Gå til innhold

Trenger deres råd...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn. Er like glad i alle tre. Men, mellomste på 9 år sliter jeg med å forholde meg til.

Hun kan være fryktelig vanskelig, og i tillegg har hun noen sider ved seg jeg virkelig ikke liker. Hun lyver mye og har hatt flere episoder med stjeling fra meg, søster og venninne. Hun er ellers en smart og oppegående jente.

Men, pga gjentatte episoder der hun slår seg totalt vrang, stjeling og juging, så har jeg fått litt problemer. Jeg merker at jeg har vanskelig for å være positiv og blid overfor henne. Jeg sliter med å engasjere meg nok.

Jeg prøver å skjule dette, men hun merker nok noe.

Hva kan jeg gjøre for å snu dette?

Er som sagt like glad i henne som de andre

 

 

Anonymous poster hash: 1724d...cfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tre barn. Er like glad i alle tre. Men, mellomste på 9 år sliter jeg med å forholde meg til.

Hun kan være fryktelig vanskelig, og i tillegg har hun noen sider ved seg jeg virkelig ikke liker. Hun lyver mye og har hatt flere episoder med stjeling fra meg, søster og venninne. Hun er ellers en smart og oppegående jente.

Men, pga gjentatte episoder der hun slår seg totalt vrang, stjeling og juging, så har jeg fått litt problemer. Jeg merker at jeg har vanskelig for å være positiv og blid overfor henne. Jeg sliter med å engasjere meg nok.

Jeg prøver å skjule dette, men hun merker nok noe.

Hva kan jeg gjøre for å snu dette?

Er som sagt like glad i henne som de andre

 

 

Anonymous poster hash: 1724d...cfe

Be om hjelp for å snu den uheldige samhandlingen mellom dere. Feks gjennom lavterskeltilbud I kommunen..

 

 

Anonymous poster hash: c94a5...fbe

Skrevet

En venn av meg som jobber i barnehage lærte meg noe som kanskje kan funke. Han sa at de barna han likte 'dårligst' og hadde dårligst kjemi med, de satte han av ekstra tid med og sørget for å være ekstra mye sammen med. Da gikk det ikke lenge før kjemien ble mye bedre.

 

Nå er jo ikke situasjonen helt den samme med deg og datteren din, men kan det hjelpe noe å bruke litt ekstra tid sammen, bare dere to?

 

Det kan være vanskelig å være den som er i midten, ikke størst og ikke minst. Da må man kanskje finne andre måter å få oppmerksomheten på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...