Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Først og fremst, ja, jeg forstår at vektgrensen er der av en grunn. Det jeg lurer på er hvilken erfaring dere har med om den blir oversteget i ny og ne? Vi har en helt ny, stor trampoline av høy kvalitet, og til sammen utgjør de fire barna våre ca 140 av de 150 kiloene som er vektgrensen. Da er det rett og slett ikke mulig å ha flere oppå dersom de vil det. Nå vet jeg også at man egentlig bare skal være 1 om gangen oppå, men det blir jo ikke sånn. De har fått veldig klare regler for hvordan de skal oppføre seg på trampolinen når de er flere, og det fungerer utmerket. F.eks. går alle ut til siden når en skal gjøre et tricks, og så bytter de. Eller de løper etter hverandre, danser osv. Ingen hopper veldig høyt når de er flere oppå, og de store har spesielt ansvar for å unngå store hopp når de små er oppå. Men så har de jo både venner og familie som de gjerne vil ha med seg oppå. F.eks. en fetter, en kusine osv. Da blir de jo fort 5-6 stykk og opp mot 200 kilo. Dette er bare en gang i blant. Har dere andre erfaring med at det går greit? Eller vil det slite veldig på trampolinen? Anonymous poster hash: 4f5db...13c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Tenk deg 150 kilo som hopper høyt og hardt, de 150 kiloene er kalkulert opp. 200 kilo som hopper rolig gir mindre slitasje. Anonymous poster hash: 9ac2a...28f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Tenk deg 150 kilo som hopper høyt og hardt, de 150 kiloene er kalkulert opp. 200 kilo som hopper rolig gir mindre slitasje. Anonymous poster hash: 9ac2a...28f Så det du prøver å si er at så lenge det er snakk om barn der alle hver for seg veier under 50-55 kg (de fleste 20-35 kg) og ikke hopper hardt, så tåler den helt fint mye større vekt uten å bli veldig slitt/ødelagt? Anonymous poster hash: 4f5db...13c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Ja. Anonymous poster hash: 9ac2a...28f Supert! Det er jo mye gøyere å være mange oppå enn bare en uansett, og da kan jeg la dem få lov til det med bedre samvittighet også HI Anonymous poster hash: 4f5db...13c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Den advarselen om fler enn en er der for en grunn vet du. 3-4-5-6 på? Uansvarlig. Anonymous poster hash: 8e149...cc3
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Enig med sistnevnte. 3 stykker på en trampoline er absolutt maks, syns jeg. Anonymous poster hash: 2d608...f58
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Den advarselen om fler enn en er der for en grunn vet du. 3-4-5-6 på? Uansvarlig. Anonymous poster hash: 8e149...cc3 Ja, leste du ikke innlegget mitt? Jeg skriver at jeg vet dette, men også at vi har veldig klare regler for bruk dersom det er flere oppå. De hopper f.eks. ikke noe særlig når det er så mange, da leker de mer ved å f.eks. løpe, danse el. Eller at alle går på en side og sitter på kanten der men en av dem er på den andre siden og hopper/gjør tricks, og så bytter de etterpå. Jeg synes ikke den bruken er det minste uansvarlig. Om alle hadde hoppet høyt samtidig derimot, da hadde det vært uansvarlig, det er jeg enig i. HI Anonymous poster hash: 4f5db...13c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Skulle vært alkolås på de sadistiske innretningene der😂😂😂 Anonymous poster hash: e0f7e...1c3
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Enig med sistnevnte. 3 stykker på en trampoline er absolutt maks, syns jeg. Anonymous poster hash: 2d608...f58 For skikkelig hopping samtidig får de bare være to oppå, ev. at de må være alene om de virkelig skal ta høye/store hopp. For annen lek (se svar over), kan de være flere. HI Anonymous poster hash: 4f5db...13c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Skulle vært alkolås på de sadistiske innretningene der Anonymous poster hash: e0f7e...1c3 Hehe ... Jeg lover, ingen av barna er beruset! HI Anonymous poster hash: 4f5db...13c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå