Gå til innhold

Hvor lenge ammet dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Velsa er 10 1/2 mnd og jeg er veldig klar for å avslutte ammingen. Både fordi det tidvis gjør veldig vondt etter hun fikk tenner oppe, og fordi hun vil ammes minst hver 3. time på natta også. Dytter vi inn smokken så hyler hun til hun får pupp.
Hun er ellers en utrolig enkel jente å ha med å gjøre. Men hun elsker fortsatt puppen....



Anonymous poster hash: c1ec1...0dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

14 mnd med første. Satser på like lenge denne gangen hvis hun vil ha. Er 10 mnd nå.

Skrevet

Ammet i 3-4 mnd



Anonymous poster hash: 2ba6e...45d
Skrevet

14 mnd med første. Satser på like lenge denne gangen hvis hun vil ha. Er 10 mnd nå.

Sluttet barnet på eget initiativ, eller sa du at nok er nok? og hvordan er din på 10 mnd på natta?

 

Anonymous poster hash: c1ec1...0dd

Skrevet

Ammet førstemann i 14mnd.

Satser på å amme omtrent like lenge med nr 2 på 6mnd.

 

Anonymous poster hash: 47d2a...733

Skrevet

Nr 1, til han var 18 mnd, sluttet på natta rundt 12 mnd alder.

Nr 2, til hun var 8 mnd, med det var delamming, hadde hatt lite melk siden hun var 4 uker.



Anonymous poster hash: 7b5dd...42f
Skrevet

Ammet i 18 mndr, men puppen var stengt om natten fra ca 6 mndr. Pappan tok ansvar om natten over en liten periode.. Ga vann, tilbød smokk og kos, skiftet bleie m.v.

 

Anonymous poster hash: 22bd3...060

Skrevet

Jeg ammer 2-3 ganger om natta fortsatt. En av gangene er som regel når jeg legger meg. Tar smokk fint hvis hun nettopp har fått pupp, eller spytter den ut og sovner hvis hun får ligge og klå meg i ansiktet.

 

Da jeg sluttet å amme med første, ammet jeg ca 3 ganger i døgnet. Ved legging, 1på natt og morgen. Ikke alltid hun var så interessert. Jeg bestemte at vi skulle slutte. Vi skulle bort, og mormor skulle legge. Pappaen la de 2 neste nettene. Hun dro meg i t-skjorta en gang eller to fordi hun ville ha, men så var det over. Gikk veldig greit.

Skrevet

Etter 18 mnd måtte jeg dessverre slutte pga sykehusinnleggelse over tid for meg.

 

OG nei ammingen var ingen lett affære for oss det første året. Først var hun for svak til å få alt fra bryst og hele veien måtte jeg være svært nøye med kosthold osv pga mageproblemer hos henne og brystproblemer for meg. MEN jeg tror at den lille premature som i dag er svært frisk og sterk er verdens beste årsak til at jeg sto på som jeg gjorde.



Anonymous poster hash: 68f98...91d
Skrevet

Det var veldig forskjellig med hvert av mine barn.

 

1- ammet i 9mndr, fullammet i 4mndr. Da han var 6mndr ga jeg litt mme samtidig som jeg ammet.

 

2- fullammet i 5 mndr, ammet i 2 år. De siste månedene var det kun nattamming, mye styr med ammeslutt, Ville aldri ha mme.

 

3- Fullammet i 4mndr, Ammeslutt da han var 6mndr, han nektet både morsmelk og mme. Han fikk vann, grøt, frukt og middag. 

Skrevet

16 mnd med nr 1, 13 mnd med nr 2 og 3, minste på 19 (!) mnd får enda pupp. Blir vanskelig å slutte nå vet jeg.

 

Anonymous poster hash: a8a8d...572

Skrevet

18 mnd med eldste. Yngste er 16 mnd og vi driver fortsatt på

 

Anonymous poster hash: ddf57...535

Skrevet

Nr. 1: 14 måneder. Døgnet rundt. Sluttet grunnet sykehusinnleggelse.

Nr. 2: 22 måneder. Døgnet rundt. Ammes fortsatt ca. ti ganger i døgnet. Fullammes ved sykdom.

 

Anonymous poster hash: 12aa1...85d

Skrevet

Ammet i nesten 12 mnd akkurat både natt og dag. Plutselig ville hun ikke mer og det var helt greit! 😊

 

Anonymous poster hash: 4e2c6...a0c

Skrevet

Ca 10 måneder med begge to

 

Anonymous poster hash: fbb07...b20

Skrevet

I 5 mndr på alle fire. Da var puppen tom dessverre.

Skrevet

12 mnd, da trappet vi ned sammen! Ammet da både dag og natt, men det gikk smertefritt.

 

Anonymous poster hash: 26e4b...832

Skrevet

To år med begge.

 

Anonymous poster hash: 9343f...79d

Skrevet

Avvente begge når de var to år. De elsket puppen begge to, men aksepterte å slutte.

Skrevet

1. 6 mndr

2. 9 mndr

3. 2 år og 8 mndr. Ammet morgen og kveld i 2 av årene.

 

Anonymous poster hash: 57dce...6fa

Skrevet

10 mnd, da var hun så uinteressert at det dabbet av naturlig. En dag glemte jeg helt å tilby så da var vi ferdige.



Anonymous poster hash: 9bd78...c76
Skrevet

14 mnd pga nytt svangerskap. Jm befalte slutt når jeg var 6 mnd på vei pga næring til den i magen - har hyperemesis. Sluttet med nattamming ved 8 mnd. Da tok papaaen over natta.

 

Anonymous poster hash: e5d45...b69

Skrevet

Nr 1 ble fullammet i 5 mnd og delammet til 9 mnd.

 

Nr 2 tok aldri brystet. Prematur baby. Jeg pumpet i tre måneder.

 

Anonymous poster hash: 6da83...06d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...