Gå til innhold

Pysj som er umulig å ta av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt det? Pysj med barnesikring? :) vasker bæsj for 10ende dag idag. Toåringen skjønner ikke at bæsj er ekkelt.

Body + tights = rive av klær

Bleie = rive av bleie og tisse og bæsje i senga

Sove naken = tisse og bæsje i senga

Pysj = utvide halsen, træ armene gjennom halsåpningen og kaste bleie med bæsj rundt i senga eller bæsje i senga

Todelt pysj = kle av seg og tisse/bæsje i senga

HJELP

Anonymous poster hash: 0aabd...b5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe!! Beklager at jeg ler...!!! Håper du får noen gode råd:-D

Anonymous poster hash: e7e44...1ed

Skrevet

Gaffateip rundt bleien?:-)

Anonymous poster hash: e7e44...1ed

Skrevet

Skaff deg babycall med kamera! Da rekker du å komme deg inn til barnet før bleia går av.

Er barnet jente? Min tok av pysj, bleie og dynetrekk og danderte dynetrekket som kjole. Hu ville ha kjole. Så da ble pysjene bytta ut ned nattkjoler.

Anonymous poster hash: 3f8f6...c5a

Skrevet

Sånn "pose" med glidelås på ryggen?

Ellers tror jeg at selv om han bare er 2 år, må du snakke litt mer grundig om tiss og bæsj i sengen. Kanskje, uten at det blir straff, gjøre prosessen ekstremt kjedelig og kjip med at han må kle av seg selv, dusje uten å få lov til å leke, være med å bytte på sengen osv. Og motsatt, henge opp liste med klistremerker hver gang han ikke gjør det og rose ham langt opp i skyene. Gjerne med premier som å lese bok eller noe han synes er gøy (bare noe lite noe).

Anonymous poster hash: aa1ea...dc7
Skrevet

Har selv en gutt som liker å gå rundt naken, hehe..
Vi bruker hel pysjamas med glidelås (HM) og tar den på feil vei.

Han når ikke glidelåsen på ryggen. Drar den ikke helt opp for da blir det trangt i halsen/nakken..

Håper for både deg og meg at dette er en periode de snart er ferdig med :)

Skrevet

Har selv en gutt som liker å gå rundt naken, hehe..

Vi bruker hel pysjamas med glidelås (HM) og tar den på feil vei.

Han når ikke glidelåsen på ryggen. Drar den ikke helt opp for da blir det trangt i halsen/nakken..

Håper for både deg og meg at dette er en periode de snart er ferdig med :)

Problemet er ikke glidelåsen, men at hun utvider halsåpningen sånn at hun får armene gjennom. Finnes det pysjer med veldig lite elastisitet i halsåpningen? De jeg har kjøpt nå er fra nameit. Har også prøvd joha ullpysj, den var alt for elastisk. Og reflex..

Skrevet

Har ingen råd, men nå ble jeg plutselig litt glad for at gutten min er litt fisefin. ;) Det har sine utfordringer det og, vi jobber med at han skal tåle å grise seg til, lage sølekaker osv. Men nå ser jeg jo at det har fordeler også, så takk for det. :P

Anonymous poster hash: 78582...f02
Skrevet

Har ingen råd, men nå ble jeg plutselig litt glad for at gutten min er litt fisefin. ;) Det har sine utfordringer det og, vi jobber med at han skal tåle å grise seg til, lage sølekaker osv. Men nå ser jeg jo at det har fordeler også, så takk for det. :PAnonymous poster hash: 78582...f02

Jeg mener det er sunt å hoppemi sølepytter, leke i sand og gjørme uten å tenke på det, men BÆSJ kan hun drite i (no pun intended).

Skrevet

Sånn "pose" med glidelås på ryggen? Ellers tror jeg at selv om han bare er 2 år, må du snakke litt mer grundig om tiss og bæsj i sengen. Kanskje, uten at det blir straff, gjøre prosessen ekstremt kjedelig og kjip med at han må kle av seg selv, dusje uten å få lov til å leke, være med å bytte på sengen osv. Og motsatt, henge opp liste med klistremerker hver gang han ikke gjør det og rose ham langt opp i skyene. Gjerne med premier som å lese bok eller noe han synes er gøy (bare noe lite noe). Anonymous poster hash: aa1ea...dc7

Hun nekter pose, men bruker 98/104 i tøy, finnes det så store poser uansett?

Hadde jeg hatt riktig utstyr, skulle jeg sydd en utbryterfri pysjamas selv.

Skrevet

Skaff deg babycall med kamera! Da rekker du å komme deg inn til barnet før bleia går av.

Er barnet jente? Min tok av pysj, bleie og dynetrekk og danderte dynetrekket som kjole. Hu ville ha kjole. Så da ble pysjene bytta ut ned nattkjoler. Anonymous poster hash: 3f8f6...c5a

Kanskje rooosaroosa pysjer med masse glitter og tyllskjørt er løsninga?

Skrevet

Sånn "pose" med glidelås på ryggen? Ellers tror jeg at selv om han bare er 2 år, må du snakke litt mer grundig om tiss og bæsj i sengen. Kanskje, uten at det blir straff, gjøre prosessen ekstremt kjedelig og kjip med at han må kle av seg selv, dusje uten å få lov til å leke, være med å bytte på sengen osv. Og motsatt, henge opp liste med klistremerker hver gang han ikke gjør det og rose ham langt opp i skyene. Gjerne med premier som å lese bok eller noe han synes er gøy (bare noe lite noe). Anonymous poster hash: aa1ea...dc7

Hun nekter pose, men bruker 98/104 i tøy, finnes det så store poser uansett?

Hadde jeg hatt riktig utstyr, skulle jeg sydd en utbryterfri pysjamas selv.

Da ville jeg hatt fokus på forebyggende arbeid ;) Som nevnt i svaret mitt, så prøv en form for belønning. Hva liker hun? Vis det til henne og forklar enkelt: Ingen bæsj = du får dette!

Anonymous poster hash: aa1ea...dc7

Skrevet

om du har symaskin, kan en pysj med rimelig trang hals gjøres "utbryterfri" ved å sy en runde og to med vanlig tråd i halslinningen, du syr selvsagt ikke over åpningen til glidelåsen, men frem og tilbake rundt nakken. All tråden i pysjen er elastisk, men med vanlig tråd vil den bil helt umulig å strekke. Bruk en bred sikksakk søm og fest godt i endene.

Skrevet

Hva med å kaste bleia for godt?, og få toåringen pottetrent, da gjør du jo to fluer i en smekk... 

Anonymous poster hash: 8225c...7a2
Skrevet

De hele pysjene fra polarn o pyret er ikke så elastiske i halsen. I hvert fall ikke den vi har:)

Skrevet

Hos oss funka det med å kjøpe babycall med kamera for å hindre ungen i å rekke å rive av bleia.

Skrevet

Det hender jenta her ikke vil ha pysj/nattkjole, så da tar vi på en fin prinsessetruse istedenfor. Funker fint her iallfall😊

Anonymous poster hash: b10e9...d23

Skrevet

Fått endel gode tips, takk. Prøver å sy i halsen (på pysjen ja!!) først. Så ser jeg etter det.

Skrevet

Hva med å heller kneble hendene? F.eks om du syr noe lignende sånne klorevotter man har på babyer?

Anonymous poster hash: 76cf9...47e

Skrevet

Start nå med bleieavvenning! Det er jo helt vilt å skulle iføre en så stor unge tvangstrøye!

Anonymous poster hash: 6249e...b57

Skrevet

En runde med pakketeip rundt toppen av bleia bør gjøre susen. Da trenger man saks for å få den av. (Bare hus å gjemme alle saksene!)

Skrevet

Jeg ville heller valgt litt søl med avføring, enn å bruke noen av forslagene her.

Skrevet

Jeg var visst en liten naturist og pysjutbryterdronning i 1,5-2 års alderen. Løsningen ble at mamma sydde en heldress pysj med glidelås på ryggen som jeg ikke nådde tak i. Funka visst gull. 😄

Anonymous poster hash: 5cddf...a1e

Anonymous poster hash: 5cddf...a1e

Skrevet

Jeg ville heller valgt litt søl med avføring, enn å bruke noen av forslagene her.

Hva er galt med å bruke babycall med kamera for å forhindre avføring i hele senga?

Skrevet

Hva er galt med å bruke babycall med kamera for å forhindre avføring i hele senga?

Det har vi, så det er absolutt ingen problem. Men å teipe fast bleia blant annet, høres bare ubehagelig ut, så det ville ikke jeg gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...