Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Tenker mest på naboene...bor i et boligfelt med mange naboer, men har så lyst til å lage egen kompost/hagejord... Anonymous poster hash: 800a2...23c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Nei, ikke hvis du tenker på en slik kompost med hageavfall og god lufting. Anonymous poster hash: 153f3...7ac
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Herregud ja Anonymous poster hash: 3a0fc...5ee
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Jeg syns ikke det lukter vondt av min varmkompostbinge. Man vil jo ikke ha den midt blant folk, for det kan vøre litt fluer og inskter omkring. Men hvis den fungerer godt og det er god fart på nedbrytingsprosessen, kommer det veldig lite dårlig lukt. Ingen "råtten" stank hos meg i hvert fall. Jeg hiver riktignok bare i avfall fra planter - dvs brød, potetskrell, osv - ikke fisk og kjøtt, men jeg tror egentlig ikke det skal ha noe å si. En varmkompost med fart i, lukter ikke spesielt ille uansett. Man risikerer selvsagt at prosessen går i stå innimellom, og da kan det hende det lukter litt i en periode. Anonymous poster hash: 3e2d8...bff
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Nei det lukter ikke. Anonymous poster hash: 1e997...72d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Jo, det lukter! Anonymous poster hash: 8dcbf...f26
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Vi hadde det da jeg vokste opp. Det luktet jo litt akkurat rundt bingen, men ikke noe plagsomt. Vi kastet alt mulig oppi der. Anonymous poster hash: 13b47...faa
MarianeA Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Huff det kan lukte ille av en kompostbinge. Jeg går jevnlig forbi en hage med kompostbinge som står i hjørnet mot veien og jeg skal si at den lukter ille. Jeg hadde ikke greid å sitte ute og kost meg med en slik lukt rundt meg. Fluer og insekter blir bare småtterier i forhold. Lukta er intens og den sitter på et vis i nesa helt jeg kommer på jobb. I perioder velger jeg å gå på andre siden av veien for å slippe å kjenne på lukta. Nå skal det sies at det lukter verst når det er varmt og når vindretningen står rette veien.De som eier bingen kjenner tydeligvis ingenting for de sitter ute i hagen, ikke langt ifra, griller og koser seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå