Gå til innhold

er veldig beskymret for han nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en bror på 11år som er litt spessiel, vet ikke helt hva som kan være gale men har en sterk mistanke om at det er noe.. å har hørt fra andre uten om familien at det kansje er noe der han burde fått medisiner for,, 

han er veldig bråkete lager konstant høye lyder helt uten mål og mening, å han må alltid ha oppmerksomheten å om vi snakker om noe som ikke inkluderer han i 2 min så begynner han å hamre løs på alt han finner å lager så høy lyd at vi faktisk får vont i hodet av det, 

å når han leker med nevøen sin så er han veldig voldsom med vilje, kjører bilene hans så hardt mot hverandre at de av og til knuser, han lar grinden stå åpen når han ser at småen er på vei mot trappen (han er 1 år så han klarer ikke å gå i trappen selv) å han dytter veldig så småen som oftest faller ned på rompen når han prøver å gå bort å leke med han, heldigvis syntes småen at det er en gøy lek, men vet at det ikke er derfor min bror gjør det,, å når småen sover enten middagslur eller lagt seg for natten kan han lett finne på å gå inn på rommet til han å hyle å skrike så han våkner å er grinete,, å da blir han igjen sikkelig sint på han fordi han "lager så mye lyd" 

å så har han sikkelig sinne problemer, hvis han ikke får viljen sinn på en eller annen måte eller blir sint for et eller annet, begynner han å slå så hardt han kan på hodet sitt, (å andre steder, han bare fyrer løs på å slå seg selv. ) og andre ting, jeg føler egentlig bare at det er flaks at han ikke har fått alvorlige skader, for om han har noe i hendene kan han finne på å slå med de, så han kan ikke lage mat selv fordi om han får en sinne episode så kan han finne på å skade seg selv med kniv eller andre ting han finner på kjøkkenet, så mamma må alltid lage skolemat og frokost til han, 

å til slutt på skolen havner han heletiden i slosskamper, han sier at folk kommer bort å truer han eller bare mobber han, å da slår han de, han har knekt en tå og en tann x anntall ganger på grunn av akkurat dette, å nå har lærerene plasert han for seg selv fordi alle syntes han er så plagsom å egentlig nesten skummel. 

har annbefalt for mamma å få unndersøkt han, men hun nekter helt, å da er det jo ikke noe jeg kan gjøre, men lurer på om noen av dere kan si om dette er normal oppførsel eller om jeg trenger å bli beskymret for han,,, 

Anonymous poster hash: 1312c...5d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn. Det er IKKE normalt å drive med selvskading som 11-åring, og han burde definitivt utredes. Ta kontakt med helsesøster eller noen andre. Moren din tar feil.

Anonymous poster hash: 9490a...71c
Skrevet

Jeg tenker at du bør melde bekymringen din for broren din til barnevernet. Moren din burde selv forstå at broren din åpenbart trenger hjelp, da han har store problemer. Selvskading og så ekstremt manglende kontroll over eget temperament at han ender opp med å skade seg selv og andre er ikke normalt. 

Anonymous poster hash: ac127...eed
Skrevet

Stakkars gutt, moren deres ødelegger jo så mye for han, ved å ikke skaffe hjelp. Han ender opp helt uten venner, fordi hun ikke vil skaffe hjelp til han. Istedenfor kunne han fått hjelp tidlig, og fungert fint med andre, og hatt venner.

Synes det er merkelig at læreren ikke har sagt at han må få hjelp. Og støtter de andre om at her burde barnevernet komme inn i bilde, hvis moren din ikke skaffer hjelp. For det er livet hans som blir ødelagt.

Anonymous poster hash: 1eb96...94c
Skrevet

Huff, stakkars broren din - hvis du ikke når gjennom hos din mor så ta kontakt med barnevernet, dette høres ut som et barn som virkelig trenger hjelp. Du kan være den ene voksne som tar ansvar her.

Skrevet

Foreldre som ikke gir barna sine nødvendig helsehjelp, som det høres ut som broren din trenger, bedriver omsorgssvikt og kan risikere å miste omsorgen for barnet (4.12 - b ) dersom foreldrene ikke sørger for at et sykt, funksjonshemmet eller spesielt hjelpetrengende barn får dekket sitt særlige behov for behandling og opplæring)

Anonymous poster hash: 7f7e4...37a
Skrevet

Nå ser det ut som vi alle går til angrep på moren din her, og menr at hun er noen slags dårlig mor. Det stemmer IKKE. Det er vanlig å ha problemer med å se hvor ille noe faktisk er. Det er som sug lut sier - her er du den eneste som tenker som en voksen, dessverre. Moren din trenger bare hjelp til å se det. 

Håper du er modig nok til å ta grep - du virker jo veldig innsiktsfull i måten du skriver på og alt du legger merke til. Lykke til!

Anonymous poster hash: 9490a...71c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...