Gå til innhold

Livets harde skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange skriver det under utdanning på facebook. Er det universitetsutdannelse eller yrkesfag? Har liksom ikke helt klart å forstå hva det er de egentlig driver med siden det ser ut som om at de ikke gjør en døyt. Kanskje klager de på nav, barnevern og slikt på facebook iblant. Er det en utdannelse innen klaging og det å legge skyld på alle andre utenom seg selv?

Men seriøst, skjønner ikke folk hvor idiotisk det ser ut? Det lyyyser jo problemer ut av dem. 

Anonymous poster hash: 6a1aa...d56
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig. De har nok tatt feil valg på veien, og har med å klandre andre for det.

Anonymous poster hash: e7810...5e4

Skrevet

Enig. Da er det bedre å skrive ingen eller arbeidserfaring i utdanningsfeltet.

Anonymous poster hash: bd5f5...ed8

Skrevet

Enig. De jeg kjenner som har gått på livets harde skole er som regel sosialklienter, rusmisbrukere ol. De gjør ikke en dritt med livet sitt og deler stort sett ordtak og sytestatuser, samt masse linker som sverter barnevernet, staten, politikere osv...

Anonymous poster hash: 139d8...f02
Skrevet

Så fine dere er som kan sitte å dømme disse menneskene og vite hva de gjør ikke gjør og hvorfor livet dems har tatt den vendingen den har.

Anonymous poster hash: a6403...597
Skrevet

Så fine dere er som kan sitte å dømme disse menneskene og vite hva de gjør ikke gjør og hvorfor livet dems har tatt den vendingen den har.

Man kan ta hvilke valg i livet som man ønsker for min del. Å skrive at man har gått på livets harde skole er uansett sosialt tilbakestående.

Anonymous poster hash: b61e8...079

Skrevet

Jeg har også gått på livets harde skole, ting har langt fra alltid gått på skinner. De har gitt mye, jeg har lært mye, det har vært en prosess som har vært med å forme meg. 

Jeg har gått på universitetet, har et hovedfag. Jobber med det jeg er utdannet som, og har gjort det siden jeg var ferdig utdannet, bortsett fra da jeg fikk barn, og når barna var små. 

Jeg er forresten lite imponert over NAV, mest fordi jeg er i mot en organisasjon så stor og svær at den umulig kan fungere.

Jeg har ikke facebook. 

Jeg verken har, eller har hatt rusproblemer. 

For et guffent syn på dine medmennesker du ytrer her. Faktisk temmelig motbydelig. Skulle kanskje ha hatt deg et år eller to på livets harde skole du også. 

Anonymous poster hash: 3410a...7ba
Skrevet

Man kan ta hvilke valg i livet som man ønsker for min del. Å skrive at man har gått på livets harde skole er uansett sosialt tilbakestående.

Kommer jo an på hvem man ønsker å sosialisere seg med. Du og sånne som har slike holdninger, er kanskje ikke første valget for oss som har levd litt. 

Skrevet

Jeg har også gått på livets harde skole, ting har langt fra alltid gått på skinner. De har gitt mye, jeg har lært mye, det har vært en prosess som har vært med å forme meg. 

Jeg har gått på universitetet, har et hovedfag. Jobber med det jeg er utdannet som, og har gjort det siden jeg var ferdig utdannet, bortsett fra da jeg fikk barn, og når barna var små. 

Jeg er forresten lite imponert over NAV, mest fordi jeg er i mot en organisasjon så stor og svær at den umulig kan fungere.

Jeg har ikke facebook. 

Jeg verken har, eller har hatt rusproblemer. 

For et guffent syn på dine medmennesker du ytrer her. Faktisk temmelig motbydelig. Skulle kanskje ha hatt deg et år eller to på livets harde skole du også. 

Jeg tror ikke du skjønner helt hva jeg mener hvis du ikke har facebook? Alle har da vell gått på livets harde skole i en eller annen form, livet er iblant hardt, men man skriver da ikke under utdannelsen "Livets harde skole". 

HI

Anonymous poster hash: 6a1aa...d56

Skrevet

En ting er å ha opplevd mye fælt og vært gjennom mye dritt, det er det ingen som ser ned på. Men å erklære for alle og enhver at man har "gått livets harde skole" er bare dumt. Jeg har også vært gjennom mer enn gjennomsnittsmennesket, men ikke pokker om jeg hadde skrevet på facebook eller andre plasser at jeg har gått livets harde skole. Det er i beste fall harry, og man ifører seg selv en merkelapp få vil ha, spesielt siden mange av de mest fremtredende idiotene man møter liker å snakke høyt om nettopp det å ha gått denne "utdanningsveien". Jeg har dyp respekt for mennesker som har vært gjennom mye dritt og kommet ut av det i live, men ser jeg folk som har skrevet det på eks facebook så vet jeg at vi har grunnleggende ulike verdier og syn på ting i verden. Sympatihøsting har uansett aldri vært noe jeg har falt for. Går man inn på den barnevernsgruppa så er vel også 90% av alle løkene der inne som roper høyest utdannet på livets harde skole. Det sier vel litt om at den burde vært nedlagt..^^

Anonymous poster hash: 3f97e...1b0
Skrevet

Ikke vær så rask til å dømme.

Med alle de udugelige foreldrene som finnes så er det sannsynlig at barna til flere her inne kommer til å ha noe lignende på din FB om noen år.

Merkelig hvordan alle er så opptatte av at barn ikke skal mobbes, alle barn skal med osv. Men så fort de samme barna er voksne så sitter de negative stemplene så løst som bare av det.

Anonymous poster hash: a72c4...16e

Skrevet

Tja, jeg har noen på min venneliste som har dette oppført, og det stemmer at de har en litt røffere bakgrunn enn de fleste, gjerne innen rus. Men dette er også mennesker som har kommet seg ut av uføret, og selv om de nok ikke vil noengang kunne skryte på seg flotte utdannelser, eller flotte jobber, så er det alikevel mennesker med verdi.  De jobber (ja, faktisk), men har lavlønnede, "lavstatus" yrker ifølge mange her inne, de er åpne mennesker som gir mye av seg selv, gjerne mer enn de fleste, fordi de vet hvordan det er å slite, og det er stor takhøyde. 

Og jeg må si at jeg trives bedre sammen med disse, enn slike "perfekte" som HI her f.eks som tydeligvis har som hobby å rakke ned på andre mennesker for å hevde seg selv.

Anonymous poster hash: 425aa...476
Skrevet

ALLE går på 'Livets harde skole', men det er KUN snålinger som skriver det på FB!

Anonymous poster hash: 4eb19...f3c

Skrevet

Kommer jo an på hvem man ønsker å sosialisere seg med. Du og sånne som har slike holdninger, er kanskje ikke første valget for oss som har levd litt.

Det er fullt mulig å ha levd litt uten å skrive livets harde skole under utdanning på facebook.

Skrevet

En ting er å ha 'gått livets harde skole', en annen ting er å publisere det på Facebook. Det er ikke sikkert at det er så lurt å dele med alle og enhver at man har en belastet bakgrunn.

For meg (og jeg tror ikke jeg er den eneste) indikerer 'livets harde skole' at man har droppet ut av skolen, har hatt mye problemer oppigjennom, muligens med rus, osv. Det betyr ikke at denne personen ikke er et helt supert menneske. Men på Facebook er man jo gjerne venner med kollegaer, foreldrene til barna i barnehagen osv. Og da bør man tenke litt over hva man signaliserer, kanskje ikke bare for sin egen del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...