Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Babyen min på 5 mnd begynte å snu seg fra rygg til mage for en uke siden. De siste nettene har hun begynt å legge seg over på siden, halveis over i mageleie, etter noen timer. Jeg tenker i utgangspunktet at dette ikke gjør noe (har lest og hørt flere steder at dette er vanlig når de har begynt å snu seg), men problemet er at hun våkner av det og da gjerne er våken opptil 2 timer. Dette skjer vanligvis i 1 - 2 -tiden. Fra hun var 2 mnd og frem til noen dager siden sov hun hele natten gjennom, så jeg er rimelig sikker på at hun våkner av at hun ligger på siden/magen. I tillegg til at hun har snudd seg, vrir hun nakken langt bakover og jeg tror dette også bidrar til at hun våkner. Om jeg snur henne tilbake til ryggen, snur hun seg med en gang tilbake til samme stilling. Noen tips til hva vi kan gjøre? Har lest noen steder at folk anbefaler nattpose som man fester til senga med sele. Noen her som har prøvd det? Jeg er litt skeptisk til å bruke seler, men de er kanskje utformet slik at babyen ikke kan vikle seg inn i dem? Anonymous poster hash: 1a6d0...950
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Det er en fase som vil gå over. Det er forøvrig vanlig at barn på 5-7mnd sover dårligere pga de trenger mer mat. Ihvertfall ammebarn våkner ofte mer på natta i den alderen i en overgangsperiode. Jeg har bare ventet til det gikk over med mine barn, de ble altfor varme i pose (selv med vinduet åpent. Jeg har veldig varme barn). Men det er sikkert noen som har noen tips. 😊 Anonymous poster hash: 504e4...88e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Det er en fase som vil gå over. Det er forøvrig vanlig at barn på 5-7mnd sover dårligere pga de trenger mer mat. Ihvertfall ammebarn våkner ofte mer på natta i den alderen i en overgangsperiode. Jeg har bare ventet til det gikk over med mine barn, de ble altfor varme i pose (selv med vinduet åpent. Jeg har veldig varme barn). Men det er sikkert noen som har noen tips. 😊 Anonymous poster hash: 504e4...88e Takk for svar Jeg har forsøkt å gi henne flaske når hun har våknet, (ammer ikke) men hun vil ikke ha, så det virker ikke Som hun våkner fordi hun er sulten. Satser på det går over etterhvert da:) Anonymous poster hash: 1a6d0...950
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Send a til meg noen uker! Har selv bekkenløsning fra h********* og våkner hver halvtime fordi jeg må snu meg. Vi kan snu oss sammen PS: Går nok over, har ingen gode råd egentlig.... men føler med henne. Fy så irriterende! Anonymous poster hash: ce610...b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå