Gå til innhold

Helle såpe i bekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet kom hjem fra barnehagen i går og fortalte at de hadde hadde hatt såpe i bekken for å lage såpeskum. Hørtes ikke ut som det var bare litt heller. Og dette var sammen med de voksne altså. Synes dere det er greit? Kjenner jeg reagerer litt på at unga læres opp til å helle ting ut i naturen...

Anonymous poster hash: 1e272...fb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvor bekken går, og mengden og type såpe. Tviler på det gjør noen skade. I barnas barnehage har de en pytt de heller zalo i av og til. Barna elsker det.

Skrevet

Nei. Det er ikke ok. Ville faktisk tatt det opp med ped.leder og spurt om det var sånt de ville lære ungene.

Anonymous poster hash: e1bb2...dd7
Skrevet

Selvfølgelig er ikke det greit. Det finnes såper som er mindre skadlige enn andre, men dette ville jeg tatt opp med styrer i barnehagen. Hvis de ikke ga svar som overbeviste meg om at de ville være mer forsiktige og tenke bedre over miljøkonsekvensene av det de gjorde ville jeg varslet grunneier.

Anonymous poster hash: c47dc...eba
Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke greit. I alle fall ikke nå om våren med froskeegg, nymfer og mye annet som er avhengig av rett pH i vannet. Det første som kreperer er amfibier som frosk og salamandere, og sistnevnte er trua/rødlista i Norge.

Skrevet

Vi kan finne på å helle zalo i sølvguttene, men ikke i bekker o.l

Skrevet

Sølepyttene!!!

Skrevet

Sølvguttene 😂

Gjest Antarctica
Skrevet

Nå lo jeg høyt - bildet av en tiåring i matrosdress som blir tvangsforet med Zalo er fast på netthinna! (Dette er noe man bare gjør hvis ungene synger veeeeeldig ureint - ka'dishhhj!)

Skrevet

Når dere heller såpe, selv bare en dråpe i en sølepytt brytes overflatehinna. Det gjør at insekter som ellers kan gå på overflatehinna synker ned og drukner.

I tillegg kan såpen skade fisk og andre vanndyr i større bekker og dammer og det kan skade plantene rundt dammen. Slutt å helle kjemikalier i naturen! Da er det faktisk bedre å helle det over sølvguttene.

Gjest Antarctica
Skrevet

Når dere heller såpe, selv bare en dråpe i en sølepytt brytes overflatehinna. Det gjør at insekter som ellers kan gå på overflatehinna synker ned og drukner.I tillegg kan såpen skade fisk og andre vanndyr i større bekker og dammer og det kan skade plantene rundt dammen. Slutt å helle kjemikalier i naturen! Da er det faktisk bedre å helle det over sølvguttene. Anonymous poster hash: c47dc...eba

Hater du korsang...?

Skrevet

Nå lo jeg høyt - bildet av en tiåring i matrosdress som blir tvangsforet med Zalo er fast på netthinna! (Dette er noe man bare gjør hvis ungene synger veeeeeldig ureint - ka'dishhhj!)

Hersens nymotens telefoner :-P

Skrevet

Når dere heller såpe, selv bare en dråpe i en sølepytt brytes overflatehinna. Det gjør at insekter som ellers kan gå på overflatehinna synker ned og drukner.

I tillegg kan såpen skade fisk og andre vanndyr i større bekker og dammer og det kan skade plantene rundt dammen. Slutt å helle kjemikalier i naturen! Da er det faktisk bedre å helle det over sølvguttene.

Akkurat nå bare elsker jeg autocorrect! :P Jeg ler høyt her! Stakkers sølvgutter da!

Men ja, HI, jeg er enig i at du bør ta det opp.

Anonymous poster hash: b212e...5cc

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Herregud, det er jo enda verre! Og du skal ha barn;-)

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

OVER sølvguttene, ja, men ikke I sølvguttene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...