Gå til innhold

Omplassering av hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man føler man må omplassere hunden, men samboeren nekter, kan man overkjøre ham? Hva hadde du gjort?

Anonymous poster hash: 9ff79...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du omplassere hunden men ikke samboeren?

Anonymous poster hash: f8d1a...d31

Skrevet

Hvem eier hunden? Du kan ikke omplassere en hund som ikke er din. 

Anonymous poster hash: f0be8...89b
Skrevet

Hvorfor vil du omplassere hunden men ikke samboeren?Anonymous poster hash: f8d1a...d31

Hæ?

Skrevet

Hvem eier hunden? Du kan ikke omplassere en hund som ikke er din.  Anonymous poster hash: f0be8...89b

Begge eier hunden. Men jeg er eier på papiret.

Skrevet

Hvorfor vil du omplassere hunden men ikke samboeren?Anonymous poster hash: f8d1a...d31

Hæ?Anonymous poster hash: 9ff79...b66

Eh...ok..prøver igjen...

Altså, hvorfor er samboeren uenig med deg?

Anonymous poster hash: f8d1a...d31

Skrevet

Da er det jo bare å omplassere den da. Men ikke regn med å være på godfot med samboeren etterpå.

Nå vet jeg ikke hvorfor du vil omplassere den da, men du burde kanskje ta ansvar for et dyr du selv har påtatt deg.

Skrevet

Hvem eier hunden? Du kan ikke omplassere en hund som ikke er din.  Anonymous poster hash: f0be8...89b

Begge eier hunden. Men jeg er eier på papiret.

Hvis dere eier den sammen så sier det seg jo selv at du ikke kan omplassere uten samtykke. 

Anonymous poster hash: f0be8...89b

Skrevet

Hæ?Anonymous poster hash: 9ff79...b66

Eh...ok..prøver igjen...

Altså, hvorfor er samboeren uenig med deg?Anonymous poster hash: f8d1a...d31

Han er ikke den som sitter med alt anvaret på dagtid, og har en tvangstanke om at det er viktigere at hunden bor her selvom jeg mistrives (hunden derimot stortrives og lever som kongen på haugen), enn at den bor hos en ensom person som trenger selskap og som elsker stress, hormonrelaterte problemer, og aggressjon.

Skrevet

Da er det jo bare å omplassere den da. Men ikke regn med å være på godfot med samboeren etterpå.

Nå vet jeg ikke hvorfor du vil omplassere den da, men du burde kanskje ta ansvar for et dyr du selv har påtatt deg.

Beklager mange quoter, men den greia her klikka :)

Du mener det er uansvarlig å omplasere en hund til noen som virkelig ønsker hunden? Den var ny!

Skrevet

Begge eier hunden. Men jeg er eier på papiret.Anonymous poster hash: 9ff79...b66

Hvis dere eier den sammen så sier det seg jo selv at du ikke kan omplassere uten samtykke.  Anonymous poster hash: f0be8...89b
Jeg eier den på papiret, dvs kjøpskontrakten og står reg. som eier i NKK. Men ønsker ikke å overkjøre ham så til de grader. Har forsøkt overtaling i et par år, uten hell. Begynner å miste hår og psyken min pga alt stresset, det er som sagt en "problemhund" (i mangel på bedre ord! :) )

Skrevet

Begge eier hunden. Men jeg er eier på papiret.Anonymous poster hash: 9ff79...b66
 Hvis dere eier den sammen så sier det seg jo selv at du ikke kan omplassere uten samtykke.  Anonymous poster hash: f0be8...89b
Jeg eier den på papiret, dvs kjøpskontrakten og står reg. som eier i NKK. Men ønsker ikke å overkjøre ham så til de grader. Har forsøkt overtaling i et par år, uten hell. Begynner å miste hår og psyken min pga alt stresset, det er som sagt en "problemhund" (i mangel på bedre ord! :) )

Det er tvilsomt om dere får omplasert en problemhund. Skaff dere heller hjelp til å takle hunden. Gå dresurkurs og få eksperthjelp til å få hunden problemfri.

Anonymous poster hash: a8d56...e2b

Skrevet

Jeg eier den på papiret, dvs kjøpskontrakten og står reg. som eier i NKK. Men ønsker ikke å overkjøre ham så til de grader. Har forsøkt overtaling i et par år, uten hell. Begynner å miste hår og psyken min pga alt stresset, det er som sagt en "problemhund" (i mangel på bedre ord! :) )Anonymous poster hash: 9ff79...b66

Det er tvilsomt om dere får omplasert en problemhund. Skaff dere heller hjelp til å takle hunden. Gå dresurkurs og få eksperthjelp til å få hunden problemfri. Anonymous poster hash: a8d56...e2b
1: har ikke toåid, 2: har ikke råd, 3: har forsøkt, 4: det er genetisk, alle kullsøsknene er likedan selv med masse kurs og forskjellig "oppdragelse".

Det er ikke lydigheten etc som er problemet. Det er det man ikke kan endre, genetisk dårlig mentalitet og overhormonell problemoppførsel.

Skrevet

Jeg eier den på papiret, dvs kjøpskontrakten og står reg. som eier i NKK. Men ønsker ikke å overkjøre ham så til de grader. Har forsøkt overtaling i et par år, uten hell. Begynner å miste hår og psyken min pga alt stresset, det er som sagt en "problemhund" (i mangel på bedre ord! :) )Anonymous poster hash: 9ff79...b66
Det er tvilsomt om dere får omplasert en problemhund. Skaff dere heller hjelp til å takle hunden. Gå dresurkurs og få eksperthjelp til å få hunden problemfri. Anonymous poster hash: a8d56...e2b
1: har ikke toåid, 2: har ikke råd, 3: har forsøkt, 4: det er genetisk, alle kullsøsknene er likedan selv med masse kurs og forskjellig "oppdragelse".

Det er ikke lydigheten etc som er problemet. Det er det man ikke kan endre, genetisk dårlig mentalitet og overhormonell problemoppførsel.

Har man en hund som det ikke er mulig å gjøre noe med, hverken med trening eller medikamenter, omplasserer man ikke hunden og overlater problemet til andre. Da tar man vare på hunden selv til den dør av alder/sykdom, eller man avliver hunden.

Skrevet

Det er ikke lydigheten etc som er problemet. Det er det man ikke kan endre, genetisk dårlig mentalitet og overhormonell problemoppførsel.Anonymous poster hash: 9ff79...b66

Har man en hund som det ikke er mulig å gjøre noe med, hverken med trening eller medikamenter, omplasserer man ikke hunden og overlater problemet til andre. Da tar man vare på hunden selv til den dør av alder/sykdom, eller man avliver hunden.
Det er ikke noe i veien med å selge en hund med bagasje, så lenge de nye eierne er opplyste og helt klar over hva bagasjen faktisk er. Noen liker jo problemhunder, sikkert? Føler avliving blir litt vel brutalt. Men det går i allefall utover hele familien - ingen harmoni og alle er slitne og sure.

Men vi må jo for all de beholde hunden, iflg samboeren. Jeg sa: "da får du skikk på hunden". I 2012. Skjedde det? Nei, det gjorde det ikke. Ikke i 2013 eller 2014 eller 2015 heller, forresten. Og jeg må gjøre alt.

Skrevet

Men hva er det hunden gjør da, helt konkret, som gjør at det er så mye stress å ha den?

Hva slags ansvar er det du utøver på dagtid?

Har hund selv, er alenemor, og syns det e rutrolig lett å ha hund - men det er jo ikke en problemhund, da - jeg skjønne rjo at det er verre med en vanskelig hund.

Men jeg syns ikke du kan omplassere den når samboeren din vil beholde den-.

Anonymous poster hash: 7f0f6...901
Skrevet

Hovedproblemet her er jo egentlig samboeren din, som ikke trår til. Tror ikke jeg hadde overkjørt han, men stilt et ultimatum. Enten får han bidra på lik linje med deg eller så må hunden gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...