Gå til innhold

Der syns jeg eksen gikk over streken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kom lillejenta hjem fra samvær med pappa. Hun fortalte stolt at hun hadde fått ny sykkel, og spurte så pent om hun kunne få hente den hos han å ta den med til meg. Jeg sa hun kunne jo ringe å spørre. Som sagt så gjort, bare at det endte med tårer da pappaen fortalte henne at det fikk hun ikke lov til. Jeg kjøpte henne en eske sukkertøy som trøst, og tok henne hjem uten sykkel.

Senere på kvelden ringer min eks som han alltid gjør når jeg overtar dem. For å fortelle litt om hvordan det har gått, hvilken planer vi har osv. (Ble enige om dette på familievernkontoret). Så spør jeg om jenta har fått ny sykkel hvorpå han sier ja, at han har kjøpt en ny sykkel til henne. Jeg sier da at jeg trodde hun hadde fått sitt søskenbarns (hans søsters barns) gamle sykkel? Da ble han litt spak og sier "ja jeg kjøpte den av henne for 400 kr, så brukte jeg 400 kroner på å lakke den på nytt så den ser ny ut. Betaler du halvparten eller?" Jeg blir litt irritert fordi jeg ikke tror han har gitt sin søster 400 kr for en gammel sykkel, og også fordi han bare har gått og kjøpt å betalt for noe for så å kreve meg for det, uten å spørre meg først. Jeg spør så om hvorfor hun ikke kunne få sykkelen hit, og fikk da til svar at han syntes vi var så rotete. Syklene sto på trappa, og en sykkel vi hadde for 3 år siden hadde han funnet rust på den gang. Dessuten hadde han luktet kattepiss på ei av vognene til minstejenta for noen år siden da den stod på trappa. Passelig irritert forklarte jeg at jeg ikke rår over nabolagets katter, og at den vogna stod ute fordi den skulle kastes likevel. Og dette med rust på sykkelen kunne godt være, men vi kan ikke gjøre så mye annet enn å sette syklene i ytterboden når vinteren kommer, ellers står disse på trappen under et tak så det ikke regner på dem. Han begynte så å klage på at han hadde sett sykkelhjelmene deres på yttersiden når han hadde hentet dem, hvorpå jeg påpekte at det godt kunne hende de akkurat hadde syklet? Nei denne karen sa jeg måtte passe bedre på ungene mine, ja åsså lå det jo søppelposer utfor ved et par anledninger når han skulle hente dem. Ganske så varm i topplokket forklarte jeg på en så sindig måte jeg kunne at noen ganger legger vi søppelposene på trappa, før vi tar dem med til søppelcontaineren. Endte med en diskusjon der jeg sa at jeg syntes lite om at han kommenterte på slike ting, og spurte hva han egentlig prøvde å oppnå med dette, hvorpå han påsto dette bare var observasjoner og han måtte da få si hva han så for ungenes eget beste. Virkelig?

Jeg vet han leter etter ting å "ha" på meg siden vi er i en feude om samvær, men dette er faen meg lavmåls! Jeg vil gjerne ha deres mening om situasjonen, den som nå har tid å lese alt og skrive noe :)

Anonymous poster hash: 96cf9...525
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig smålig av han, godt han er en eks i hvert fall!

Anonymous poster hash: 650d6...a54
Skrevet

Høres ut som mon eks. Finner på bagateller å gnåle om for å si noe ditt. Hev deg over det!

Anonymous poster hash: 2d01f...c2d

Skrevet

Jeg ville ikke giddet å svare engang når han begynner å pirke på ting han ikke har noe med. Det er jo den reaksjonen han ville ha. Jeg ville sagt noe sånt som "å ja", "javel", el.l., deretter bare blitt stille og ikke sagt noe. Da er det opptil han å føre samtalen videre, noe som er awkward for han, og dermed mindre sjanse for at han prøver seg igjen.

Skrevet

Han ønsket fokuset bort fra sykkelen og betalingen av den og hvor den skulle være.... så han angriper deg i steden for. Og du går på en måte i "fella" (forståelig nok) fordi du begynner å forklare og forsvare deg.

Noter alt dette ned og ta det med til neste gang dere skal til fvk, noter alle slike ting han gjør som vanskeliggjør samværet deres.

Det han tok opp i går var jo bare bagateller, som andre vil se på som latterlige. Han så litt rust på en vogn for flere år siden... han så litt rust på en sykkel for flere år siden... Noter alt ned, han skyter seg selv i foten.

Anonymous poster hash: 81104...7d5
Skrevet

Veldig glad for at han er eks ja.. Jeg har hele tiden hatt den instillingen at jeg bare skal vende det andre kinn til, men igår ble jeg skikkelig forbanna. Er vel første gang jeg faktisk har sagt imot han og diskutert på flere år, med unntak av når vi er på familievernkontoret med en tredjeperson til stede. Er så lei dette fjotteriet han driver på med. Er alltid noe når ungene drar til han, han klarer alltid finne et lite hull i en sokk, eller at ei jakke var skitten osv. Småtterier, bare for å ha noe å hakke på meg med. Argh!

Pobie, ja det var det min nåværende samboer sa til meg også. Bare si at jeg ikke er interessert i å diskutere slikt med han. Var det jeg egentlig skulle gjort, men lett å være etterpåklok.

HI

Skrevet

Han ønsket fokuset bort fra sykkelen og betalingen av den og hvor den skulle være.... så han angriper deg i steden for. Og du går på en måte i "fella" (forståelig nok) fordi du begynner å forklare og forsvare deg.

Noter alt dette ned og ta det med til neste gang dere skal til fvk, noter alle slike ting han gjør som vanskeliggjør samværet deres.

Det han tok opp i går var jo bare bagateller, som andre vil se på som latterlige. Han så litt rust på en vogn for flere år siden... han så litt rust på en sykkel for flere år siden... Noter alt ned, han skyter seg selv i foten.

Det er akkurat det jeg har gjort, notert meg ned dette. Jeg skjønte det etterpå, der og da klarte jeg ikke helt tenke klart dessverre.

HI

Skrevet

Enig, men IKKE forklar deg for han! Ignorer!!!

Han har ingenting med hva du gjør i ditt hjem! Han føler seg sikkert supersmart og superansvarlig når han gjør slikt.. Dust!

Anonymous poster hash: 6102d...d9d

Skrevet

Det er i alle fall ingen grunn til at du skal være med å betale for en sykkel som kun skal stå hos ham.

Anonymous poster hash: d6825...f21
Skrevet

Han følte seg nok veldig ansvarlig ja, han har tross alt 5 år å ta igjen for tapt tid og engasjement i barna..

Nei han fant jo plutselig ut etter diskusjonen at bestemoren hadde jo lovet å kjøpe sykkel i bursdagsgave til henne, så jeg trengte ikke være med å spleise på den likevel. Så sa han at han kunne jo komme opp med den om vi lovte å passe på den, men jeg sa han kunne spare seg. Jeg og sambo skal kjøpe henne en egen sykkel, for jeg orker ikke mer gnål om den saken. Smålig synes jeg det var, rett og slett.

HI

Skrevet

Det er akkurat det jeg har gjort, notert meg ned dette. Jeg skjønte det etterpå, der og da klarte jeg ikke helt tenke klart dessverre.

HI

Ikke rart du sa fra i går, du har jo holdt deg i flere år når han har kommet med all dumskapen sin.

Kanskje det blir litt lettere for deg å heve deg over det/ham og du tenker på dette: Det at han tar opp slike bagateller fra flere år tilbake, det viser bare hvor uendelig lite han har å kritisere deg for. Når han ikke har noe å ta deg for så lager han store ting ut av noe som ikke er en sak i utgangspunktet. Det at han blir så urimelig viser jo bare at han ikke har nor som helst å komme med og ta deg for. Så neste gang han begynner med slike ting, husk på dette... og smil litt inni deg av idiotien og desperasjonen hans ;)

Skrevet

Rot, rust eller kattepiss på vogna, drit i det! Det JEG reagerte på var at han mente du skulle betale halvparten uten at hun fikk ha sykkelen hos deg! For en sleip fyr!

Anonymous poster hash: 1530e...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...