Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Han eldste koser seg på fly og kommer langt med ipad, men så er det lillebror da😳 Flyreisa tar bare 2,5 time, men det kan være nok for en med mark i rompa. Hva skal jeg ta med til han for at vi skal få en ålreit tur? Noen tips? Anonymous poster hash: 152c8...2ad
the amazing spidermamma Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Jeg hadde med en liten lekekoffert til hver av ungene - en sånn som kan brukes som matboks også. Fylte med litt kjeks, rosiner, et par små pakker som inneholdt en liten bil og klistremerker. Det funka en stund i hvertfall. Men lærte noe om hva som ikke var lurt: en matboks i metall tiltrekker seg mye oppmerksomhet i sikkerhetskontrollen! Neste gang blir det plast!
2trollunger Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Pakk inn en ny leke, som du kan ta frem når det trengs.. Litt kjeks, rosiner osv.. er også lurt. Det kommer til å gå bra! Ikke bekymre deg! Litt barnegråt gjør ingenting, ikke stress hvis det skjer! Flymotoren overdøver mye uansett. Gi gjerne barnet noe å suge på før landing, så trykket i ørene ikke gjør så vondt.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Mini 4-på rad. Det har reddet mang en flytur for oss. Bare pass på at 1-åringen har smokk i munnen slik at h*n ikke putter noe i munnen Det er noe med det å putte på en og en av de små brikkene som ser ut for å være usannsynlig spennende og fascinerende for små barn. Mine veldig aktive gutter kunne bli sittende i laaaange stunder og bare putte på og putte på. Forstå det den som kan Anonymous poster hash: f087b...9c4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Vi hadde med mange små ziplockposer med mye spennende å spise på. Rosiner, grissini, bokstavkjeks., ritz og andre ting som vår turbo ikke pleier å få mye av til vanlig. Småbiler var stas og klistermerkebok helt aleine. Ha med flytende paracet om det blir smerter i ørene, mange tutter (med snor!) og vær rolig, ikke stress med bæring og forflytning om han blir urolig, det blir bare værre etterpå. La han stå på fanget ditt sånn at han ser bakover på alle de spennende ansiktene, hehe. Er alltid en bestemor eller en mann som tuller med de og lager grimaser. lykke til, men pust med magen og ikke styr så veldig så går dette bare bra. Anonymous poster hash: a1713...bee
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Jeg hadde pakket inn små ting (små biler, klistremerker, lite puslespill, liten bok etc)...og tok frem en ny pakke når min ble utålmodig. Små esker med rosiner og små kjekspakker er også stas! Har du en ekstra iPad finnes det noen fine apper for så små også som kan få tiden til å gå! Anonymous poster hash: a9490...299
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Følger den mine er like gamle og vi skal reise to timer i fly denne mnd! Mini på 14 mnd sitter ikke i ro! Anonymous poster hash: febf8...e41
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Jeg reiser ofte med mitt barn, og frem til barnet var 2 år var jeg veldig nøye på smokk/amming/drikkeflaske på vei opp og ned, siden det hindrer vondt i ørene. Ellers er det bøker, leker, litt snacks.. Se ut vinduet osv Anonymous poster hash: c5cb4...41a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Som de andre sier: bøker, leker og snacks. Prøv å velge noe som ikke så lett faller ned på gulvet, jeg har feks kommet frem til at Lego på fly er en dårlig ide ;-) Gå litt opp og ned midtgangen osv. Mine har aldri hatt problemer med ørene, hverken opp eller ned og vi har fløyet veldig mye og mange lange turer fra barna var født. Tror dette var mer i gamle flytyper der trykkutjevningen i kabinen ikke var så bra. Ellers er 2 1/2 time ingenting, det går så fort at det er null problem. Anonymous poster hash: 83fd7...57e
Gjest Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Ikke kjøp noe som de blir hypre av iallefall. Ha en egen Ipad til minsten med Tom & Jerry, Donald Duck, Silly Symphonies som fenger litt En ny leke feks , av større kaliber. Ha en litt smuthie, frukt og små bokstavkjeks kanskje? Ta med kosepleddet ,sutten og noen pekebøker. Har reist med unger i 22 år og aldri opplevd noe negativt hvis de bærer seg. Ikke at de har gjort dette i større grad, men kan dog bli litt gråting med takeoff og landing :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå