Gå til innhold

Leser du for fin 10-11-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 10, snart 11. Han elsker at vi leser for ham, så hver kveld er det lesing på sengen, før vi sier god natt og han får lese litt selv i en annen bok.

Jeg tenker at mange kanskje slutter å lese for barna når de begynner å bli så store, men min gutt hadde lenge lesevansker og orket ikke lese så mye selv, og dessuten syns vi selv at det er så koselig med den freelige sunden på sengekanten.

Hva gjør dere?

Bare lurer på hvor vanlig det er.

Anonymous poster hash: 1b0bc...7cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 10, snart 11. Han elsker at vi leser for ham, så hver kveld er det lesing på sengen, før vi sier god natt og han får lese litt selv i en annen bok.

Jeg tenker at mange kanskje slutter å lese for barna når de begynner å bli så store, men min gutt hadde lenge lesevansker og orket ikke lese så mye selv, og dessuten syns vi selv at det er så koselig med den freelige sunden på sengekanten.

Hva gjør dere?

Bare lurer på hvor vanlig det er.

Jeg mene "din" 10-11-åring, men jeg regner jo med at han/hun er kjempefin også, så det var vel ikke heelt feil i overskriften heller ;-)

HI

Skrevet

Har ei på 8 år og hun vill helst lese selv, hun liker og lese for lillesøster ☺

Skrevet

Absolutt. Kjempe viktig og ikke minst koselig. Men han leser også mye selv

Anonymous poster hash: 77c7b...89b

Skrevet

Min ville helst lese selv fra 8 års alderen.

Meeeen, han setter seg veldig strategisk til når vi leser for lillesøster, så tror nok han egentlig fortsatt liker det, vil bare ikke innrømme det ;)

Han er 11 nå

Anonymous poster hash: f9915...178

Skrevet

Min ville helst lese selv fra 8 års alderen.

Meeeen, han setter seg veldig strategisk til når vi leser for lillesøster, så tror nok han egentlig fortsatt liker det, vil bare ikke innrømme det ;)

Han er 11 nå

Anonymous poster hash: f9915...178

He he.

Skrevet

Ja,både han som blir 11 og han som blir 12 i år elsker å bli lest for. Hun som blir 13 år sitter også gjerne og hører, men hun er ikke like ivrig som de andre.

Anonymous poster hash: a9943...43b

Skrevet

Nei, verken han på 12 eller han på 10 år er interessert i det. Jeg/pappaen leste mye for dem da de var yngre, men nå vil de ikke. Sluttet da de var rundt 7-8 år. Jeg leser for 8-åringen da, men han er mye mer interessert i bøker og leser selv mange bøker.

Anonymous poster hash: f236c...4d1
Skrevet

Vi leser for begge våre, både hun på 8 og hun på 10 fortsatt (hver sin bok). De kan fint lese selv også og de gjør det daglig, men når vi leser høyt kan vi velge bøker som er vesentlig mer avanserte. I tillegg er det veldig hyggelig med denne stunden hvor en voksen leser for et barn. Det er ikke så mye tid ellers hvor vi bare er to og har god tid.

Anonymous poster hash: 03d61...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...