. Å drikke masse (gjerne vann), spise hver 3. time, bruke solbriller, passe på å være avspent, sove regelmessig (samme tid hvert døgn) og ikke for mye søvn er viktig for å holde migrenen unna. Anonymous poster hash: 8bd45...b74
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 Dytter litt Anonymous poster hash: c843e...f89
BikkjeBisk Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Jeg var veldig plaget med migrene. La om kosten og iløpet av få dager var den borte! Så lenge jeg ikke spiser karbo er jeg frisk som en fisk, men sprekker jeg så er hodepinen/migrenen tilbake. Som Prinsesse Raven sier så bør du holde deg unna kunstige sukkererstatninger. Sukrin og Stevia funker knall! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Jeg var veldig plaget med migrene. La om kosten og iløpet av få dager var den borte! Så lenge jeg ikke spiser karbo er jeg frisk som en fisk, men sprekker jeg så er hodepinen/migrenen tilbake. Som Prinsesse Raven sier så bør du holde deg unna kunstige sukkererstatninger. Sukrin og Stevia funker knall! Lykke til! Takk Hva med natreen? Anonymous poster hash: c843e...f89
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #17 Skrevet 5. juni 2015 Teller man kalorier på lavkarbo? Anonymous poster hash: c843e...f89
BikkjeBisk Skrevet 5. juni 2015 #18 Skrevet 5. juni 2015 Teller man kalorier på lavkarbo? Anonymous poster hash: c843e...f89 Nei, Karbohydrater teller man. Lavkarbo er under 100 gr karbo, LCHF er under 15-20 gr karbo pr dag.
BikkjeBisk Skrevet 5. juni 2015 #19 Skrevet 5. juni 2015 Jeg var veldig plaget med migrene. La om kosten og iløpet av få dager var den borte! Så lenge jeg ikke spiser karbo er jeg frisk som en fisk, men sprekker jeg så er hodepinen/migrenen tilbake. Som Prinsesse Raven sier så bør du holde deg unna kunstige sukkererstatninger. Sukrin og Stevia funker knall! Lykke til! Takk Hva med natreen? Anonymous poster hash: c843e...f89 Kunstig
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #20 Skrevet 5. juni 2015 Funket ikke for meg. Det som funker (hadde opp til 6 kraftige anfall i uken) er: Legg deg til samme til hver dag, også i helger. Det samme gjelder å stå opp. Jeg sover 22.30-05.30. Spis til faste tider hver dag. Spis mat som ikke er "tung"- dvs biff og blodig husdyrkjøtt og noe fisk. Ikke drikk mye kaffe. Drikk heller te med honning. Honning er bra for hodepine generelt. Funker ikke dette, kan legen skrive ut forebyggende medisiner. Jeg brukte det en periode før jeg testet ut diverse dietter. Ingen diett fungerer, men faste rutiner fungerer veldig bra. Jeg har nå ca bare et anfall per 14 dag og vil si at det ofte er moderat anfall. Dvs at jeg ikke kaster opp, mister syn, mister bevegelighet eller må sette morfin. Jeg blir uvel, må ligge mørkt og kaldt og ha ro, men etter en times søvn kan jeg klare å fungere mer enn før Anonymous poster hash: bbd35...0f3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #21 Skrevet 5. juni 2015 Funket ikke for meg. Det som funker (hadde opp til 6 kraftige anfall i uken) er: Legg deg til samme til hver dag, også i helger. Det samme gjelder å stå opp. Jeg sover 22.30-05.30. Spis til faste tider hver dag. Spis mat som ikke er "tung"- dvs biff og blodig husdyrkjøtt og noe fisk. Ikke drikk mye kaffe. Drikk heller te med honning. Honning er bra for hodepine generelt. Funker ikke dette, kan legen skrive ut forebyggende medisiner. Jeg brukte det en periode før jeg testet ut diverse dietter. Ingen diett fungerer, men faste rutiner fungerer veldig bra. Jeg har nå ca bare et anfall per 14 dag og vil si at det ofte er moderat anfall. Dvs at jeg ikke kaster opp, mister syn, mister bevegelighet eller må sette morfin. Jeg blir uvel, må ligge mørkt og kaldt og ha ro, men etter en times søvn kan jeg klare å fungere mer enn før Anonymous poster hash: bbd35...0f3 Takk for tips Det med honning visste det jeg ikke. Jeg bruker allerede to forskjelligeforebyggende og to forskjellige anfallsmedisiner, så er ikke så mye mer å gå på der Anonymous poster hash: c843e...f89
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #22 Skrevet 10. juni 2015 Teller man kalorier på lavkarbo? Anonymous poster hash: c843e...f89 Nei, Karbohydrater teller man. Lavkarbo er under 100 gr karbo, LCHF er under 15-20 gr karbo pr dag. Hvordan teller dere karbohydrater, hvordan regner dere det ut? Finnes det en vektklubb som passer for dette tro, hvor jeg kanlegge inn matinntaket og ogfå det regnet ut? Noen med tips. Jeg ha ikke mobilsomjeg kan laste ned apper til desverre Anonymous poster hash: c843e...f89
BikkjeBisk Skrevet 10. juni 2015 #23 Skrevet 10. juni 2015 Teller man kalorier på lavkarbo? Anonymous poster hash: c843e...f89 Nei, Karbohydrater teller man. Lavkarbo er under 100 gr karbo, LCHF er under 15-20 gr karbo pr dag. Hvordan teller dere karbohydrater, hvordan regner dere det ut? Finnes det en vektklubb som passer for dette tro, hvor jeg kanlegge inn matinntaket og ogfå det regnet ut? Noen med tips. Jeg ha ikke mobilsomjeg kan laste ned apper til desverre Anonymous poster hash: c843e...f89 Jeg har bestandig gjort det alene - vet ikke om det eksisterer en slik klubb? Men du kan lage deg en profil på Lavkarbo.no og der ligger det massevis av oppskrifter og mange er veldig flinke til å fortelle hvor mange karber det er Den er gratis også, slik som DIB I starten så er du nok nødt til å lese på ALT av mat du skal spise, det må alle gjøre som skal begynne med lavkarbo/LCHF så du vil ikke være den første som plutselig står i butikken i en halv evighet Jeg har aldri veid opp maten jeg spiser, men jeg vet hvor mange gram karbo det er pr hundrede gram og spiser ca deretter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå