Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Har en gutt som er født 1 mnd før termin, dvs at han skulle vært 3 mnd nå, men er 4 mnd siden han ble født (hvis det ble forklart tydelig nok). Kan glass (sviskemos f.eks) som er fra 4 mnd gis nå som han er 4 mnd eller "må" her vente til han egentlig skulle blitt 4 mnd? Er kun snakk om sviskemos for magens skyld, ikke grøt etc.. Anonymous poster hash: f4001...3b2
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Tror du skal gå etter fødselsdato og ikke korrigert dato ved prematur, så sånn sett går sviskemos fint. Men husk på att tarmene fortsatt kan være umodne til å ta i midt fast føde, så ville prøvd veldig forsiktig. Ammer du eller gir du mme forresten? Anonymous poster hash: d98ba...e7b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Fullammer, men han har litt forstoppet mage så fikk tips om sviskemos! Ble bare så usikker på hvilken alder jeg skal ta utgangspunkt i i forhold til utvikling av tarmer! Anonymous poster hash: f4001...3b2
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Men dersom du fullammer skal du ikke trenge å tenke på forstoppelse. Det er faktisk like vanlig med 10 bæsjebleier daglig 2-3 uker mellom bæsjebleiene. Jeg ville heller prøvd lett massasje av magen, syklebevegelser, sitte på do,... Virker babyen veldig plaget? Anonymous poster hash: d98ba...e7b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Han presser og presser (typiske bærsje-lyder), men kommer bare luft og/eller en bitteliten dråpe avføring! Anonymous poster hash: f4001...3b2
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Men hvor lenge går det mellom bæsjebleiene? Så vidt jeg vet kan ikke babyer som fullammes bli forstoppet... Ville bare prøvd rådene jeg skrev over. https://ammehjelpen.no/artikkel/60/Avforing-hos-barnet Anonymous poster hash: d98ba...e7b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Skal forsøke det :-) Han har kun "en par ss med flytende suppe" innimellom! For 2 uker siden sto han på antibiotika Intravenøst og fikk suppe-bærsj.. Etter dette har det ikke vært noe ordentlig bærsj .. Anonymous poster hash: f4001...3b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå