Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Jeg er flittig bruker av Mastercard da jeg alltid har syntes det har vært veldig praktisk. Hadde tidligere gebyrfri visa fra Santander men gikk over til DnB Mastercard pga drivstoffrabatter og tilgang i nettbank. Problemet er at dnb lover Inntil førtifem dagers rentefritak. Jeg bruker kortet ukentlig men betaler alt ned hver uke. Altså fyller bensin og handler i løpet av uken og betaler det ut f eks på fredagen. Allikevel løper rentene på kortet. Jeg skjønner det ikke. Greit nok at jeg gjerne bruker det igjen lørdag men da skal vel tellingen begynne på nytt? Er det noe jeg har missforstått? Hadde ikke problemer med gebyrfri visa før ihvertfall.og det betalte jeg bare ut når regningen kom. Uten Renter eller gebyrer! Kjenner jeg blir litt hissig. Anonymous poster hash: 621a9...1f6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Nå er det jo ikke hver uke du skal betale, men månedsfakturaen som kommer. Ring Dnb du, så får du svar. Ingen her kan jo se hvordan betalingene dine ser ut. Anonymous poster hash: 98788...10f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Nå er det jo ikke hver uke du skal betale, men månedsfakturaen som kommer. Ring Dnb du, så får du svar. Ingen her kan jo se hvordan betalingene dine ser ut. Anonymous poster hash: 98788...10f Jeg får bare noen kroner i renter på mnd faktura. Om jeg betaler 1 gang i mnd eller fyller bensin og betaler det 2 timer senere skal vel ikke ha noe å si. Anonymous poster hash: 621a9...1f6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Inntil 45 dager betyr i praksis at du får faktura en gang i mnd med 15 dagers forfall. Altså om du bruker kortet den dagen du faktureres er det 45 dager. Bruker du det dagen før fakturering er det litt over to uker. Det er altså noe feil hos deg om du betaler renter. Enten har du en gammel saldo som henger igjen eller noe annet merkelig. Si fra til banken med en gang så får du sikkert tilbake evt feilaktig belastede renter. Anonymous poster hash: 74bc8...63f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 nå er det lenge siden jeg brukte mastercard men husker jeg tok kontakt med de av samme grunn. jeg betalte inn med en gang ,men det tok jo flere dager før pengene faktisk var inne. og om jeg da hdde brukt kortet igjen i mellomtiden så var de pengene igjen i minus. så om jeg alltid hadde noe i minus på kortet så ble det trukket renter av det. dette er i hvert fall forklaringen jeg fikk. jeg sluttet å bruke mastercard. ligger i bilen i tilfelle jeg glemmer kortet eller det er en nødsituasjon men har ikke brukt det på et år. var jo bare tull med det uansett Anonymous poster hash: 90c4a...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå