Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Kor lenge driv de med husarbeid utover kveldane til vanleg? Likar ikke husarbeid sjølv, men klokka blir ofte ni halv ti før eg får sett meg ned. Lurer på kva de andre har som normal? (Må seiast at mannen er fritatt frå husarbeid for tida, med veldig god grunn. Men eg føler at huset ser konstant bomba ut sjølv om eg gjer så godt eg kan. Dagens lille hjartesukk berre.;-) Anonymous poster hash: 56a63...9ae
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Tiden etter leggetid er HELLIG her! Gjør aldri noe husarbeid etter at ungene er lagt klokka 7. Det eneste jeg gjør er å sette på oppvaskmaskinen (tømmer den ikke, fyller den heller ikke, setter bare inn de siste tallerkene etter kveldsmat) Det er klart at jeg sikkert burde brettet den haugen med klær, eller vasket tøy og hengt opp.. men det løper aldri vekk, så haugen er der fortsatt i morgen. Pleier å smårydde hele tiden, og tar alltid en shinings mens guttene ser litt barnetv før leggestell.. Anonymous poster hash: 1d660...820
Syngensang Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Ja, prøvar igrunn å få til det eg og, men i det siste har eg ikkje fått det til...Mykje fordi eg har ei på 1.5 med høgt aktivitetsnivå;-)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Jeg rydder og vasker litt og litt gjennom hele dagen . Liker at tingene ligger på plassen sin og at det er rent. Har litt støv på hjernen 🙊 Anonymous poster hash: a55e6...597
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Mannen og jeg deler på å utføre husarbeid før ungene legger seg. Den som henter ungene på barnehagen, dekker på bordet og tar oppvasken, mens den andre lager middag, rydder av bordet og hiver klær til vask. Før ungene tar kvelden, rydder de etter seg. Når ungene har lagt seg, avsetter vi 30 min til husarbeid. Den ene rydder huset, mens den andre henger opp klærne, bretter klærne som er tørt og legger dem på plass. Ellers er vi alle flinke med å små rydder hele tiden. Dessuten har alt sin faste plass hos oss. Når det er sagt så hadde vi veldig rotet og overfylt hus i mange år, men jeg tok et grep og tok en stor opprydding da jeg hadde mammaperm. Gikk gjennom et og et rom, ga bort ting, solgte masse, resten kastes. Anonymous poster hash: 7b85c...15b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Ikke noe etter ungene er lagt. Anonymous poster hash: da8c0...6b7
Anonym bruker... Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Her tar jeg stort sett alt av husarbeid etter ungene er lagt. Siden begge voksne jobber fullt og gutta er i bhg så vil jeg sammen med barna de får timene vi har hver etter bhg og før legging😊 bruker alt i fra 20-60 min på og shine her. Fordeler ting med gubben så går det mye raskere.. Det er den løsningen vi har valgt😊
petitt Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Jeg får ungene til å rydde før de skal legge seg, imens vasker/bretter jeg klær, og maser på dem hver gang de sporer av Rydder kjøkkenet og støvsuger. Prøver å rydde etter oss dagen igjennom, da blir det ikke så mye å gjøre til kvelds. Når ungene er lagt er alt ryddet bort og støvsugd, om det er mer klær å brette gjør jeg det IKKE da. For jeg setter meg, og der blir jeg
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Prøver å ta unna husarbeid litt fortløpende. Har omsider skaffet oss en skikkelig tørketrommel og det er lykke! Sparer masse tid. Henger fortsatt opp klær, men tromler håndklær og sengeklær. Fantastisk! Jeg er ikke så nøye om støvtørkingen skjer på en onsdag eller en fredag, tar unna glass og fat før jeg legger meg, men dessverre har vi problemer med kjøkkenet. Har 2 stk i 18-19 årsalderen, og de er ikke flinke til å rydde unna etter seg på kjøkkenet. Tørke av benken, rydde unna. Det er et stirt problem, jeg synes det er en dårlig start på dagen å måtte bruke 7-8 min på å rydde der før man lager mat etc. Irriterende. Anonymous poster hash: 46710...081
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #10 Skrevet 4. juni 2015 Er sykemeldt for tiden grunnet svangerskapsplager, så formen er godt redusert og det begrenser seg litt selv hvor mye jeg klarer å gjøre. De dagene som er "gode", får jeg unnagjort en del mens barna er i bhg/skole. Ellers er de så store at de har selv ansvar for å rydde rommene sine, og legge på plass klærne sine. Oppvaskemaskinen / kjøkkenet taes samtidig som middagen lages, klær vaskes og henges opp mens ungene gjør lekser og ellers nyter vi familietid frem til ungene skal legges. Når ungene er gått til sengs, så er det voksentid og ikke aktuelt med husarbeid. Ingenting løper fra meg, som noen over her sa.. Anonymous poster hash: eb169...178
Førstemann Skrevet 4. juni 2015 #11 Skrevet 4. juni 2015 Blir ofte 9 halv 10 før jeg setter meg og. Men jeg pleier å sove en liten dupp mens det er barnetv, hvis jeg er hjemme. Har søvnapne så på det tidspunktet er jeg helt ferdig. De dagene ungene ha aktiviteter etter skolen er vi ofte ikke hjemme før 8, men de dagene blir det ikke mye husarbeid. Min mann kan heller ikke gjøre noe om dagen, og det syns for å si det sånn! Jeg rekker ikke å gjøre alt alene selv om jeg gjør så godt jeg kan.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #12 Skrevet 4. juni 2015 Her er det rotehus uten like, minstebarnet legger seg ikke før halv elleve, og da er jeg helt skutt. Rydde gjennom dagen går ikke fordi vi har grassalt rotete toåring som tømmer alt ut igjen fem minutter etter at man har ryddet. Anonymous poster hash: 9af1b...eb6
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2015 #13 Skrevet 4. juni 2015 Har et par unger som ikke er i seng før kl er nærmere 21, og nå som jeg er alene med alle 3 gjør jeg ikke annet enn å fly rundt å rydde og vaske. Vaskemaskin går 3 ganger om dagen, og oppvaskmaskin likeså. Er så lei!!! Ønsker meg en aupair...
Luksusdyret Skrevet 4. juni 2015 #14 Skrevet 4. juni 2015 Har et par unger som ikke er i seng før kl er nærmere 21, og nå som jeg er alene med alle 3 gjør jeg ikke annet enn å fly rundt å rydde og vaske. Vaskemaskin går 3 ganger om dagen, og oppvaskmaskin likeså. Er så lei!!! Ønsker meg en aupair... Senke forventninger om at huset må være støvfritt og se ut som noe fra interiørkatalog 24/7, så blir det lettere? Mange norske husmødre har alt for høye forventninger og sliter seg ut. Har du forresten ikke mann? Har i så fall ikke fått det med meg
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2015 #15 Skrevet 4. juni 2015 Har et par unger som ikke er i seng før kl er nærmere 21, og nå som jeg er alene med alle 3 gjør jeg ikke annet enn å fly rundt å rydde og vaske. Vaskemaskin går 3 ganger om dagen, og oppvaskmaskin likeså. Er så lei!!! Ønsker meg en aupair... Senke forventninger om at huset må være støvfritt og se ut som noe fra interiørkatalog 24/7, så blir det lettere? Mange norske husmødre har alt for høye forventninger og sliter seg ut. Har du forresten ikke mann? Har i så fall ikke fått det med meg Forventningene mine er så ekstremt lave at enhver ville blitt flau. Minstemann krever ekstremt mye, så all tid går med til han. Det ser ut som et bomba h******** og jeg grøsser innvendig! Men det får gå sin gang! Joda, jeg har en mann. Et sted. Jeg er gift, men han er aldri hjemme
Luksusdyret Skrevet 4. juni 2015 #16 Skrevet 4. juni 2015 Har et par unger som ikke er i seng før kl er nærmere 21, og nå som jeg er alene med alle 3 gjør jeg ikke annet enn å fly rundt å rydde og vaske. Vaskemaskin går 3 ganger om dagen, og oppvaskmaskin likeså. Er så lei!!! Ønsker meg en aupair... Senke forventninger om at huset må være støvfritt og se ut som noe fra interiørkatalog 24/7, så blir det lettere? Mange norske husmødre har alt for høye forventninger og sliter seg ut. Har du forresten ikke mann? Har i så fall ikke fått det med meg Forventningene mine er så ekstremt lave at enhver ville blitt flau. Minstemann krever ekstremt mye, så all tid går med til han. Det ser ut som et bomba h******** og jeg grøsser innvendig! Men det får gå sin gang! Joda, jeg har en mann. Et sted. Jeg er gift, men han er aldri hjemme jeg hadde ikke akseptert ekteskap der mannen er aldri hjemme. Det sier meg at han driter i familien da, bedre å skilles og ha barnefri/fri til å rydde annenhver helg.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #17 Skrevet 4. juni 2015 Vi rydder sammen i 10 minutter hver dag. Er supermotiverende å få gjort mye på den tiden. Funker for oss😊 skal det vaskes så har vi ikke noen tid. Anonymous poster hash: 033fd...fee
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2015 #18 Skrevet 4. juni 2015 Har et par unger som ikke er i seng før kl er nærmere 21, og nå som jeg er alene med alle 3 gjør jeg ikke annet enn å fly rundt å rydde og vaske. Vaskemaskin går 3 ganger om dagen, og oppvaskmaskin likeså. Er så lei!!! Ønsker meg en aupair... Senke forventninger om at huset må være støvfritt og se ut som noe fra interiørkatalog 24/7, så blir det lettere? Mange norske husmødre har alt for høye forventninger og sliter seg ut. Har du forresten ikke mann? Har i så fall ikke fått det med meg Forventningene mine er så ekstremt lave at enhver ville blitt flau. Minstemann krever ekstremt mye, så all tid går med til han. Det ser ut som et bomba h******** og jeg grøsser innvendig! Men det får gå sin gang! Joda, jeg har en mann. Et sted. Jeg er gift, men han er aldri hjemme jeg hadde ikke akseptert ekteskap der mannen er aldri hjemme. Det sier meg at han driter i familien da, bedre å skilles og ha barnefri/fri til å rydde annenhver helg. Tro meg, jeg har tenkt tanken Men desverre er det jobben som holder han borte. Han har ikke noe liv utover jobb og familie
Luksusdyret Skrevet 4. juni 2015 #19 Skrevet 4. juni 2015 Har et par unger som ikke er i seng før kl er nærmere 21, og nå som jeg er alene med alle 3 gjør jeg ikke annet enn å fly rundt å rydde og vaske. Vaskemaskin går 3 ganger om dagen, og oppvaskmaskin likeså. Er så lei!!! Ønsker meg en aupair... Senke forventninger om at huset må være støvfritt og se ut som noe fra interiørkatalog 24/7, så blir det lettere? Mange norske husmødre har alt for høye forventninger og sliter seg ut. Har du forresten ikke mann? Har i så fall ikke fått det med meg Forventningene mine er så ekstremt lave at enhver ville blitt flau. Minstemann krever ekstremt mye, så all tid går med til han. Det ser ut som et bomba h******** og jeg grøsser innvendig! Men det får gå sin gang! Joda, jeg har en mann. Et sted. Jeg er gift, men han er aldri hjemme jeg hadde ikke akseptert ekteskap der mannen er aldri hjemme. Det sier meg at han driter i familien da, bedre å skilles og ha barnefri/fri til å rydde annenhver helg. Tro meg, jeg har tenkt tanken Men desverre er det jobben som holder han borte. Han har ikke noe liv utover jobb og familie Men hvis han er aldri hjemme slik at han ikke ser kone og barn, bør han bytte jobb. Hva er vits med å tjene masse penger t familien lever uten far? Altså, det er kun min personlige mening, jeg kjenner ikke deres situasjon inngående
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2015 #20 Skrevet 4. juni 2015 Har et par unger som ikke er i seng før kl er nærmere 21, og nå som jeg er alene med alle 3 gjør jeg ikke annet enn å fly rundt å rydde og vaske. Vaskemaskin går 3 ganger om dagen, og oppvaskmaskin likeså. Er så lei!!! Ønsker meg en aupair... Senke forventninger om at huset må være støvfritt og se ut som noe fra interiørkatalog 24/7, så blir det lettere? Mange norske husmødre har alt for høye forventninger og sliter seg ut. Har du forresten ikke mann? Har i så fall ikke fått det med meg Forventningene mine er så ekstremt lave at enhver ville blitt flau. Minstemann krever ekstremt mye, så all tid går med til han. Det ser ut som et bomba h******** og jeg grøsser innvendig! Men det får gå sin gang! Joda, jeg har en mann. Et sted. Jeg er gift, men han er aldri hjemme jeg hadde ikke akseptert ekteskap der mannen er aldri hjemme. Det sier meg at han driter i familien da, bedre å skilles og ha barnefri/fri til å rydde annenhver helg. Tro meg, jeg har tenkt tanken Men desverre er det jobben som holder han borte. Han har ikke noe liv utover jobb og familie Men hvis han er aldri hjemme slik at han ikke ser kone og barn, bør han bytte jobb. Hva er vits med å tjene masse penger t familien lever uten far? Altså, det er kun min personlige mening, jeg kjenner ikke deres situasjon inngående Han tjener ikke så masse heller Og han søker nye. Vanskelig å få jobb her vi bor dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå