Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som har laga det? Eg prøvde med ein med havregryn, chiafrø og mjølk, blei ganske godt.

Nokon med fleire tips?

 

Anonymous poster hash: 67df6...085

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, men jeg er nysgjerrig? Setter du den bare inn i kjøleskapet og venter?

Skrevet

Ja, blander gryn og væske og setter den i tett boks i kjøleskapet over natta. Chiafrø skal være bra fordi de sveller mye, og så er de visst veldig sunne. Man kan bruke melk, kokosmelk eller fløte eller mandelmelk, sikkert andre ting også.

http://sjelemat.blogspot.no/2013/11/chia-grt-med-blabr-og-vanilje.html?m=1

 

http://www.kk.no/livsstil/frokosten-som-«lager-seg-selv»-28506

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 67df6...085

Skrevet

Jeg lager av havregryn, chiafrø, yoghurt og melk. Smaksetter med frosne bær.

 

Lager 2-3 om kvelden, de holder noen dager i kjøleskapet.

 

Anonymous poster hash: a6131...c7a

Skrevet

Tilsetter du bærene om kvelden slik at de står sammen medgrøten hele natta? Eller har du de friske på om morgenen? 😃

 

Anonymous poster hash: 67df6...085

Skrevet

Tilsetter du bærene om kvelden slik at de står sammen medgrøten hele natta? Eller har du de friske på om morgenen? 😃

 

Anonymous poster hash: 67df6...085

 

På morgenen

 

 

Anonymous poster hash: 21f1f...70b

Skrevet

Tilsetter du bærene om kvelden slik at de står sammen medgrøten hele natta? Eller har du de friske på om morgenen? 😃

 

Anonymous poster hash: 67df6...085

Jeg har de i om kvelden. Har de over grøten i glasset og mens de tiner renner bærsaften ned i grøten. Bare rører sammen om morgenen.

 

Anonymous poster hash: a6131...c7a

Skrevet

Takk for gode tips. Synes dette var genialt :)

 

Anonymous poster hash: 67df6...085

Skrevet

Over night oats?

Har laget det litt ja, har brukt yoghurt, frosne bringebær litt honning og havregryn... Noen ganger ruggryn.
Chiafrø og linfrø er fint å ha i også.

Veldig godt.

Skrevet

Jeg har faktisk et glass i kjøleskapet nå :)

Kjempegodt!

I glasset har jeg:

1 dl.havregryn

1,5 dl. sojamelk

20 gram youghurt naturelle

25 gram kesam med bringebær eller pasjonafrukt

1 finhakket aprikos

16 gram blåbær.

 

Nomnomnom!

Bland godt og la det stå over natten. Denne porsjon inneholder 285 kalorier og du blir supergod og mett leeeeenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...