Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Får barn i okt/nov, har kjøpt en MB urban jungle 2015-versjon (bag på 80cm, mer lun etc enn de tidligere modellene, visstnok). Planen var å bruke denne vognen da selvsagt. Men hvordan er den på vinterføre, hvis brøytebilen ikke har vært innom? Altså å trille i 20cm+ snø for å komme seg frem til barnehagen med eldste. Jeg har en Emmaljunga City Cross, burde jeg kjøpe ny bag (solgte den gamle) til den og ha liggende? Den vet jeg klarer snø. Men klarer MB snø like godt? Er jo veldig store hjul. Blir det helt unødvendig å ha bag til City Crossen og? Anonymous poster hash: 38053...b10
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Du kan også kjøpe sånn quadrolift til emmaljungaen. Billigere enn evt. ny bag. Ellers har jeg ikke peil på den andre vogna og vinterføre. Anonymous poster hash: a884f...8b0
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Du kan også kjøpe sånn quadrolift til emmaljungaen. Billigere enn evt. ny bag. Ellers har jeg ikke peil på den andre vogna og vinterføre.Anonymous poster hash: a884f...8b0 Ja,mdet er jo også en mulighet. Men likte city bag supreme godt, lun og god. Anonymous poster hash: 38053...b10
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Du kan også kjøpe sånn quadrolift til emmaljungaen. Billigere enn evt. ny bag. Ellers har jeg ikke peil på den andre vogna og vinterføre.Anonymous poster hash: a884f...8b0 Ja,mdet er jo også en mulighet. Men likte city bag supreme godt, lun og god. Anonymous poster hash: 38053...b10 MB kommer fint frem på vinterføre. Bare lås forhjulet. Hvor mye er du egentlig ute i 50 cm nysnø? Hadde ikke kjøpt bag, tror jeg. Anonymous poster hash: 9cba1...671
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Du kan også kjøpe sånn quadrolift til emmaljungaen. Billigere enn evt. ny bag. Ellers har jeg ikke peil på den andre vogna og vinterføre.Anonymous poster hash: a884f...8b0 Ja,mdet er jo også en mulighet. Men likte city bag supreme godt, lun og god. Anonymous poster hash: 38053...b10 MB kommer fint frem på vinterføre. Bare lås forhjulet. Hvor mye er du egentlig ute i 50 cm nysnø? Hadde ikke kjøpt bag, tror jeg. Anonymous poster hash: 9cba1...671 Jeg er ute hver eneste dag i 50cm nysnø. Har et eldre barn som må i barnehage. Anonymous poster hash: 38053...b10
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Du kan også kjøpe sånn quadrolift til emmaljungaen. Billigere enn evt. ny bag. Ellers har jeg ikke peil på den andre vogna og vinterføre.Anonymous poster hash: a884f...8b0 Ja,mdet er jo også en mulighet. Men likte city bag supreme godt, lun og god. Anonymous poster hash: 38053...b10 MB kommer fint frem på vinterføre. Bare lås forhjulet. Hvor mye er du egentlig ute i 50 cm nysnø? Hadde ikke kjøpt bag, tror jeg. Anonymous poster hash: 9cba1...671 Jeg er ute hver eneste dag i 50cm nysnø. Har et eldre barn som må i barnehage. Anonymous poster hash: 38053...b10 Bor du på et sted med snø hver dag, da? Anonymous poster hash: 9cba1...671
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Du kan også kjøpe sånn quadrolift til emmaljungaen. Billigere enn evt. ny bag. Ellers har jeg ikke peil på den andre vogna og vinterføre.Anonymous poster hash: a884f...8b0 Ja,mdet er jo også en mulighet. Men likte city bag supreme godt, lun og god. Anonymous poster hash: 38053...b10 MB kommer fint frem på vinterføre. Bare lås forhjulet. Hvor mye er du egentlig ute i 50 cm nysnø? Hadde ikke kjøpt bag, tror jeg. Anonymous poster hash: 9cba1...671 Jeg er ute hver eneste dag i 50cm nysnø. Har et eldre barn som må i barnehage.Anonymous poster hash: 38053...b10 Bor du på et sted med snø hver dag, da?Anonymous poster hash: 9cba1...671 Periodevis, det kan snø i flere uker eller annenhver dag. I år måtte jeg tråkke gjennom en meter med snø(hadde føyka) med toåringen på armen. Gikk såvidt, men det går jo selvsagt ikke med baby. Da hadde mannen måkt før han dro på jobb, og det snødde og føyket såpass bare på 1,5-2 timer. Anonymous poster hash: 38053...b10
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Du kan også kjøpe sånn quadrolift til emmaljungaen. Billigere enn evt. ny bag. Ellers har jeg ikke peil på den andre vogna og vinterføre.Anonymous poster hash: a884f...8b0 Ja,mdet er jo også en mulighet. Men likte city bag supreme godt, lun og god. Anonymous poster hash: 38053...b10 MB kommer fint frem på vinterføre. Bare lås forhjulet. Hvor mye er du egentlig ute i 50 cm nysnø? Hadde ikke kjøpt bag, tror jeg. Anonymous poster hash: 9cba1...671 Jeg er ute hver eneste dag i 50cm nysnø. Har et eldre barn som må i barnehage.Anonymous poster hash: 38053...b10 Bor du på et sted med snø hver dag, da?Anonymous poster hash: 9cba1...671 Periodevis, det kan snø i flere uker eller annenhver dag. I år måtte jeg tråkke gjennom en meter med snø(hadde føyka) med toåringen på armen. Gikk såvidt, men det går jo selvsagt ikke med baby. Da hadde mannen måkt før han dro på jobb, og det snødde og føyket såpass bare på 1,5-2 timer. Anonymous poster hash: 38053...b10 Da tror jeg helt ærlig ingen vogner klarer å ta seg fram 😉 jeg hadde prøvd først. Og hvis det ikke funker så kjøper du bag til city cross 👍 Anonymous poster hash: 8b5df...f1a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Du kan også kjøpe sånn quadrolift til emmaljungaen. Billigere enn evt. ny bag. Ellers har jeg ikke peil på den andre vogna og vinterføre.Anonymous poster hash: a884f...8b0 Ja,mdet er jo også en mulighet. Men likte city bag supreme godt, lun og god. Anonymous poster hash: 38053...b10 MB kommer fint frem på vinterføre. Bare lås forhjulet. Hvor mye er du egentlig ute i 50 cm nysnø? Hadde ikke kjøpt bag, tror jeg. Anonymous poster hash: 9cba1...671 Jeg er ute hver eneste dag i 50cm nysnø. Har et eldre barn som må i barnehage.Anonymous poster hash: 38053...b10 Bor du på et sted med snø hver dag, da?Anonymous poster hash: 9cba1...671 Periodevis, det kan snø i flere uker eller annenhver dag. I år måtte jeg tråkke gjennom en meter med snø(hadde føyka) med toåringen på armen. Gikk såvidt, men det går jo selvsagt ikke med baby.Da hadde mannen måkt før han dro på jobb, og det snødde og føyket såpass bare på 1,5-2 timer.Anonymous poster hash: 38053...b10 Da tror jeg helt ærlig ingen vogner klarer å ta seg fram jeg hadde prøvd først. Og hvis det ikke funker så kjøper du bag til city cross Anonymous poster hash: 8b5df...f1a Joda, emmaljunganen klarte med nød og neppe, hehe.. Måtte bære den unna det verste først. PUH..Vindskjerm og takstillas kanskje. Nå skal pappaen ta perm 10 uker etter mine første 6 uker, så håper jo det hjelper litt, men. Anonymous poster hash: 38053...b10
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #10 Skrevet 4. juni 2015 I 50cm nysnø hadde jeg brukt bæresele. Har brukt vogna som brøytebil noen ganger, og det er tungt. Mye lettere å ha babyen inni jakken! 😊 Anonymous poster hash: 80d46...6e8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #11 Skrevet 4. juni 2015 I 50cm nysnø hadde jeg brukt bæresele. Har brukt vogna som brøytebil noen ganger, og det er tungt. Mye lettere å ha babyen inni jakken! Anonymous poster hash: 80d46...6e8 Er bare så redd for å falle hva har de på inni jakken når det føles -5 eller -10? Ullfleecedress og ullundertøy? Anonymous poster hash: 38053...b10
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #12 Skrevet 4. juni 2015 Jeg hadde ikke kjøpt bag om dette ikke er hovedvognen. På vinteren inni poser ol er ungen uansett så lun at en bag fra eller til ikke gjør stor forskjell. Citycross vogna sin sportsdel er jo også mer lun og tett enn sportsdelene til de andre emmaljungavognene. De fleste dagene det snør masse er det sikkert brøyta uansett når dere skal ut på tur. pakk ungen inn i lammeskinn og vognpose, så skal du se at det går så bra så Anonymous poster hash: c596b...05c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #13 Skrevet 4. juni 2015 I 50cm nysnø hadde jeg brukt bæresele. Har brukt vogna som brøytebil noen ganger, og det er tungt. Mye lettere å ha babyen inni jakken! Anonymous poster hash: 80d46...6e8 Er bare så redd for å falle hva har de på inni jakken når det føles -5 eller -10? Ullfleecedress og ullundertøy? Anonymous poster hash: 38053...b10 Prøv deg frem. Jeg hadde ihvertfall alt for mye på min de første turene. Har du babyen inni jakken får de kroppsvarmen din, og det er vindtett. Så egentlig holder det nok med body og strømpebukse og lue (og ev vanter og tykke sokker). Og om du faller, så har du armene fri til å ta deg for. Med 50 cm nysnø og barnehagebarn og vogn, så høres det egentlig ut som pulk og ski er en bedre idé. Jeg var forresten veldig nervøs for barnehagelevering med desemberbaby, vinterstormer og ingen bil. Men når nr 2 kom, så gikk det jo strålende. Anonymous poster hash: 80d46...6e8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #14 Skrevet 4. juni 2015 Mountain buggyen er helt suveren på vinterføre, så jeg hadde ikke kjøpt noe bag til emmaljungaen. Elsker MB vogna vår, beste vogna vi har hatt. Hadde simo til nr. 1 og emmaljunga til nr. 2, Mountain buggyen er mye bedre på alt slags føre/underlag. Anonymous poster hash: fffcc...d5a
Elsker livet Skrevet 4. juni 2015 #15 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har hatt begge deler. På vinterføre er mountain buggy på isføre best. I dyp snø er city cross med luftkanahjul bedre. Det er min erfaring. Man har mer kontroll når man må brøyte/slepe seg gjennom snøen på fire hjul. Uansett hadde jeg kjøpt en bag, praktisk å ha mer enn en vogn synes jeg. Mange er lite brukt eller kun brukt med pose, så vurder en brukt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #16 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har hatt begge deler. På vinterføre er mountain buggy på isføre best. I dyp snø er city cross med luftkanahjul bedre. Det er min erfaring. Man har mer kontroll når man må brøyte/slepe seg gjennom snøen på fire hjul. Uansett hadde jeg kjøpt en bag, praktisk å ha mer enn en vogn synes jeg. Mange er lite brukt eller kun brukt med pose, så vurder en brukt. 2 bagvogner er da virkelig ikke nødvendig? Fatter virkelig ikke poenget....men der er kanskje bare meg? Vi har mountain buggy og hadde ihvertfall ikke behov for en annen vogn i bag-perioden. Vår datter er født i november så hun var liten i vinter. Anonymous poster hash: fffcc...d5a
Elsker livet Skrevet 4. juni 2015 #17 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har hatt begge deler. På vinterføre er mountain buggy på isføre best. I dyp snø er city cross med luftkanahjul bedre. Det er min erfaring. Man har mer kontroll når man må brøyte/slepe seg gjennom snøen på fire hjul. Uansett hadde jeg kjøpt en bag, praktisk å ha mer enn en vogn synes jeg. Mange er lite brukt eller kun brukt med pose, så vurder en brukt. 2 bagvogner er da virkelig ikke nødvendig? Fatter virkelig ikke poenget....men der er kanskje bare meg? Vi har mountain buggy og hadde ihvertfall ikke behov for en annen vogn i bag-perioden. Vår datter er født i november så hun var liten i vinter. Anonymous poster hash: fffcc...d5a Hver sin smak. Jeg hadde mountain buggyen liggende i bilen. En vogn i hovedetasjen, og en på loftet faktisk. Vognen i hovedetasjen var den jeg i hovedsak brukte når jeg skulle trille lengre turer fra huset. I tillegg hadde jeg en gammel simo til å trille rundt på gården. Som kjent er det en del lukt inne i fjøs, og utenfor til tider. Å si at det er en nødvendighet er å overdrive, men det var et veldig godt hjelpemiddel og gjorde ting enklere for min del. Men på vinteren ligger gjerne babyen i pose, og da kan man like gjerne bruke en sportsvogn som ikke krever at man bruker seler.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #18 Skrevet 5. juni 2015 I 50cm nysnø hadde jeg brukt bæresele. Har brukt vogna som brøytebil noen ganger, og det er tungt. Mye lettere å ha babyen inni jakken! Anonymous poster hash: 80d46...6e8 Er bare så redd for å falle hva har de på inni jakken når det føles -5 eller -10? Ullfleecedress og ullundertøy? Anonymous poster hash: 38053...b10 Prøv deg frem. Jeg hadde ihvertfall alt for mye på min de første turene. Har du babyen inni jakken får de kroppsvarmen din, og det er vindtett. Så egentlig holder det nok med body og strømpebukse og lue (og ev vanter og tykke sokker). Og om du faller, så har du armene fri til å ta deg for. Med 50 cm nysnø og barnehagebarn og vogn, så høres det egentlig ut som pulk og ski er en bedre idé. Jeg var forresten veldig nervøs for barnehagelevering med desemberbaby, vinterstormer og ingen bil. Men når nr 2 kom, så gikk det jo strålende. Anonymous poster hash: 80d46...6e8 Jeg brukte endel akebrett i vinter akebrett og bæresele? Anonymous poster hash: 38053...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå