Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Sliter i forholdet og kunne tenkt meg en samtale for å høre om rettigheter osv. Er det noe fvk tilbyr? Anonymous poster hash: c6565...a8e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Ja, du kan få en samtale alene. Men tenker du på rettigheter som stønader o.l. er det jo bedre å ta et møte hos nav, på familievernkontoret skal de hjelpe dere med kommunikasjon, evt samværsavtaler o.l. Anonymous poster hash: db5d7...112
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Ja, du kan få en samtale alene. Men tenker du på rettigheter som stønader o.l. er det jo bedre å ta et møte hos nav, på familievernkontoret skal de hjelpe dere med kommunikasjon, evt samværsavtaler o.l. Anonymous poster hash: db5d7...112 Jeg vil høre med tanke på at jeg har ei på 3 år som er veldig knyttet til meg... Far krever 50%.. Vil vite sjansene og hva jeg skal gjøre videre osv... Anonymous poster hash: c6565...a8e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Jeg ringte dem faktisk i dag for å sette opp en time til meg og mannen. Det satt langt inne, men vi kommer ingen vei med kommunikasjonen. Jeg er veldig nær ved å forlate han. Dette er siste utvei. Var veldig hyggelige på telefonen, og håper dette kan være løsningen. Vi har også en datter på 3. Går jeg fra ham blir det komplisert, så det vil jeg unngå. Anonymous poster hash: b4dc8...1ae
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Jeg ringte dem faktisk i dag for å sette opp en time til meg og mannen. Det satt langt inne, men vi kommer ingen vei med kommunikasjonen. Jeg er veldig nær ved å forlate han. Dette er siste utvei. Var veldig hyggelige på telefonen, og håper dette kan være løsningen. Vi har også en datter på 3. Går jeg fra ham blir det komplisert, så det vil jeg unngå. Anonymous poster hash: b4dc8...1ae Hvordan blir det komplisert? med tanke på hovedomsorg? Anonymous poster hash: c6565...a8e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Jeg ringte dem faktisk i dag for å sette opp en time til meg og mannen. Det satt langt inne, men vi kommer ingen vei med kommunikasjonen. Jeg er veldig nær ved å forlate han. Dette er siste utvei. Var veldig hyggelige på telefonen, og håper dette kan være løsningen. Vi har også en datter på 3. Går jeg fra ham blir det komplisert, så det vil jeg unngå. Anonymous poster hash: b4dc8...1ae Hvordan blir det komplisert? med tanke på hovedomsorg? Anonymous poster hash: c6565...a8e Det trenger jeg ikke skrive her. Det jeg vil frem til er at vi sliter og føler at de kanskje de kan gi oss de rådene vi trenger for å kunne kommunisere bedre og forhåpentligvis forsette ekteskapet. Anonymous poster hash: b4dc8...1ae
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Jeg ringte dem faktisk i dag for å sette opp en time til meg og mannen. Det satt langt inne, men vi kommer ingen vei med kommunikasjonen. Jeg er veldig nær ved å forlate han. Dette er siste utvei. Var veldig hyggelige på telefonen, og håper dette kan være løsningen. Vi har også en datter på 3. Går jeg fra ham blir det komplisert, så det vil jeg unngå. Anonymous poster hash: b4dc8...1ae Hvordan blir det komplisert? med tanke på hovedomsorg? Anonymous poster hash: c6565...a8e Det trenger jeg ikke skrive her. Det jeg vil frem til er at vi sliter og føler at de kanskje de kan gi oss de rådene vi trenger for å kunne kommunisere bedre og forhåpentligvis forsette ekteskapet. Anonymous poster hash: b4dc8...1ae Håper det ordner seg for dere. Lykke til 😃 Anonymous poster hash: c6565...a8e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Andre? Anonymous poster hash: c6565...a8e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 Hva slags rettigheter? Delt foreldrerett har dere om dere var samboere eller gift da barnet blr født, om dere ikke skrev noe annet til folkeregisteret. Di kan tipse ang ytelse fra nav og vite hva du trenger av dokumentasjon til søknader osv. Men ja du kan få råd og tips alene og samnen med partner om hva som er lurt videre. Fikk bra tips og råd ang hva som var best for barna, der fokuset var. Å hjalp meg se h i ille ting hadde vært, iblandt er man flinke å juger for seg selv. Ingen ting å tape og alt og vinne, Lykke tul:) Anonymous poster hash: 8c0a2...bc3
Iiiiik Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Ja, du kan få en samtale alene. Men tenker du på rettigheter som stønader o.l. er det jo bedre å ta et møte hos nav, på familievernkontoret skal de hjelpe dere med kommunikasjon, evt samværsavtaler o.l. Anonymous poster hash: db5d7...112 Jeg vil høre med tanke på at jeg har ei på 3 år som er veldig knyttet til meg... Far krever 50%.. Vil vite sjansene og hva jeg skal gjøre videre osv... Anonymous poster hash: c6565...a8e På familievernkontoret skal de jo i utgangspunktet ikke ta stilling til hvem av foreldrene som har "rett". Oppgaven i mekling etter barneloven er vel å sørge for at foreldrene blir enige om en samværsløsning som sikrer det barnet har rett til - samvær med begge foreldre. Hvis du oppnår en god relasjon til den du kommer til, vil du neppe få sjansen til samme terapeut når dere kommer til mekling - det vil ikke være rimelig fra fars synsvinkel. Men klart du kan ringe og be om en time. Det verste som kan skje er jo at du får et svar som ikke gir deg den sikkerheten du trenger eller de svarene du leter etter. Jeg vil tro at en jurist som jobber med barnefordelingssaker er den som best kan gi deg råd hvis det du er ute etter er argumenter som gjør farens samvær mindre enn 50%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå